Jak rozpoznać silnik?
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
Panowie, jest taka sprawa:
W listopadzie kupiłem E46 coupe 323i gdzie w oryginale był silnik M52TUb25 170KM i sprzedawca w komisie zapewniał,że to jest M52TUB28 193KM.
Brat się przejechał, mówi, że czuć, że 2,8 bo miał E46 z 2.5 i ten tak nie idzie i nie "brzęczy". Ja nie miałem porównania, więc zaufałem i wziąłem to auto.
Teraz dochodzi do sprzedaży i jak ja mam sprawdzić, czy to na pewno 2.8?
Że podwójny vanos jest to widać gołym okiem i silnik M52, bo wlew oleju bliżej chłodnicy i przepustnica na linkę.
Jak jeszcze można to sprawdzić?
Mam kompa z INPA ale czy przy swapie komputer pokładowy musi być podmieniony?
A jeśli tak to jak to sprawdzić w INPA?
W listopadzie kupiłem E46 coupe 323i gdzie w oryginale był silnik M52TUb25 170KM i sprzedawca w komisie zapewniał,że to jest M52TUB28 193KM.
Brat się przejechał, mówi, że czuć, że 2,8 bo miał E46 z 2.5 i ten tak nie idzie i nie "brzęczy". Ja nie miałem porównania, więc zaufałem i wziąłem to auto.
Teraz dochodzi do sprzedaży i jak ja mam sprawdzić, czy to na pewno 2.8?
Że podwójny vanos jest to widać gołym okiem i silnik M52, bo wlew oleju bliżej chłodnicy i przepustnica na linkę.
Jak jeszcze można to sprawdzić?
Mam kompa z INPA ale czy przy swapie komputer pokładowy musi być podmieniony?
A jeśli tak to jak to sprawdzić w INPA?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Po numerach kompa i silnika.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Kompa można wsadzić z 2.0 150 i wgrać Soft a z 2.5 lub 2.8 czyli silnikinna ms42. W inpie w zakładce 2 lub 3 będzie nr Soft ale to nie wiążące.
Z tylu silnika powinna być naklejka. Ale ciężko to zobaczyć. Na bloku też gdzieś będzie oznaczenie.
Z tylu silnika powinna być naklejka. Ale ciężko to zobaczyć. Na bloku też gdzieś będzie oznaczenie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Chcesz konkrety to idź i zajrzyj. Przecież napisałem Ci że z tylu silnika jest naklejka.
A nr Soft nic nie da bo do sterownika można wgrać dowolny z m52. Przecież konkretnie napisałem. Chcesz bardziej konkrernie to zmierz skok tłoka. 75mm dla b25 84mm dla b28
A nr Soft nic nie da bo do sterownika można wgrać dowolny z m52. Przecież konkretnie napisałem. Chcesz bardziej konkrernie to zmierz skok tłoka. 75mm dla b25 84mm dla b28
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
O widzisz, o takie konkrety mi chodziło bo żeby zobaczyć oznaczenia musiałbym albo wyjmować silnik przy sprzedaży, albo zdejmować dolot.mariryb pisze:Chcesz konkrety to idź i zajrzyj. Przecież napisałem Ci że z tylu silnika jest naklejka.
A nr Soft nic nie da bo do sterownika można wgrać dowolny z m52. Przecież konkretnie napisałem. Chcesz bardziej konkrernie to zmierz skok tłoka. 75mm dla b25 84mm dla b28
A skok można nawet przy kliencie pokazać bez większych ceregieli. Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź
A powiedz mi jeszcze, jak to zrobić najlepiej? W sensie jakim przyrządem i np. skąd będę wiedział, że tłok jest na samym dole?
Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Przecież pisze ze z komisu kupił. Może łatwiej było wyciągnąć w bok niż do przodu i teraz silnik jest w poprzek.Analogowy13 pisze:zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
Oj Panowie, popaprało mi się, tak jak równoległy z prostopadłymAnalogowy13 pisze:zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
Dobrze, że lewy z prawym się nie myli Tak czy inaczej ciężko podejrzeć te numery jak silnik siedzi iw budzie.
Wie ktoś jak zmierzyć ten skok tłoka prawidłowo?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 2874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 4 Odpowiedzi
- 1955 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pixma
-
- 4 Odpowiedzi
- 2448 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 5 Odpowiedzi
- 2093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mack10koro
-
- 4 Odpowiedzi
- 1274 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 4042 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AnAnAss
-
- 8 Odpowiedzi
- 2141 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 3 Odpowiedzi
- 780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost