Jak korzystać z LPG zimą?
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Grunt, że znalezione
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Znalazłem dopiero dzisiaj, ale jest jednak siedzi w skrzynce z dme, ale było tak głęboko, że ledwo je wypatrzyłem, ktoś miał chyba za cel schować je jak najgłębiej..ręką nie było opcji dojść, dopiero chwytak i trochę gimnastyki załatwiło sprawę.
Teraz jest przymocowane do bezpiecznika i nie zginie w czeluściach skrzynki.
Niezbędny przyrząd, aby dało się je wyjąć.
Tak to jest poupychane pod osłoną.
Teraz jest przymocowane do bezpiecznika i nie zginie w czeluściach skrzynki.
Niezbędny przyrząd, aby dało się je wyjąć.
Tak to jest poupychane pod osłoną.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Mały up, jest kabelek, więc próbuje trochę podziałać i prosiłbym o rady bardziej doświadczonych w lpg, ponieważ ja jestem świeżakiem na początku była mała "przeszkoda", gdyż przewód, który trzeba podpiąć do plusa okazał się za krótki o jakieś 1,5 cm do plusa pod maską po podłączeniu taka niespodzianka, czyli temperatura przełączania 35 stopni a przełącza się przy 50, dlaczego? Zmieniłem na razie na 30 i później sprawdzę jak to działa. Kolejna kwestia to maksymalne obroty na gazie to 6000..jak wiadomo m52tu kręci się wyżej, zmieniać na 6500? Wklejam jeszcze jedną zakładkę oraz wykres mapy. Czym tu można się bezpiecznie po bawić? Nie ukrywam, że chciałbym się trochę pobawić, aby np. zmniejszyć spalanie, o ile w mieście na krótkich odcinkach 17l jest do przyjęcia (dane fabryczne mówią o 15l pb - automat) to na trasie, którą wczoraj zrobiłem 400km, większość 3/4 autostrada i prędkość 140-150km/h mogłoby być trochę mniej, wyszło 13l, wiadomo trochę wyprzedzań było jeszcze na krajówkach, ale tam znowu jechałem wolniej, więc powinno się to równoważyć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
skąd wiesz ze przy 50 się przełącza ? brana jest temperatura reduktora a nie silnika dla przełączenia.
generalnie
- maksymalne obroty nawet wyżej jak 6500 (spokojnie 6700)
- minimalne ciśnienie to jakaś porażka podnieś na 0.75 - 0.8 (za duże spadki też źle bo będzie zbyt ubogo)
- załącz sobie ciepły start (jak zostaną spełnione warunki temperatury i tego że silnik ostatnio pracował ileś tam czasu temu to będzie przechodził odrazu na lpg)
spalanie nie licz ze będzie mnie jak zubożysz mieszankę to ecu podniesie korekty w góry i tak dojdzie do zadanej wartości jaka ma być, a rozwali sobie mapy PB. generalnie można by poprawić to strojenie ale wymaga trochę pojeżdżenia. Mapki nie pokrywają się idealnie ale one po jeździe tylko w trakcie strojenia się pokrywają, a potem mogą być rozjazdy (zmiana temperatury, paliwa i inne czynniki zewnętrzne)
generalnie
- maksymalne obroty nawet wyżej jak 6500 (spokojnie 6700)
- minimalne ciśnienie to jakaś porażka podnieś na 0.75 - 0.8 (za duże spadki też źle bo będzie zbyt ubogo)
- załącz sobie ciepły start (jak zostaną spełnione warunki temperatury i tego że silnik ostatnio pracował ileś tam czasu temu to będzie przechodził odrazu na lpg)
spalanie nie licz ze będzie mnie jak zubożysz mieszankę to ecu podniesie korekty w góry i tak dojdzie do zadanej wartości jaka ma być, a rozwali sobie mapy PB. generalnie można by poprawić to strojenie ale wymaga trochę pojeżdżenia. Mapki nie pokrywają się idealnie ale one po jeździe tylko w trakcie strojenia się pokrywają, a potem mogą być rozjazdy (zmiana temperatury, paliwa i inne czynniki zewnętrzne)
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Patrzyłem oczywiście na temperaturę płynu w bloku i właśnie dokładnie przy 50 następuje przełączenie. Dzięki za sugestie, pozmieniam tak jak napisałeś i opiszę czy czuję jakaś różnicę
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
różnicy nie odczujesz ale bezpieczniej dla silnika
po ustawieniu minimalnego ciśnienia wyżej może się okazać że będzie się przepinał na PB bo mu ciśnienie leci za mocno
po ustawieniu minimalnego ciśnienia wyżej może się okazać że będzie się przepinał na PB bo mu ciśnienie leci za mocno
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jakieś 3 razy od kupna przy ruszaniu z miejsca przy max bucie i pod koniec skali obrotomierza przełączył się na pb, ale to max obroty były ustawione na 6000, co ciekawe na 2 czy 3 biegu nie miało to miejsca a był kręcony do końca. Już pozamieniane, zobaczymy jak będzie z tym przełączaniem. Ta autoadaptacja ma sens czy lepiej tego nie robić?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Niestety tak było, ale w stopniu niedopuszczalnym, ponieważ każde wyprzedzanie na 2 i 3 biegu w górnej części obrotów kończyło się przełączeniem na pb więc wróciłem do takiego ciśnienia jak było, pewnie pobawię się trochę żeby je podnosić sukcesywnie, aby wyłapać granicę, ale 0,75 u mnie nie sprawdziło się. Wracając do temperatury przełączania, zszedłem na 30 i gaz załączał się przy 45 stopniach temperatury silnika, czułem niedosyt i zszedłem na 25 i teraz wychodzi 37 stopni, jest to już przesada czy jeszcze dopuszczalne? Chodzi oczywiście o długotrwałe użytkowanie auta a nie za pół roku i do żyda. Teraz to nie ma większego znaczenia, ponieważ dogrzewa się bardzo szybko, bardziej chodzi mi o zimę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
poniżej 30 trzeba zaczać już ustawiać korekty po temperaturze w większości, ale to już wyższa szkoła odczyt korekt sond i poprawa na żywo korekt
dwa jakie masz ciśnienie gazu w czasie jazdy bądź na postoju ? chciałbym wiedzieć jakie masz spadki, bo może są za duże
dwa jakie masz ciśnienie gazu w czasie jazdy bądź na postoju ? chciałbym wiedzieć jakie masz spadki, bo może są za duże
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 24 Odpowiedzi
- 5888 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 5 Odpowiedzi
- 1893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 16 Odpowiedzi
- 3729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czyzyk
-
- 21 Odpowiedzi
- 10010 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 11 Odpowiedzi
- 6382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonElton
-
- 5 Odpowiedzi
- 2077 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: matthewdrake