Jak sprawdzić drożność odpływu klimatyzacji

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#1

Post autor: kuboleoss »

Witam
Mam problem z wodą pod wykładziną po stronie kierowcy. (auto E46 M43tu19 1998r sedan klimatyzacja automatyczna jednostrefowa)
Woda dostawała się przez drzwi co zostało już naprawione. Wykładzina była dokładnie osuszona i po nawet mocnym deszczu podłoga jest sucha ale wydaje mi się że część wody z klimatyzacji dostaje się pod dywanik bo jak jest cieplej i włącza się klimę to na środku wykładziny a konkretnie gąbka pod spodem na samym środku robi się wilgotna i nie widać żeby woda skraplała się pod autem. Dopiero po zgaszeniu auta coś tam zaczyna kapać.
Dlatego chciałbym zapytać jak sprawdzić drożność odpływu klimatyzacji ?? od spodu wygląda ok bo tam w sumie jest tylko gumowy króciec z dość dużym otworem ale nie widać żeby był zapchany. Czy jest możliwość jakoś od środka auta zobaczyć/udrożnić ten odpływ? rozbieranie całej deski rozdzielczej nie wchodzi w grę.
Pozdrawiam
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Nie da rady. Nawet zdjecie deski nic nie da bo nie da sie tam dostać. Trzeba by dodatkowo wyszarpac dywan i wtedy jest przeswit kilka cm miedzy nagrzewnicą a podłogą.
Chyba, że.. wyjmiesz schowki i wyjmiesz jakoś metalową nagrzewnice.

Dla otuchy...tak to wygląda..

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Przypadkiem miałem kawałek nagrzewnicy wiec zobacz jak to wygląda

Obrazek

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

ale kolega chce tylko sprawdzic droznosc

czy nie wystarczy odkrecic podstawy filtra kabinowego pod maska,
sciagnac pokrywe silniczka nawiewu
i tam w zasadzie widzimy parownik, wiec jak by tam psiknac woda, to nie powinna splynac wlasnie odplywem?

ewentualnie od strony kabiny tam gdzie jest jeż
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Na zjeciu obudowy tym pierwszym u gory jest taki osad. W tym miejscu stoi parownik. Jak od strony silnika tam wlejemy wody to musi wyplynąć odpływem. Tylko czy dalej poleci pod dywan czy na skrzynie biegow to nie bedzie widać. Jedynie plama pod samochodem. Gorzej jak jest czesciowo drozna ta guma i czesc kapie pod spod a część pod dywan.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Jeśli jest tam dostęp po wyjęciu metalowej nagrzewniczki to to jest wykonalne. Najgorszy moment operacji to wyszarpanie tej środkowej kratki nawiewów... Potem ramka radia popielniczka pare metalowych klipsów i jesteśmy w środku. Dwie zasówki na przewodach i nagrzewniczka wyjęta. Wylewa sie około szklanka płynu. Jak złapiesz szmatką to praktycznie bez strat ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#7

Post autor: kuboleoss »

scghost pisze:ale kolega chce tylko sprawdzic droznosc

czy nie wystarczy odkrecic podstawy filtra kabinowego pod maska,
sciagnac pokrywe silniczka nawiewu
i tam w zasadzie widzimy parownik, wiec jak by tam psiknac woda, to nie powinna splynac wlasnie odplywem?

ewentualnie od strony kabiny tam gdzie jest jeż
No własnie o to mi chodziło czy jest taka mozliwośc żeby od strony wentylatorów jakos wode wlać? to wystarczy wlać w srodek obudowy tej "nagrzewnicy" ? czy jak ??
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

jakich wentylatorow? jesli mowisz o kratkach nawiewu to zebys przypadkiem nie wlewal nic przez kratki bo
ci gdzies pocieknie i zalejesz elektronike

jak koniecznie musisz od srony kabiny to wyciagnij radio, panel klimy i stelaz
otwierasz obudowe i masz dostep do nagrzewnicy od gory
ale nie wiem czy ona nie jest szczelna po obwodzie i czy mozna na nia od gory puszczac wode


zobacz sobie moj temat, kawalek o serwisie ogrzewania
tam masz zdjecia jak to wyglada z obu stron
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Latwiej bedzie od strony silnika. Tym bardziej , ze to 318i. Filtr kabinowy, poznej jest plastikowa sciana grodziowa. Masz nagrzewnice. Da sie tam klapke zdjać i widać parownik i wentylator
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#10

Post autor: kuboleoss »

no i o to mi chodziło.
Dziękuję:)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Klimatyzacja”