Jak rozpoznać silnik?

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#21

Post autor: Broder »

byl juz taki temat wiem po co zaczynac kolejny watek.
Pomijam juz fakt ze chyba latwiej odczytac co jest nabite na bloku niz kombinowac z pomiarem skoku korby/tloka
Obrazek
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#22

Post autor: bt04jugok »

Broder pisze:byl juz taki temat wiem po co zaczynac kolejny watek.
Pomijam juz fakt ze chyba latwiej odczytac co jest nabite na bloku niz kombinowac z pomiarem skoku korby/tloka
Łatwiej? A co trzeba zrobić, żeby to odczytać? Bo z tego co wyczytałem, to numery wybite są na silniku na boku najbliżej szyby a tam nie ma opcji dojrzeć czegokolwiek bez wyjmowania silnika, już się gimnastykowałem z wpuszczaniem kamerki sportowej z podświetleniem. I podobno jest gdzieś z prawej strony, ale trzebaby zdejmować kolektor dolotowy co też nie jest proste, bo tam jest bardzo ciasno. Kupa roboty.

Masz jakiś inny pomysł?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#23

Post autor: GUMMISS »

To może jak nie hamowania, nie odczytanie numerów to po osprzecie i jego numerach da się dojść co to za piecyk? Nie możliwe za każde m52 i m54 miały te same klamoty pod maską, a różniły się tylko wnętrzem silnika..........

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#24

Post autor: bt04jugok »

GUMMISS pisze:To może jak nie hamowania, nie odczytanie numerów to po osprzecie i jego numerach da się dojść co to za piecyk? Nie możliwe za każde m52 i m54 miały te same klamoty pod maską, a różniły się tylko wnętrzem silnika..........

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
No właśnie wychodzi na to, że wszystkie M52TU miały takie same klamoty. Może jedynie 2.0 miał coś innego, ale między 2.5 a 2.8 nie ma różnicy.
Na Realoem wszystko co widzę jest kompatybilne z 2.0 i wszystkimi większymi, oczywiście mowa o silnikach M52TU czyli na podwójnym vanosie.
Przeczytałem już całe internety, po mechanikach pytałem i nic, nikt nie ma pomysłu jak to sprawdzić.
Zresztą hamownia może nie odzwierciedlić tego, jaka jest pojemność, bo silnik ma już trochę nalatane i może nie mieć serii.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#25

Post autor: GUMMISS »

Ale różnica w mocach nie jest po 5KM i 2Nm tylko kilkadziesiąt. Jak zamiast 190 wyjdzie 155 to powinieneś mieć obraz tego co tam siedzi.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#26

Post autor: Broder »

bt04jugok pisze:
Broder pisze:byl juz taki temat wiem po co zaczynac kolejny watek.
Pomijam juz fakt ze chyba latwiej odczytac co jest nabite na bloku niz kombinowac z pomiarem skoku korby/tloka
Łatwiej? A co trzeba zrobić, żeby to odczytać? Bo z tego co wyczytałem, to numery wybite są na silniku na boku najbliżej szyby a tam nie ma opcji dojrzeć czegokolwiek bez wyjmowania silnika, już się gimnastykowałem z wpuszczaniem kamerki sportowej z podświetleniem. I podobno jest gdzieś z prawej strony, ale trzebaby zdejmować kolektor dolotowy co też nie jest proste, bo tam jest bardzo ciasno. Kupa roboty.


Masz jakiś inny pomysł?
Ale bajki opowiadasz. Wchodzisz pod auto, sciagasz oslony i nawet sie nie starajac specjalnie widzusz co siedzi w aucie.

Zrobilem zdjecie specjalnie dla ciebie dzialajac dzis pod swoim autem

Obrazek

Druga sprawa o której pisalem juz w innym temacie to uchwyt do wyciagania silnika ma na sobie naklejke od wewnetrznej strony, ale mozna go latwo zmienic i nie daje 100% pewnosci
Kolejne zdjecie specjalnie dla ciebie
Obrazek

Uwielbiam takie tematy gdzie ktos pyta o rade, dostaję kilka ale "nie chce mu sie" z nich skorzytac ;)
Obrazek
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#27

Post autor: bt04jugok »

Broder pisze:
bt04jugok pisze:
Broder pisze:byl juz taki temat wiem po co zaczynac kolejny watek.
Pomijam juz fakt ze chyba latwiej odczytac co jest nabite na bloku niz kombinowac z pomiarem skoku korby/tloka
Łatwiej? A co trzeba zrobić, żeby to odczytać? Bo z tego co wyczytałem, to numery wybite są na silniku na boku najbliżej szyby a tam nie ma opcji dojrzeć czegokolwiek bez wyjmowania silnika, już się gimnastykowałem z wpuszczaniem kamerki sportowej z podświetleniem. I podobno jest gdzieś z prawej strony, ale trzebaby zdejmować kolektor dolotowy co też nie jest proste, bo tam jest bardzo ciasno. Kupa roboty.


Masz jakiś inny pomysł?
Ale bajki opowiadasz. Wchodzisz pod auto, sciagasz oslony i nawet sie nie starajac specjalnie widzusz co siedzi w aucie.

Zrobilem zdjecie specjalnie dla ciebie dzialajac dzis pod swoim autem

Obrazek

Druga sprawa o której pisalem juz w innym temacie to uchwyt do wyciagania silnika ma na sobie naklejke od wewnetrznej strony, ale mozna go latwo zmienic i nie daje 100% pewnosci
Kolejne zdjecie specjalnie dla ciebie
Obrazek

Uwielbiam takie tematy gdzie ktos pyta o rade, dostaję kilka ale "nie chce mu sie" z nich skorzytac ;)
Dzięki kolego, zajrzę tam dziś :)
A powiedz mi, kto mi napisał o tym w tym temacie i nie posłuchałem?
phil87
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 19 wrz 17, 20:58
BMW: E46 N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Swarzędz
VIN: CK10033

#28

Post autor: phil87 »

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#29

Post autor: Broder »

A co nowego napisane jest na tej stronie czego tu nie bylo w temacie?
Obrazek
bt04jugok
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwie 17, 11:12
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#30

Post autor: bt04jugok »

Dziwny ten silnik M52TU na zdjęciu :) ale tak czy siak przecież klientowi nie pokażę tego punktu na silniku.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”