Jak oceniacie swoje silniki benzynowe? czego szukać ?
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
tak tylko ile silnika trzeba rozebrać do wymiany pierścieni, praktycznie cały. I co poskładasz go na starym rozrządzie ? Te silniki mają już lata i przebiegi, jak już masz zdjętą głowicę to i warto uszczelniacze wymienić, wiem da się je wymienić w teorii bez zdejmowania głowicy, ale po co skoro już masz na zewnątrz. Tak samo z panewkami i tak już masz je pod ręką. Wiem stówki się zbierają ale realnie patrząc ilość kasy włożona przy wyjmowaniu pierścieni będzie realnie mniejsza niż później robiąc to osobno i raz ma unieruchomiony samochód.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Temat kosztow remontu r6 benzynowego poruszany tutaj
http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715
http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
panowie, ja wszystko rozumiem
że, warto przy okazji - ale to jest już podejście kapitalkowe - jak ktoś pyta o same pierścienie i branie oleju - bo to był temat - to nie straszmy go 5ką z przodu
za NIEkapitalke 1.6 benzyny w clio wyszło mi kiedyś 2k i to BEZ kosztu roboty (który tu szacunkowo został rzucony na 2,5k)
zresztą do każdego innego auta trzeba na dzień dobry liczyć z 1,5-3k na rozrząd a tu omawiamy to przy robocie kapitalki
że, warto przy okazji - ale to jest już podejście kapitalkowe - jak ktoś pyta o same pierścienie i branie oleju - bo to był temat - to nie straszmy go 5ką z przodu
za NIEkapitalke 1.6 benzyny w clio wyszło mi kiedyś 2k i to BEZ kosztu roboty (który tu szacunkowo został rzucony na 2,5k)
zresztą do każdego innego auta trzeba na dzień dobry liczyć z 1,5-3k na rozrząd a tu omawiamy to przy robocie kapitalki
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To nie straszenie tylko realne minimum, oleju też przy tym nie trzeba zmieniać tylko wlać stary i też będzie. Wygląda na to, że właśnie nie rozumiesz na czym to polega, myślisz, że po otwarciu silnika tylko pierścienie będą zużyte i nadawały się jako jedyne do wymiany? Jak tak to powodzenia
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 58
- Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
- BMW: E46 328Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Radomsko
Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Tak czytam i chyba sam nie wiesz czy 5k to w koncu duzo czy malo. Czy my straszymy, czy jednak podzielasz zdanie kosztow. Za clio 2k bez kosztow robocizny to malo nie jest, doliczajac robote wyjdzie podobnie a to nadal clio i 4cy.
W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
Teoretycznie do wyprozniania sie nie musisz sciagac spodni, w praktyce jednak nikt w gacie nie sra, kumasz?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Broder pisze: ↑30 gru 18, 16:36 W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
Użyj kilku przecinków oraz kropek wtedy będzie można to zrozumieć, teraz można to odebrać tak, że m52tub28 "trochę dużo pali oleju"Szajbos pisze: ↑30 gru 18, 16:25 Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
m54 Cię trzęsie - a ja miałem znajomych którzy wkładali grubą kasę w m52...Szajbos pisze: ↑30 gru 18, 16:25 Jeżdże M52tub28 mogę polecić to już drugi silnik pierwszy zajechałem oczywiście spalanie 9,4 litra benzyny myśle o założeniu podtlenku gazotu bo trochę dużo pali oleju bierze tyle co wlejesz ogólnie do szybkiej jazdy kilometrów najechane 15 tys koszty utrzymania w miare coś zawsze trzeba sprawdzić czy nie cieknie a tak to idzie jak śrut jeśli miał bym kupić to kolejny ten silnik najlepszy na świecie legendarny już, a jak słyszę M54 to mnie trzęsie
to nie m50 żeby Cię trzęsło na myśl o m54.
+ jak słyszysz o valvetroniku to co? padaczka? trzęsie całym domem?
m54 oprócz picia oleju (pierścienie) nie ma innych wad niż m52... więc nie wiem ocb?
no ico do m52? to jak oleju bierze tyle ile wlejesz - to znaczy, że bierze dosyć sporo :d
drogo części kupujesz ;pBroder pisze: ↑30 gru 18, 16:36Tak czytam i chyba sam nie wiesz czy 5k to w koncu duzo czy malo. Czy my straszymy, czy jednak podzielasz zdanie kosztow. Za clio 2k bez kosztow robocizny to malo nie jest, doliczajac robote wyjdzie podobnie a to nadal clio i 4cy.
W temacie do ktorego linka wyzej dalem wypisalem minimum co trzeba wymienic/zrobic. Przeciez nikt nie posklada glowicy na starych szpilkach czy uszczelce
Same czesci wychodzily ok 2k + robocizna i szlifiernia. 5k jak nic za TEORETYCZNIE pierscienie, teoretycznie bo w praktyce tez inne czesci sa wymieniane w tej kwocie.
Teoretycznie do wyprozniania sie nie musisz sciagac spodni, w praktyce jednak nikt w gacie nie sra, kumasz?
za głowicę też nie najtaniej
5k to dużo, natomiast norma w porównaniu do innych remontów (w tym jakichś śmiesznych 4r itp)
ogólnie uważam, że te 5k to trochę straszenie - bo wypadałoby napisać 1,5k części + robota - a tu ktoś może zrobi to za 1k (albo za darmo ze szwagrem) a nie 2,5k
SZCZEŚLIWEGO NOWEGO !!! ;p
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wymień pierścienie w m54 za mniej niż 5k to pogadamy
Szczęśliwego Nowego Roku i aby pierścienie nie dawały o sobie znać!
Szczęśliwego Nowego Roku i aby pierścienie nie dawały o sobie znać!
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 114 Odpowiedzi
- 18120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1432 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gonek77
-
- 14 Odpowiedzi
- 7534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: brader
-
- 15 Odpowiedzi
- 13124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrMonza
-
- 4 Odpowiedzi
- 3437 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majcheros1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1469 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3592 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800
-
- 0 Odpowiedzi
- 1420 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 3 Odpowiedzi
- 1132 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1473 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mrozon