Jak sprawdzić drożność odpływu klimatyzacji
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
Witam
Mam problem z wodą pod wykładziną po stronie kierowcy. (auto E46 M43tu19 1998r sedan klimatyzacja automatyczna jednostrefowa)
Woda dostawała się przez drzwi co zostało już naprawione. Wykładzina była dokładnie osuszona i po nawet mocnym deszczu podłoga jest sucha ale wydaje mi się że część wody z klimatyzacji dostaje się pod dywanik bo jak jest cieplej i włącza się klimę to na środku wykładziny a konkretnie gąbka pod spodem na samym środku robi się wilgotna i nie widać żeby woda skraplała się pod autem. Dopiero po zgaszeniu auta coś tam zaczyna kapać.
Dlatego chciałbym zapytać jak sprawdzić drożność odpływu klimatyzacji ?? od spodu wygląda ok bo tam w sumie jest tylko gumowy króciec z dość dużym otworem ale nie widać żeby był zapchany. Czy jest możliwość jakoś od środka auta zobaczyć/udrożnić ten odpływ? rozbieranie całej deski rozdzielczej nie wchodzi w grę.
Pozdrawiam
Mam problem z wodą pod wykładziną po stronie kierowcy. (auto E46 M43tu19 1998r sedan klimatyzacja automatyczna jednostrefowa)
Woda dostawała się przez drzwi co zostało już naprawione. Wykładzina była dokładnie osuszona i po nawet mocnym deszczu podłoga jest sucha ale wydaje mi się że część wody z klimatyzacji dostaje się pod dywanik bo jak jest cieplej i włącza się klimę to na środku wykładziny a konkretnie gąbka pod spodem na samym środku robi się wilgotna i nie widać żeby woda skraplała się pod autem. Dopiero po zgaszeniu auta coś tam zaczyna kapać.
Dlatego chciałbym zapytać jak sprawdzić drożność odpływu klimatyzacji ?? od spodu wygląda ok bo tam w sumie jest tylko gumowy króciec z dość dużym otworem ale nie widać żeby był zapchany. Czy jest możliwość jakoś od środka auta zobaczyć/udrożnić ten odpływ? rozbieranie całej deski rozdzielczej nie wchodzi w grę.
Pozdrawiam
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Nie da rady. Nawet zdjecie deski nic nie da bo nie da sie tam dostać. Trzeba by dodatkowo wyszarpac dywan i wtedy jest przeswit kilka cm miedzy nagrzewnicą a podłogą.
Chyba, że.. wyjmiesz schowki i wyjmiesz jakoś metalową nagrzewnice.
Dla otuchy...tak to wygląda..
Chyba, że.. wyjmiesz schowki i wyjmiesz jakoś metalową nagrzewnice.
Dla otuchy...tak to wygląda..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
ale kolega chce tylko sprawdzic droznosc
czy nie wystarczy odkrecic podstawy filtra kabinowego pod maska,
sciagnac pokrywe silniczka nawiewu
i tam w zasadzie widzimy parownik, wiec jak by tam psiknac woda, to nie powinna splynac wlasnie odplywem?
ewentualnie od strony kabiny tam gdzie jest jeż
czy nie wystarczy odkrecic podstawy filtra kabinowego pod maska,
sciagnac pokrywe silniczka nawiewu
i tam w zasadzie widzimy parownik, wiec jak by tam psiknac woda, to nie powinna splynac wlasnie odplywem?
ewentualnie od strony kabiny tam gdzie jest jeż
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Na zjeciu obudowy tym pierwszym u gory jest taki osad. W tym miejscu stoi parownik. Jak od strony silnika tam wlejemy wody to musi wyplynąć odpływem. Tylko czy dalej poleci pod dywan czy na skrzynie biegow to nie bedzie widać. Jedynie plama pod samochodem. Gorzej jak jest czesciowo drozna ta guma i czesc kapie pod spod a część pod dywan.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Jeśli jest tam dostęp po wyjęciu metalowej nagrzewniczki to to jest wykonalne. Najgorszy moment operacji to wyszarpanie tej środkowej kratki nawiewów... Potem ramka radia popielniczka pare metalowych klipsów i jesteśmy w środku. Dwie zasówki na przewodach i nagrzewniczka wyjęta. Wylewa sie około szklanka płynu. Jak złapiesz szmatką to praktycznie bez strat
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
No własnie o to mi chodziło czy jest taka mozliwośc żeby od strony wentylatorów jakos wode wlać? to wystarczy wlać w srodek obudowy tej "nagrzewnicy" ? czy jak ??scghost pisze:ale kolega chce tylko sprawdzic droznosc
czy nie wystarczy odkrecic podstawy filtra kabinowego pod maska,
sciagnac pokrywe silniczka nawiewu
i tam w zasadzie widzimy parownik, wiec jak by tam psiknac woda, to nie powinna splynac wlasnie odplywem?
ewentualnie od strony kabiny tam gdzie jest jeż
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
jakich wentylatorow? jesli mowisz o kratkach nawiewu to zebys przypadkiem nie wlewal nic przez kratki bo
ci gdzies pocieknie i zalejesz elektronike
jak koniecznie musisz od srony kabiny to wyciagnij radio, panel klimy i stelaz
otwierasz obudowe i masz dostep do nagrzewnicy od gory
ale nie wiem czy ona nie jest szczelna po obwodzie i czy mozna na nia od gory puszczac wode
zobacz sobie moj temat, kawalek o serwisie ogrzewania
tam masz zdjecia jak to wyglada z obu stron
ci gdzies pocieknie i zalejesz elektronike
jak koniecznie musisz od srony kabiny to wyciagnij radio, panel klimy i stelaz
otwierasz obudowe i masz dostep do nagrzewnicy od gory
ale nie wiem czy ona nie jest szczelna po obwodzie i czy mozna na nia od gory puszczac wode
zobacz sobie moj temat, kawalek o serwisie ogrzewania
tam masz zdjecia jak to wyglada z obu stron
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Latwiej bedzie od strony silnika. Tym bardziej , ze to 318i. Filtr kabinowy, poznej jest plastikowa sciana grodziowa. Masz nagrzewnice. Da sie tam klapke zdjać i widać parownik i wentylator
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 10656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 70 Odpowiedzi
- 37835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 13 Odpowiedzi
- 13520 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2552 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 3 Odpowiedzi
- 4927 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 6506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 4714 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 58 Odpowiedzi
- 50826 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 7745 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JasiuNJ
-
- 0 Odpowiedzi
- 2110 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94