Jak korzystać z LPG zimą?

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#21

Post autor: Krzysiek669 »

Grunt, że znalezione ;-)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Znalazłem dopiero dzisiaj, ale jest :) jednak siedzi w skrzynce z dme, ale było tak głęboko, że ledwo je wypatrzyłem, ktoś miał chyba za cel schować je jak najgłębiej..ręką nie było opcji dojść, dopiero chwytak i trochę gimnastyki załatwiło sprawę.
Obrazek
Teraz jest przymocowane do bezpiecznika i nie zginie w czeluściach skrzynki.
Obrazek
Niezbędny przyrząd, aby dało się je wyjąć.
Obrazek
Tak to jest poupychane pod osłoną.
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#23

Post autor: maniek21112 »

Mały up, jest kabelek, więc próbuje trochę podziałać i prosiłbym o rady bardziej doświadczonych w lpg, ponieważ ja jestem świeżakiem :oops: na początku była mała "przeszkoda", gdyż przewód, który trzeba podpiąć do plusa okazał się za krótki o jakieś 1,5 cm do plusa pod maską %) po podłączeniu taka niespodzianka, czyli temperatura przełączania 35 stopni a przełącza się przy 50, dlaczego? Zmieniłem na razie na 30 i później sprawdzę jak to działa. Kolejna kwestia to maksymalne obroty na gazie to 6000..jak wiadomo m52tu kręci się wyżej, zmieniać na 6500? Wklejam jeszcze jedną zakładkę oraz wykres mapy. Czym tu można się bezpiecznie po bawić? Nie ukrywam, że chciałbym się trochę pobawić, aby np. zmniejszyć spalanie, o ile w mieście na krótkich odcinkach 17l jest do przyjęcia (dane fabryczne mówią o 15l pb - automat) to na trasie, którą wczoraj zrobiłem 400km, większość 3/4 autostrada i prędkość 140-150km/h mogłoby być trochę mniej, wyszło 13l, wiadomo trochę wyprzedzań było jeszcze na krajówkach, ale tam znowu jechałem wolniej, więc powinno się to równoważyć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#24

Post autor: yeti »

skąd wiesz ze przy 50 się przełącza ? brana jest temperatura reduktora a nie silnika dla przełączenia.

generalnie
- maksymalne obroty nawet wyżej jak 6500 (spokojnie 6700)
- minimalne ciśnienie to jakaś porażka podnieś na 0.75 - 0.8 (za duże spadki też źle bo będzie zbyt ubogo)
- załącz sobie ciepły start (jak zostaną spełnione warunki temperatury i tego że silnik ostatnio pracował ileś tam czasu temu to będzie przechodził odrazu na lpg)

spalanie nie licz ze będzie mnie ;) jak zubożysz mieszankę to ecu podniesie korekty w góry i tak dojdzie do zadanej wartości jaka ma być, a rozwali sobie mapy PB. generalnie można by poprawić to strojenie ale wymaga trochę pojeżdżenia. Mapki nie pokrywają się idealnie ale one po jeździe tylko w trakcie strojenia się pokrywają, a potem mogą być rozjazdy (zmiana temperatury, paliwa i inne czynniki zewnętrzne)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Patrzyłem oczywiście na temperaturę płynu w bloku i właśnie dokładnie przy 50 następuje przełączenie. Dzięki za sugestie, pozmieniam tak jak napisałeś i opiszę czy czuję jakaś różnicę :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#26

Post autor: yeti »

różnicy nie odczujesz ale bezpieczniej dla silnika
po ustawieniu minimalnego ciśnienia wyżej może się okazać że będzie się przepinał na PB ;) bo mu ciśnienie leci za mocno
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Jakieś 3 razy od kupna przy ruszaniu z miejsca przy max bucie i pod koniec skali obrotomierza przełączył się na pb, ale to max obroty były ustawione na 6000, co ciekawe na 2 czy 3 biegu nie miało to miejsca a był kręcony do końca. Już pozamieniane, zobaczymy jak będzie z tym przełączaniem. Ta autoadaptacja ma sens czy lepiej tego nie robić?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#28

Post autor: yeti »

autoadaptacja lpg nie ma sensu, nie działa to zwykle poprawnie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

yeti pisze: 9 maja 18, 15:27 różnicy nie odczujesz ale bezpieczniej dla silnika
po ustawieniu minimalnego ciśnienia wyżej może się okazać że będzie się przepinał na PB ;) bo mu ciśnienie leci za mocno
Niestety tak było, ale w stopniu niedopuszczalnym, ponieważ każde wyprzedzanie na 2 i 3 biegu w górnej części obrotów kończyło się przełączeniem na pb :o więc wróciłem do takiego ciśnienia jak było, pewnie pobawię się trochę żeby je podnosić sukcesywnie, aby wyłapać granicę, ale 0,75 u mnie nie sprawdziło się. Wracając do temperatury przełączania, zszedłem na 30 i gaz załączał się przy 45 stopniach temperatury silnika, czułem niedosyt i zszedłem na 25 i teraz wychodzi 37 stopni, jest to już przesada czy jeszcze dopuszczalne? Chodzi oczywiście o długotrwałe użytkowanie auta a nie za pół roku i do żyda. Teraz to nie ma większego znaczenia, ponieważ dogrzewa się bardzo szybko, bardziej chodzi mi o zimę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#30

Post autor: yeti »

poniżej 30 trzeba zaczać już ustawiać korekty po temperaturze w większości, ale to już wyższa szkoła odczyt korekt sond i poprawa na żywo korekt

dwa jakie masz ciśnienie gazu w czasie jazdy bądź na postoju ? chciałbym wiedzieć jakie masz spadki, bo może są za duże
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”