Jak oceniacie swoje silniki benzynowe? czego szukać ?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#21

Post autor: D3jw »

jakby to była full kapitalka z vanosem łańcuchami to tą kwotę chyba trzeba by było pomnożyć razy dwa ;D
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#22

Post autor: yeti »

yampik pisze: 29 gru 18, 18:55 rozmowa była o pierścieniach - nie o full total kapitalce z vanosami, łańcuchem itd.
tak tylko ile silnika trzeba rozebrać do wymiany pierścieni, praktycznie cały. I co poskładasz go na starym rozrządzie ? Te silniki mają już lata i przebiegi, jak już masz zdjętą głowicę to i warto uszczelniacze wymienić, wiem da się je wymienić w teorii bez zdejmowania głowicy, ale po co skoro już masz na zewnątrz. Tak samo z panewkami i tak już masz je pod ręką. Wiem stówki się zbierają ale realnie patrząc ilość kasy włożona przy wyjmowaniu pierścieni będzie realnie mniejsza niż później robiąc to osobno i raz ma unieruchomiony samochód.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#23

Post autor: Broder »

Temat kosztow remontu r6 benzynowego poruszany tutaj
http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715
Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#24

Post autor: yampik »

panowie, ja wszystko rozumiem :)
że, warto przy okazji - ale to jest już podejście kapitalkowe - jak ktoś pyta o same pierścienie i branie oleju - bo to był temat - to nie straszmy go 5ką z przodu :)

za NIEkapitalke 1.6 benzyny w clio wyszło mi kiedyś 2k i to BEZ kosztu roboty (który tu szacunkowo został rzucony na 2,5k)

zresztą do każdego innego auta trzeba na dzień dobry liczyć z 1,5-3k na rozrząd a tu omawiamy to przy robocie kapitalki :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

yampik pisze: 30 gru 18, 9:19 jak ktoś pyta o same pierścienie i branie oleju - bo to był temat - to nie straszmy go 5ką z przodu :)
To nie straszenie tylko realne minimum, oleju też przy tym nie trzeba zmieniać tylko wlać stary i też będzie. Wygląda na to, że właśnie nie rozumiesz na czym to polega, myślisz, że po otwarciu silnika tylko pierścienie będą zużyte i nadawały się jako jedyne do wymiany? Jak tak to powodzenia :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#26

Post autor: Szajbos »

Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie :oops:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#27

Post autor: Broder »

yampik pisze: 30 gru 18, 9:19nie straszmy go 5ką z przodu :)
yampik pisze: 30 gru 18, 9:19za NIEkapitalke 1.6 benzyny w clio wyszło mi kiedyś 2k i to BEZ kosztu roboty (który tu szacunkowo został rzucony na 2,5k)
Tak czytam i chyba sam nie wiesz czy 5k to w koncu duzo czy malo. Czy my straszymy, czy jednak podzielasz zdanie kosztow. Za clio 2k bez kosztow robocizny to malo nie jest, doliczajac robote wyjdzie podobnie a to nadal clio i 4cy.

W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce :lol:
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
Teoretycznie do wyprozniania sie nie musisz sciagac spodni, w praktyce jednak nikt w gacie nie sra, kumasz? :D
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#28

Post autor: maniek21112 »

Broder pisze: 30 gru 18, 16:36 W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce :lol:
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
:good:
Broder pisze: 30 gru 18, 16:36Teoretycznie do wyprozniania sie nie musisz sciagac spodni, w praktyce jednak nikt w gacie nie sra, kumasz? :D
:lol: :supcio:
Szajbos pisze: 30 gru 18, 16:25 Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie :oops:
Użyj kilku przecinków oraz kropek wtedy będzie można to zrozumieć, teraz można to odebrać tak, że m52tub28 "trochę dużo pali oleju"
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#29

Post autor: yampik »

Szajbos pisze: 30 gru 18, 16:25 Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie :oops:
m54 Cię trzęsie - a ja miałem znajomych którzy wkładali grubą kasę w m52...
to nie m50 żeby Cię trzęsło na myśl o m54.
+ jak słyszysz o valvetroniku to co? padaczka? trzęsie całym domem?

m54 oprócz picia oleju (pierścienie) nie ma innych wad niż m52... więc nie wiem ocb?
no ico do m52? to jak oleju bierze tyle ile wlejesz - to znaczy, że bierze dosyć sporo :d
Broder pisze: 30 gru 18, 16:36
yampik pisze: 30 gru 18, 9:19nie straszmy go 5ką z przodu :)
yampik pisze: 30 gru 18, 9:19za NIEkapitalke 1.6 benzyny w clio wyszło mi kiedyś 2k i to BEZ kosztu roboty (który tu szacunkowo został rzucony na 2,5k)
Tak czytam i chyba sam nie wiesz czy 5k to w koncu duzo czy malo. Czy my straszymy, czy jednak podzielasz zdanie kosztow. Za clio 2k bez kosztow robocizny to malo nie jest, doliczajac robote wyjdzie podobnie a to nadal clio i 4cy.

W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce :lol:
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
Teoretycznie do wyprozniania sie nie musisz sciagac spodni, w praktyce jednak nikt w gacie nie sra, kumasz? :D
drogo części kupujesz ;p
za głowicę też nie najtaniej :)

5k to dużo, natomiast norma w porównaniu do innych remontów (w tym jakichś śmiesznych 4r itp)
ogólnie uważam, że te 5k to trochę straszenie - bo wypadałoby napisać 1,5k części + robota - a tu ktoś może zrobi to za 1k (albo za darmo ze szwagrem) a nie 2,5k ;)

SZCZEŚLIWEGO NOWEGO !!! ;p
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

Wymień pierścienie w m54 za mniej niż 5k to pogadamy :wink:
Szczęśliwego Nowego Roku i aby pierścienie nie dawały o sobie znać! :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”