jak sprawdzić Przebieg w BMW

pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#1

Post autor: pakitko »

Witam pewnie było wiele tematów na temat przebiegów w samochodach bmw ale 90% postów którę teraz znajduję to jest po co na co to sprawdzać jak ktoś dobrze cofnie nic nie sprawdzisz samemu. Po prostu chcę orjętacyjnie wiedzieć jakie przebiegi mają moduły w bmw akurat e46 czy inne tak dla swojej świadomości, chce się dowiedzieć jak konkretnie to sprawdzić i w jakich modułach się zapisuje przebieg, posiadam na stanie Inpę, Disa i ncs Expert czy ncs Dummy,

Edit: poszperałem trochę w necie i wyczytałem parę ciekawostek

Najlepiej to zrobić po roboczo godzinach silnika. Ilość roboczo-godzin razy średnia prędkość (przyjąć ok.50km/h) i mam zbliżony przebieg.
Zobacz roboczogodziny, to można sprawdzić w Inpie Silnik dane rzeczywiste. Podziel ilość kilometrów przez roboczogodziny i będziesz miał jako taki obraz prawdziwości licznika, jak Ci wyjdzie powyżej 100km/h to kręcony :D
UB operating hours (motogodziny) masz ponad 1600, przy przebiegu 290 tys wychodzi prędkość ponad 180km/h, moim zdaniem coś się tu nie zgadza.

- jesli przebieg w LCM nie będzie sie zgadzał z resztą modułów to przy badaniu na kompie wyskoczy bład "INSTRUMENT - BE (data filling difference...)", czyli że moduł świateł jest "be"

- w zegarach jest coś takiego jak 'manipulation dot' czyli czerwona dioda przy liczniku przebiegu. Zapala sie gdy było coś grzebane, na ponizszym obrazku jest zgaszona, widać ją pod literą 's'
Ostatnio zmieniony 23 sie 16, 14:27 przez pakitko, łącznie zmieniany 1 raz.
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

W module świateł przez INPĘ sprawdzisz zapisany tam przebieg, ale to też da się zmienić.
1. wlaczyc INPA :wink:
2. wybrac 'E46'
3. wybrac 'Body'
4. wybrac 'Light switch center LSZ'
5. wybrac 'Coding data'
6. wybrac 'SII-data'
7. odczytac wartosc w linijce 'read trip-counter [100 km]' i pomnozyc x100
U mnie się pokrywa z tym co jest na zegarach.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Obecnie najnowsza wersja Curly for bmw ma opcje sprawdzenia auta przed zakupem. Automatycznie wchodzi we wszystkie moduły w których zapisany jest przebieg auta i ładnie nam to wyświetla :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#4

Post autor: pakitko »

Szczurson dzieki za podpowiedź
Dobrodziej_1983 a masz jakis link do oprogramowania masz i czy trzeba osobny kabel czy na kablu od inpy pójdzie ??
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Carly to aplikacja na smartforny. Wystarczy nasz standardowy interfejs + przejściówka USB-OTG (oczywiście telefon musi wspierać taką funkcję).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#6

Post autor: pakitko »

czyli zwykly kabel usb z wtyczka micro usb kabel do telefonu usb dla mnie to to samo ?? mam racje czy czyms sie rozni ??
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

To chyba to samo. Chodzi o to żeby interfejs spiąć ze smartfonem i podłączyć do samochodu. Fajny bajer, można diagnozować i kodować :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

Kabelek męskie micro USB - żeńskie USB. Takie coś:
Obrazek
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
michszy
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 8 sie 14, 9:21
BMW: było E46 Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#9

Post autor: michszy »

Potrzebna jest pełna wersja carly czy może być lite?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#10

Post autor: pawlo2404 »

Pasoft tez ladnie pokaze Ci vin oraz przebieg w każdym module.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”