Jak korzystać z LPG zimą?

HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 28/07/2011, 15:05
BMW: E46 320i Touring 170 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ząbki
Kontakt:

Jak korzystać z LPG zimą?

Post autor: HackerMan_1989 » 28/03/2018, 0:11

Panowie,
Czy podczas użytkowania sekwencji zimą są jakieś specjalne zabiegi itp? Czy przed końcem trasy trzeba wyłączać LPG tak żeby nic nie zostało w przewodach itp. Pytam gdyż dręczy mnie temat zapachu gazu. Ciągłe jazdy, tu opaska tam dokręcanie, tu nieszczelności itp. Problemu nie ma jak jest ciepło tylko jak chłodniej się zrobi. Powiem że już mam dość bo ciągle tu 5 dych tam 5 dych a spokój tylko na chwilę bądź do pierwszego chłodnego dnia. Na dzień dzisiejszy wszystko szczelne, wszystkie parametry ok.


Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3199
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 28/03/2018, 6:33

Nic nie przełączasz .Po prostu tankujesz i jeździsz . Jeżeli czuć zapach gazu w czasie jazdy bezpośrednio po przełączeniu na gaz to może masz ustawioną zbyt niską temperaturę przejścia na gaz ,no chyba że gaz zakładał jakiś paprak i zrobił to bardzo niestarannie a teraz śmierdzi z instalki .

HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 28/07/2011, 15:05
BMW: E46 320i Touring 170 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ząbki
Kontakt:

Post autor: HackerMan_1989 » 28/03/2018, 9:15

W trakcie przełączania nic nie czuć. Temperatura przełączania ustawiona na 50 stopni więc za mało raczej nie. Instalacja szczelna, sprawdzana zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na rozgrzanym.

Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 10/01/2018, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

Post autor: yeti » 28/03/2018, 11:34

WKRENTEK77 pisze:
28/03/2018, 6:33
Jeżeli czuć zapach gazu w czasie jazdy bezpośrednio po przełączeniu na gaz to może masz ustawioną zbyt niską temperaturę przejścia na gaz ,n

Nie zgodzę się z tym, to akurat jest zależne od wystrojenia auta, sterowniki mają korekty temperaturowe dla temp gazu, reduktora i trzeba je odpowiednio ustawić i możesz zejść bardzo niskiej temperatury przełączania. Po za tym zanim będzie czuć zapach gazu to silnik będzie kuleć masakrycznie
HackerMan_1989 pisze:
28/03/2018, 9:15
W trakcie przełączania nic nie czuć. Temperatura przełączania ustawiona na 50 stopni więc za mało raczej nie. Instalacja szczelna, sprawdzana zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na rozgrzanym.
mega wysoko ustawiona temperatura przełączenia ;)

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3199
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 28/03/2018, 11:52

yeti pisze:
28/03/2018, 11:34



Nie zgodzę się z tym, to akurat jest zależne od wystrojenia auta, sterowniki mają korekty temperaturowe dla temp gazu, reduktora i trzeba je odpowiednio ustawić i możesz zejść bardzo niskiej temperatury przełączania. Po za tym zanim będzie czuć zapach gazu to silnik będzie kuleć masakrycznie
Napisałem to na podstawie własnych doświadczeń a nie jakiś wymysłów ,zdążyło się kilka razy że w czasie mrozów podczas przełączania na gaz poczułem charakterystyczny zapach .Byłem u gazownika sprawdził i wszystkie parametry ok temperatura przejścia 30 stopni .Dodam jeszcze że nie zaobserwowałem żeby coś niepokojącego działo się z silnikiem nie kulał masakrycznie jak to napisałeś tylko normalnie pracował .


hackunek
Bywalec forum
Posty: 679
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 28/03/2018, 14:25

ja mam ustawione w e36 i e46 na 20c, nic nie szarpie i przełącza wsio ok.
podstawa to dobre markowe przewody i można zapomnieć o smrodzie gazu i sprawdzaniu szczelności. Semperity fagumity i inne tanie to szajs.
Ja mam parkera i po 8 latach w 46 nic sie nie dzieje, w e36 roczna i tez git. Jak coś sie dzieje to podwijam rękawy i nie płace partaczom

HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 28/07/2011, 15:05
BMW: E46 320i Touring 170 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ząbki
Kontakt:

Post autor: HackerMan_1989 » 28/03/2018, 14:30

No właśnie mam ten problem ze od rozdzielacza do wtryskiwaczy i od wtryskiwaczy do kolektora jest wąż marki Wolbrom. Na necie nie mogę nic znaleźć oprócz tego że w Wolbromiu jest fabryka Fagumitu

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3437
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 28/03/2018, 14:31

To do ilu stopni można zejść przy stag 300? Mam 50 i benzyny przy krótkich odcinkach trochę schodzi :P drugie pytanie, jaki kabelek kupić żeby samemu to ogarnąć? Jakiś link mile widziany :)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 28/07/2011, 15:05
BMW: E46 320i Touring 170 KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ząbki
Kontakt:

Post autor: HackerMan_1989 » 28/03/2018, 15:45

maniek21112 pisze:
28/03/2018, 14:31
To do ilu stopni można zejść przy stag 300? Mam 50 i benzyny przy krótkich odcinkach trochę schodzi :P drugie pytanie, jaki kabelek kupić żeby samemu to ogarnąć? Jakiś link mile widziany :)
Mam oryginalny kabelek na USB do Staga. W Oplu miałem Staga i temp ustawiona na 15 stopni, przez 3 lata nic się nie stało z instalacją ale ze był to gruz to mój świadomy wybór był. Granicą dla mnie jest chyba 30 stopni.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3437
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 28/03/2018, 16:34

Możesz podesłać link jak wygląda ten kabelek? Już 40 stopni bym mocno odczuł na plus.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości