Jak odkręcić tłumik drgań?

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#1

Post autor: Grzechu16 »

Witam.
Chciałem wymienić uszczelkę nr 13 z tego schematu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2063&hg=11&fg=10 . Niestety nie jest to taka prosta sprawa ze względu na tłumik drgań (nr 1): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2056&hg=11&fg=18 . Za nic nie da się ruszyć tej "śruby sześciokątnej". Czy jest to normalna śruba odkręcana przeciwnie do wskazówek zegara? Czy ktoś ma na nią jakiś sposób?
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#2

Post autor: mundek002 »

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477 jedna z kilkudziesięciu odpowiedzi na twoje pytanie, które można znaleźć używając google :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Kolega chyba już wszystko wyjaśnił...
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#4

Post autor: Grzechu16 »

No tak jest to pierwszy post w googlach i oczywiście go przeczytałem na samym początku. Problem w tym, że po zapięciu 5tki, wrzuceniu dużej przedłużki i nawet próbie zaklinowania koła (która w tym przypadku jest praktycznie niemożliwa) śruba nie chce puścić. Myślałem, że może ktoś ma jeszcze jakiś patent na takie śrubsko. No nic... jutro tak czy inaczej może spróbuję jeszcze z tym powalczyć. Może na ciepłym silniku będzie łatwiej ją wykręcić.
OSA BMW

#5

Post autor: OSA BMW »

Na tym forum nie musisz sie zapisać na BMW sport skąd większość czerpie informacje :lol: z braku doświadczenia
Wał na pw do mnie w miarę możliwości pomogę
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#6

Post autor: wandii »

OSA BMW pisze:Na tym forum nie musisz sie zapisać na BMW sport skąd większość czerpie informacje :lol: z braku doświadczenia
Wał na pw do mnie w miarę możliwości pomogę
A bardziej zrozumiale? Bo czytałem kilka razy i za nic nie mogę zrozumieć. :roll:
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Chcesz koło pasowe walu odkręcić?
Ja zrobiłem to tak :
Klucz odpowiedni na nim rurka taka żeby opierała sie na ziemi, stojąc przed samochodem rurka jest na ziemi z lewej strony. Na rozrusznik. Odkrecone w kilka sekund, a meczylem sie z godzinę z blokowaniem zamachu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Sposób Mariryba działa w 100% tylko nie kręć aż dopali, wystarczy że rozrusznik drgnie silnikiem i dalej palcami. Nie bój się o poduszki i inne bo po silniku nawet nie widać że drgnął bardziej niż przy normalnym rozruchu :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Robisz powtorna wymianę uszczelki bo chyba juz robiles kiedyś?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#10

Post autor: Grzechu16 »

mariryb pisze:Robisz powtorna wymianę uszczelki bo chyba juz robiles kiedyś?
Nie nie, chciałem ją wymieniać przy okazji roboty z uszczelką pod głowicą ale w końcu jej nie zamówiłem. Na dole mam cały czas lekko spocony silnik i postanowiłem to wreszcie zrobić. Przy okazji kupiłem uszczelniacz wału korbowego.
Dzięki za podpowiedź. Sposób dosyć nie typowy, gdzieś tam przeczytałem już wczoraj o takiej możliwości, ale wydawało mi się to dosyć "niebezpieczne". Może dzisiaj będę miał chwilę czasu i spróbuję.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”