jak sprawdzić Przebieg w BMW
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
- BMW: 3 E46 M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kalisz
- Lokalizacja: Polska
Witam pewnie było wiele tematów na temat przebiegów w samochodach bmw ale 90% postów którę teraz znajduję to jest po co na co to sprawdzać jak ktoś dobrze cofnie nic nie sprawdzisz samemu. Po prostu chcę orjętacyjnie wiedzieć jakie przebiegi mają moduły w bmw akurat e46 czy inne tak dla swojej świadomości, chce się dowiedzieć jak konkretnie to sprawdzić i w jakich modułach się zapisuje przebieg, posiadam na stanie Inpę, Disa i ncs Expert czy ncs Dummy,
Edit: poszperałem trochę w necie i wyczytałem parę ciekawostek
Najlepiej to zrobić po roboczo godzinach silnika. Ilość roboczo-godzin razy średnia prędkość (przyjąć ok.50km/h) i mam zbliżony przebieg.
Zobacz roboczogodziny, to można sprawdzić w Inpie Silnik dane rzeczywiste. Podziel ilość kilometrów przez roboczogodziny i będziesz miał jako taki obraz prawdziwości licznika, jak Ci wyjdzie powyżej 100km/h to kręcony
UB operating hours (motogodziny) masz ponad 1600, przy przebiegu 290 tys wychodzi prędkość ponad 180km/h, moim zdaniem coś się tu nie zgadza.
- jesli przebieg w LCM nie będzie sie zgadzał z resztą modułów to przy badaniu na kompie wyskoczy bład "INSTRUMENT - BE (data filling difference...)", czyli że moduł świateł jest "be"
- w zegarach jest coś takiego jak 'manipulation dot' czyli czerwona dioda przy liczniku przebiegu. Zapala sie gdy było coś grzebane, na ponizszym obrazku jest zgaszona, widać ją pod literą 's'
Edit: poszperałem trochę w necie i wyczytałem parę ciekawostek
Najlepiej to zrobić po roboczo godzinach silnika. Ilość roboczo-godzin razy średnia prędkość (przyjąć ok.50km/h) i mam zbliżony przebieg.
Zobacz roboczogodziny, to można sprawdzić w Inpie Silnik dane rzeczywiste. Podziel ilość kilometrów przez roboczogodziny i będziesz miał jako taki obraz prawdziwości licznika, jak Ci wyjdzie powyżej 100km/h to kręcony
UB operating hours (motogodziny) masz ponad 1600, przy przebiegu 290 tys wychodzi prędkość ponad 180km/h, moim zdaniem coś się tu nie zgadza.
- jesli przebieg w LCM nie będzie sie zgadzał z resztą modułów to przy badaniu na kompie wyskoczy bład "INSTRUMENT - BE (data filling difference...)", czyli że moduł świateł jest "be"
- w zegarach jest coś takiego jak 'manipulation dot' czyli czerwona dioda przy liczniku przebiegu. Zapala sie gdy było coś grzebane, na ponizszym obrazku jest zgaszona, widać ją pod literą 's'
Ostatnio zmieniony 23 sie 16, 14:27 przez pakitko, łącznie zmieniany 1 raz.
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
W module świateł przez INPĘ sprawdzisz zapisany tam przebieg, ale to też da się zmienić.
U mnie się pokrywa z tym co jest na zegarach.1. wlaczyc INPA
2. wybrac 'E46'
3. wybrac 'Body'
4. wybrac 'Light switch center LSZ'
5. wybrac 'Coding data'
6. wybrac 'SII-data'
7. odczytac wartosc w linijce 'read trip-counter [100 km]' i pomnozyc x100
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Obecnie najnowsza wersja Curly for bmw ma opcje sprawdzenia auta przed zakupem. Automatycznie wchodzi we wszystkie moduły w których zapisany jest przebieg auta i ładnie nam to wyświetla
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
- BMW: 3 E46 M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kalisz
- Lokalizacja: Polska
Szczurson dzieki za podpowiedź
Dobrodziej_1983 a masz jakis link do oprogramowania masz i czy trzeba osobny kabel czy na kablu od inpy pójdzie ??
Dobrodziej_1983 a masz jakis link do oprogramowania masz i czy trzeba osobny kabel czy na kablu od inpy pójdzie ??
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Carly to aplikacja na smartforny. Wystarczy nasz standardowy interfejs + przejściówka USB-OTG (oczywiście telefon musi wspierać taką funkcję).
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
- BMW: 3 E46 M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kalisz
- Lokalizacja: Polska
czyli zwykly kabel usb z wtyczka micro usb kabel do telefonu usb dla mnie to to samo ?? mam racje czy czyms sie rozni ??
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
To chyba to samo. Chodzi o to żeby interfejs spiąć ze smartfonem i podłączyć do samochodu. Fajny bajer, można diagnozować i kodować
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 4183 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 3270 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 15 Odpowiedzi
- 4781 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AutoTech
-
- 2 Odpowiedzi
- 2328 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcov
-
- 3 Odpowiedzi
- 1189 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 6 Odpowiedzi
- 2904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrTuner1986
-
- 11 Odpowiedzi
- 2546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 12 Odpowiedzi
- 3889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: barczi
-
- 2 Odpowiedzi
- 1527 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: smerfik
-
- 4 Odpowiedzi
- 5817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Reddevil99