Jak rozpoznać silnik?

bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#1

Post autor: bt04jugok »

Panowie, jest taka sprawa:

W listopadzie kupiłem E46 coupe 323i gdzie w oryginale był silnik M52TUb25 170KM i sprzedawca w komisie zapewniał,że to jest M52TUB28 193KM.
Brat się przejechał, mówi, że czuć, że 2,8 bo miał E46 z 2.5 i ten tak nie idzie i nie "brzęczy". Ja nie miałem porównania, więc zaufałem i wziąłem to auto.

Teraz dochodzi do sprzedaży i jak ja mam sprawdzić, czy to na pewno 2.8?

Że podwójny vanos jest to widać gołym okiem i silnik M52, bo wlew oleju bliżej chłodnicy i przepustnica na linkę.
Jak jeszcze można to sprawdzić?

Mam kompa z INPA ale czy przy swapie komputer pokładowy musi być podmieniony?
A jeśli tak to jak to sprawdzić w INPA?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Po numerach kompa i silnika.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#3

Post autor: bt04jugok »

Dobrodziej_1983 pisze:Po numerach kompa i silnika.
Jak sprawdzić numery kompa i silnika?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Kompa można wsadzić z 2.0 150 i wgrać Soft a z 2.5 lub 2.8 czyli silnikinna ms42. W inpie w zakładce 2 lub 3 będzie nr Soft ale to nie wiążące.
Z tylu silnika powinna być naklejka. Ale ciężko to zobaczyć. Na bloku też gdzieś będzie oznaczenie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#5

Post autor: bt04jugok »

"Gdzieś tam zw sofcie numery, ale nie wiążące. Gdzieś tam z tyłu numery, ale ciężko zobaczyć i gdzieś tam z boku".
A jakieś konkrety?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Chcesz konkrety to idź i zajrzyj. Przecież napisałem Ci że z tylu silnika jest naklejka.
A nr Soft nic nie da bo do sterownika można wgrać dowolny z m52. Przecież konkretnie napisałem. Chcesz bardziej konkrernie to zmierz skok tłoka. 75mm dla b25 84mm dla b28
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#7

Post autor: bt04jugok »

mariryb pisze:Chcesz konkrety to idź i zajrzyj. Przecież napisałem Ci że z tylu silnika jest naklejka.
A nr Soft nic nie da bo do sterownika można wgrać dowolny z m52. Przecież konkretnie napisałem. Chcesz bardziej konkrernie to zmierz skok tłoka. 75mm dla b25 84mm dla b28
O widzisz, o takie konkrety mi chodziło :) bo żeby zobaczyć oznaczenia musiałbym albo wyjmować silnik przy sprzedaży, albo zdejmować dolot.
A skok można nawet przy kliencie pokazać bez większych ceregieli. Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź :)

A powiedz mi jeszcze, jak to zrobić najlepiej? W sensie jakim przyrządem i np. skąd będę wiedział, że tłok jest na samym dole?
Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#8

Post autor: Analogowy13 »

bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
:shock: zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Analogowy13 pisze:
bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
:shock: zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?
Przecież pisze ze z komisu kupił. Może łatwiej było wyciągnąć w bok niż do przodu i teraz silnik jest w poprzek. :D

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#10

Post autor: bt04jugok »

Analogowy13 pisze:
bt04jugok pisze: Korbą chyba ciężko będzie zakręcić bo silnik osadzony w poprzek.
:shock: zbaranialem , w poprzek ? To jaki ty masz samochód ?
Oj Panowie, popaprało mi się, tak jak równoległy z prostopadłym :D
Dobrze, że lewy z prawym się nie myli :D Tak czy inaczej ciężko podejrzeć te numery jak silnik siedzi iw budzie.

Wie ktoś jak zmierzyć ten skok tłoka prawidłowo?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”