Jak oceniacie swoje silniki benzynowe? czego szukać ?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Ja dalej nie kumam
Za czesci do clio na NIE generalke zaplaciles 2k , a czesci +/- 2k do r6 bmw to drogo...
Piles? Nie pisz
Same pierscienie to prawie 500, uszvzelka glowicy pod szlif tez drozsza, szpilki, uszczelka pokrywy, panewki. W szlif glowicy licze sprawdzenie szczelnosci, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy. To drogo? Chyba ze robisz samo planowanie, a pozniej dziwisz sie czemu zawory sie nie domykaja, albo ze dalej pije oliwe (uszczelniaczami). Zrob najpierw remont r6 to pogadamy , bo z teoretykami nie lubie sie sprzeczac
Za czesci do clio na NIE generalke zaplaciles 2k , a czesci +/- 2k do r6 bmw to drogo...
Piles? Nie pisz
Same pierscienie to prawie 500, uszvzelka glowicy pod szlif tez drozsza, szpilki, uszczelka pokrywy, panewki. W szlif glowicy licze sprawdzenie szczelnosci, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy. To drogo? Chyba ze robisz samo planowanie, a pozniej dziwisz sie czemu zawory sie nie domykaja, albo ze dalej pije oliwe (uszczelniaczami). Zrob najpierw remont r6 to pogadamy , bo z teoretykami nie lubie sie sprzeczac
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Remont kapitalny,sama nazwa mówi robimy wszystko od zera.Bmw nie jest tanie w częściach, jedyne na czym możemy zaoszczędzić to części i ewentualna nasza robocizna.
https://youtu.be/Gqsy6mneS5E
https://youtu.be/Gqsy6mneS5E
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
Rozmowa była o wymianie pierścieni - a to chyba dalej różnica od kapitalki.Broder pisze: ↑31 gru 18, 18:12 Ja dalej nie kumam
Za czesci do clio na NIE generalke zaplaciles 2k , a czesci +/- 2k do r6 bmw to drogo...
Piles? Nie pisz
Same pierscienie to prawie 500, uszvzelka glowicy pod szlif tez drozsza, szpilki, uszczelka pokrywy, panewki. W szlif glowicy licze sprawdzenie szczelnosci, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy. To drogo? Chyba ze robisz samo planowanie, a pozniej dziwisz sie czemu zawory sie nie domykaja, albo ze dalej pije oliwe (uszczelniaczami). Zrob najpierw remont r6 to pogadamy , bo z teoretykami nie lubie sie sprzeczac
Ja dalej będę pisał, że jedno różni się drugiemu.
Powodem było picie oleju - oczywiście teoretyczne, to skąd od razu 100% założenie vanosów, zaworów i całej reszty?
Mi cały czas chodzi tylko o to, że to MOŻE być robota za trochę ponad 1k części + cena robocizny.
O cenie kapitalki nie dyskutuję, może wyjść i 6k.
pasuje ?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
a gdzie pisalem cokolwiek o vanosie ?? Kto tu mowi o kapitalce??
W ogole masz pojecie o mechanice? Czy pierscienie bedziesz wymieniac bez sciagania glowicy tak, jak jeden juz tu chcial robic?
1. Nie zaklada sie tej samej uszczelki pod glowice
2. Nie skreca sie glowicy na tych samych szpillkach
3. panewki to kwestia sporna i zalezy od zuzycia, ja bym uzywanych nie zalozyl ponownie
4. sruby korbowodow rowniez
5. Uszczelka miski cieknie prawie zawsze, wiec uzywanej tez bym nie zalozyl bo to pewniak ze bedzie ciec
6. to samo z uszczelka pokrywy zaworow (jesli jest w miare nowa to jeszcze do przezycia)
7. sciagajac glowice trzeba wyciagnac vanosy, wiec uszczelke pod vanos obowiazkowo nowa (jest metalowa i sie odciska)
8. Zakladac glowice bez sprawdzenia jej i zaworow, docierania itd to wg mnie debilizm
Napisze jeszcze raz - to sa czesci potrzebne do wymiany pierscieni! a nie kapitalka!
A jak dla mnie to mozesz kupic same pierscienie , bez wymiany uszczelki pod glowica czy szpilek.
Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie?
W ogole masz pojecie o mechanice? Czy pierscienie bedziesz wymieniac bez sciagania glowicy tak, jak jeden juz tu chcial robic?
1. Nie zaklada sie tej samej uszczelki pod glowice
2. Nie skreca sie glowicy na tych samych szpillkach
3. panewki to kwestia sporna i zalezy od zuzycia, ja bym uzywanych nie zalozyl ponownie
4. sruby korbowodow rowniez
5. Uszczelka miski cieknie prawie zawsze, wiec uzywanej tez bym nie zalozyl bo to pewniak ze bedzie ciec
6. to samo z uszczelka pokrywy zaworow (jesli jest w miare nowa to jeszcze do przezycia)
7. sciagajac glowice trzeba wyciagnac vanosy, wiec uszczelke pod vanos obowiazkowo nowa (jest metalowa i sie odciska)
8. Zakladac glowice bez sprawdzenia jej i zaworow, docierania itd to wg mnie debilizm
Napisze jeszcze raz - to sa czesci potrzebne do wymiany pierscieni! a nie kapitalka!
A jak dla mnie to mozesz kupic same pierscienie , bez wymiany uszczelki pod glowica czy szpilek.
Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie?
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
1. normaBroder pisze: ↑2 sty 19, 21:51 a gdzie pisalem cokolwiek o vanosie ?? Kto tu mowi o kapitalce??
W ogole masz pojecie o mechanice? Czy pierscienie bedziesz wymieniac bez sciagania glowicy tak, jak jeden juz tu chcial robic?
1. Nie zaklada sie tej samej uszczelki pod glowice
2. Nie skreca sie glowicy na tych samych szpillkach
3. panewki to kwestia sporna i zalezy od zuzycia, ja bym uzywanych nie zalozyl ponownie
4. sruby korbowodow rowniez
5. Uszczelka miski cieknie prawie zawsze, wiec uzywanej tez bym nie zalozyl bo to pewniak ze bedzie ciec
6. to samo z uszczelka pokrywy zaworow (jesli jest w miare nowa to jeszcze do przezycia)
7. sciagajac glowice trzeba wyciagnac vanosy, wiec uszczelke pod vanos obowiazkowo nowa (jest metalowa i sie odciska)
8. Zakladac glowice bez sprawdzenia jej i zaworow, docierania itd to wg mnie debilizm
Napisze jeszcze raz - to sa czesci potrzebne do wymiany pierscieni! a nie kapitalka!
A jak dla mnie to mozesz kupic same pierscienie , bez wymiany uszczelki pod glowica czy szpilek.
Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie?
2. słyszałem różne opinie - ale policzmy
3. więc podajmy koszt bez
4. ok
5. ok
6. ok
7. ok
8. piszesz sprawdzić zawory a liczysz koszt roboty - samo planowanie to groszowa sprawa.
jaka Ci suma wychodzi z punktów 1-8?
Takie samo założenie jak zakładanie "na wszelki wypadek" rękawic spawalniczych do walenia konia
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Mi wyszło dokładnie 5000,01,- przypadek?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Czyli cos kumasz, ale nie do konca. Uzywanie kolejny raz tej samej gumki to jak zakladanie glowicy bez jej sprawdzania - da sie, ale jaki bedzie efekt dowiesz sie po czasie
Przeczytaj na spokojnie moje posty, to zrozumiesz co i jak licze.
Docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelnosci i oczywiscie panowanie to dla mnie minimum przy robieniu glowicy. Taki zestaw we wroclawiu oscyluje w granicach +/-600pln i trzeba pamietac, ze moga wyjsc dodatkowe rzeczy jak prowadnice zaworowe, krzywe zawory (ktorych nie liczylem, co sobie ubzdurales) czy pekniecie glowicy.
Z wczesniejszego tematu zacytuje inny moj post, bo widze ze skupiles sie tylko na jednym
To tyczy sie NIE kapitalki o ktorej rozmawiamy tez tutaj. Mozna na silikon, mozna tez goetza/elringa/reinza/oe bmwBroder pisze: ↑14 paź 18, 15:49 Wczesniejsza lista czesci to 1500+
Szlifiernia 550-600 jesli nic innego nie wyjdzie z glowica, np prowadnice zaworowe jak bylo w mojej glowicy, mnie moja wyniosla 1100. Moze zawsze wyjsc krzywy zawor itd.
+ robocizna j/w
To juz masz ponad 4k.
Do kapitalki daleko , pomijam juz to ze kapitalka to pojecie wzgledne, kazdy bedzie mial inna definicje. Jeden uzna ze cos sie zawiera w kapitalce a inny cos pominie, dlatego ciezko okreslic dokladnie potrzebny budzet. Mozna tez zalozyc uszczelki toprana lub silikon , a mozna elringa/reinz, pierscienie noname albo goetza/mahle
Pamietaj tez ze u mechanika NIE bedziesz mial cen czesci jak na allegro.
Zapewne robiac pierscienie, chcialbys jakas gwarancje na zrobiona robote. Pokaz mi ktory mechanik przystanie na tylko planowanie glowicy (bez sprawdzania jej) i jeszcze wezmie za to odpowiedzialnosc ??
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
Ja powiem tak, kolega który ma warsztat robił jakiemuś kolesiowi jakiegoś 1.9tdi też oszczędzał do tego stopnia że nie chciał planować głowicy przy wymiania upg. Po tygodniu auto wróciło z dziurą w bloku, pękł sworzeń tłoka. Kolega na szczęście na tyle się ubezpieczył że spisał umowę w której zaznaczył że klient rezygnuje z przeglądu silnika.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
A to temu komus nie udalo sie wymienic pierscieni od dołu?
Yampik jak nie rozkladales nigdy motoru czy tez nie wymieniales sam pierscieni to napewno o wszystkim nie wiesz potem jest zdziwienie skad tyle uszczelek i skad ta cena...
Sruby glowicy sa naciagowe i trzeba je wymienic.
Maniek Do tych 5000.01 doliczyles olej i filtr?
Yampik jak nie rozkladales nigdy motoru czy tez nie wymieniales sam pierscieni to napewno o wszystkim nie wiesz potem jest zdziwienie skad tyle uszczelek i skad ta cena...
Sruby glowicy sa naciagowe i trzeba je wymienic.
Maniek Do tych 5000.01 doliczyles olej i filtr?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Oczywiście, że nie - olej zlewamy do czystego naczynia a filtra nie tykamy, wszystko wg zaleceń kolegi yampik
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 114 Odpowiedzi
- 18120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1432 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gonek77
-
- 14 Odpowiedzi
- 7534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: brader
-
- 15 Odpowiedzi
- 13124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrMonza
-
- 4 Odpowiedzi
- 3437 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majcheros1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1469 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3592 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800
-
- 0 Odpowiedzi
- 1420 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 3 Odpowiedzi
- 1132 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1473 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mrozon