Jak oceniacie swoje silniki benzynowe? czego szukać ?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#31

Post autor: Broder »

Ja dalej nie kumam %)
Za czesci do clio na NIE generalke zaplaciles 2k , a czesci +/- 2k do r6 bmw to drogo...
Piles? Nie pisz :D
Same pierscienie to prawie 500, uszvzelka glowicy pod szlif tez drozsza, szpilki, uszczelka pokrywy, panewki. W szlif glowicy licze sprawdzenie szczelnosci, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy. To drogo? Chyba ze robisz samo planowanie, a pozniej dziwisz sie czemu zawory sie nie domykaja, albo ze dalej pije oliwe (uszczelniaczami). Zrob najpierw remont r6 to pogadamy , bo z teoretykami nie lubie sie sprzeczac ;)
Obrazek
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#32

Post autor: pawlo2404 »

Remont kapitalny,sama nazwa mówi robimy wszystko od zera.Bmw nie jest tanie w częściach, jedyne na czym możemy zaoszczędzić to części i ewentualna nasza robocizna.
https://youtu.be/Gqsy6mneS5E
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#33

Post autor: yampik »

Broder pisze: 31 gru 18, 18:12 Ja dalej nie kumam %)
Za czesci do clio na NIE generalke zaplaciles 2k , a czesci +/- 2k do r6 bmw to drogo...
Piles? Nie pisz :D
Same pierscienie to prawie 500, uszvzelka glowicy pod szlif tez drozsza, szpilki, uszczelka pokrywy, panewki. W szlif glowicy licze sprawdzenie szczelnosci, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy. To drogo? Chyba ze robisz samo planowanie, a pozniej dziwisz sie czemu zawory sie nie domykaja, albo ze dalej pije oliwe (uszczelniaczami). Zrob najpierw remont r6 to pogadamy , bo z teoretykami nie lubie sie sprzeczac ;)
Rozmowa była o wymianie pierścieni - a to chyba dalej różnica od kapitalki.
Ja dalej będę pisał, że jedno różni się drugiemu.
Powodem było picie oleju - oczywiście teoretyczne, to skąd od razu 100% założenie vanosów, zaworów i całej reszty?

Mi cały czas chodzi tylko o to, że to MOŻE być robota za trochę ponad 1k części + cena robocizny.
O cenie kapitalki nie dyskutuję, może wyjść i 6k.

pasuje :)?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#34

Post autor: Broder »

a gdzie pisalem cokolwiek o vanosie ?? Kto tu mowi o kapitalce??
W ogole masz pojecie o mechanice? Czy pierscienie bedziesz wymieniac bez sciagania glowicy tak, jak jeden juz tu chcial robic?
1. Nie zaklada sie tej samej uszczelki pod glowice
2. Nie skreca sie glowicy na tych samych szpillkach
3. panewki to kwestia sporna i zalezy od zuzycia, ja bym uzywanych nie zalozyl ponownie
4. sruby korbowodow rowniez
5. Uszczelka miski cieknie prawie zawsze, wiec uzywanej tez bym nie zalozyl bo to pewniak ze bedzie ciec
6. to samo z uszczelka pokrywy zaworow (jesli jest w miare nowa to jeszcze do przezycia)
7. sciagajac glowice trzeba wyciagnac vanosy, wiec uszczelke pod vanos obowiazkowo nowa (jest metalowa i sie odciska)
8. Zakladac glowice bez sprawdzenia jej i zaworow, docierania itd to wg mnie debilizm

Napisze jeszcze raz - to sa czesci potrzebne do wymiany pierscieni! a nie kapitalka!
A jak dla mnie to mozesz kupic same pierscienie , bez wymiany uszczelki pod glowica czy szpilek.
Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie? :D
Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#35

Post autor: yampik »

Broder pisze: 2 sty 19, 21:51 a gdzie pisalem cokolwiek o vanosie ?? Kto tu mowi o kapitalce??
W ogole masz pojecie o mechanice? Czy pierscienie bedziesz wymieniac bez sciagania glowicy tak, jak jeden juz tu chcial robic?
1. Nie zaklada sie tej samej uszczelki pod glowice
2. Nie skreca sie glowicy na tych samych szpillkach
3. panewki to kwestia sporna i zalezy od zuzycia, ja bym uzywanych nie zalozyl ponownie
4. sruby korbowodow rowniez
5. Uszczelka miski cieknie prawie zawsze, wiec uzywanej tez bym nie zalozyl bo to pewniak ze bedzie ciec
6. to samo z uszczelka pokrywy zaworow (jesli jest w miare nowa to jeszcze do przezycia)
7. sciagajac glowice trzeba wyciagnac vanosy, wiec uszczelke pod vanos obowiazkowo nowa (jest metalowa i sie odciska)
8. Zakladac glowice bez sprawdzenia jej i zaworow, docierania itd to wg mnie debilizm

Napisze jeszcze raz - to sa czesci potrzebne do wymiany pierscieni! a nie kapitalka!
A jak dla mnie to mozesz kupic same pierscienie , bez wymiany uszczelki pod glowica czy szpilek.
Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie? :D
1. norma
2. słyszałem różne opinie - ale policzmy
3. więc podajmy koszt bez
4. ok
5. ok
6. ok
7. ok
8. piszesz sprawdzić zawory a liczysz koszt roboty - samo planowanie to groszowa sprawa.


jaka Ci suma wychodzi z punktów 1-8?
Broder pisze: 2 sty 19, 21:51 Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie? :D
Takie samo założenie jak zakładanie "na wszelki wypadek" rękawic spawalniczych do walenia konia ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#36

Post autor: maniek21112 »

yampik pisze: 2 sty 19, 23:05 jaka Ci suma wychodzi z punktów 1-8?
Mi wyszło dokładnie 5000,01,- :oops: przypadek?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#37

Post autor: Broder »

yampik pisze: 2 sty 19, 23:05
Broder pisze: 2 sty 19, 21:51 Ciekawe czy kondomy tez uzywasz wielokrotnie? :D
Takie samo założenie jak zakładanie "na wszelki wypadek" rękawic spawalniczych do walenia konia ;)
Czyli cos kumasz, ale nie do konca. Uzywanie kolejny raz tej samej gumki to jak zakladanie glowicy bez jej sprawdzania - da sie, ale jaki bedzie efekt dowiesz sie po czasie :D
Przeczytaj na spokojnie moje posty, to zrozumiesz co i jak licze.
Docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelnosci i oczywiscie panowanie to dla mnie minimum przy robieniu glowicy. Taki zestaw we wroclawiu oscyluje w granicach +/-600pln i trzeba pamietac, ze moga wyjsc dodatkowe rzeczy jak prowadnice zaworowe, krzywe zawory (ktorych nie liczylem, co sobie ubzdurales) czy pekniecie glowicy.

Z wczesniejszego tematu zacytuje inny moj post, bo widze ze skupiles sie tylko na jednym
Broder pisze: 14 paź 18, 15:49 Wczesniejsza lista czesci to 1500+
Szlifiernia 550-600 jesli nic innego nie wyjdzie z glowica, np prowadnice zaworowe jak bylo w mojej glowicy, mnie moja wyniosla 1100. Moze zawsze wyjsc krzywy zawor itd.
+ robocizna j/w
To juz masz ponad 4k.
Do kapitalki daleko , pomijam juz to ze kapitalka to pojecie wzgledne, kazdy bedzie mial inna definicje. Jeden uzna ze cos sie zawiera w kapitalce a inny cos pominie, dlatego ciezko okreslic dokladnie potrzebny budzet. Mozna tez zalozyc uszczelki toprana lub silikon , a mozna elringa/reinz, pierscienie noname albo goetza/mahle
To tyczy sie NIE kapitalki o ktorej rozmawiamy tez tutaj. Mozna na silikon, mozna tez goetza/elringa/reinza/oe bmw
Pamietaj tez ze u mechanika NIE bedziesz mial cen czesci jak na allegro.
Zapewne robiac pierscienie, chcialbys jakas gwarancje na zrobiona robote. Pokaz mi ktory mechanik przystanie na tylko planowanie glowicy (bez sprawdzania jej) i jeszcze wezmie za to odpowiedzialnosc ??
Obrazek
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#38

Post autor: yeti »

Ja powiem tak, kolega który ma warsztat robił jakiemuś kolesiowi jakiegoś 1.9tdi też oszczędzał do tego stopnia że nie chciał planować głowicy przy wymiania upg. Po tygodniu auto wróciło z dziurą w bloku, pękł sworzeń tłoka. Kolega na szczęście na tyle się ubezpieczył że spisał umowę w której zaznaczył że klient rezygnuje z przeglądu silnika.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#39

Post autor: rafał18 »

A to temu komus nie udalo sie wymienic pierscieni od dołu? :ROFL:

Yampik jak nie rozkladales nigdy motoru czy tez nie wymieniales sam pierscieni to napewno o wszystkim nie wiesz :wink: potem jest zdziwienie skad tyle uszczelek i skad ta cena...
Sruby glowicy sa naciagowe i trzeba je wymienic.

Maniek Do tych 5000.01 doliczyles olej i filtr?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#40

Post autor: maniek21112 »

rafał18 pisze: 3 sty 19, 19:21 Maniek Do tych 5000.01 doliczyles olej i filtr?
Oczywiście, że nie - olej zlewamy do czystego naczynia a filtra nie tykamy, wszystko wg zaleceń kolegi yampik 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”