jak jeździć po mieście dieslem

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
kacper15-10
Bywalec forum
Posty: 109
Rejestracja: 25 sty 11, 14:53
BMW: 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów wlkp

#1

Post autor: kacper15-10 »

witam, jak jeździć po mieście 320d 136 km żeby było jak najekonomiczniej czy w zakresie obrotów 1500-2000 czy 2000-2500?? narazie jeżdżę tak do 2 tys i nie jeżdżę dynamicznie i spala tak ponad 10 . i jeszcze jedno pytanie jadąc w trasie np 80km/h jadąc na 4biegu mamy 2 tys obrotów to wrzucać 5 bieg czy śmigać dalej na 4 bo ekonomizer mi na 4 mniej pokazuje jak na 5 przy 80km/h a niby mówią żeby jeździć na najwyższym biegu?
Ostatnio zmieniony 29 mar 11, 22:43 przez zdeniu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: polszczyzna
"ZABIĆ MUCHĘ BOCZNĄ SZYBĄ BMW...BEZCENNE."
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#2

Post autor: eryk432 »

auto na każdym biegu musi dostać swoje obroty
biegi wrzucasz zależnie od prędkości i obrotów silnika
nie sugeruj się zbytnio ekonomizerem,bo on ci pokazuje chwilowe spalanie
zawsze auto spali najmniej na jak najwyższym biegu co nie znaczy,że należy silnik "zamulać"
jeżdżąc autem biegi wrzucaj na wyczucie ,a nie patrz cały czas na obrotomierz bo będzie dzwon :ROFL:
bmw...i wszystko jasne
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Popraw tytuł wątku bo wstyd :)
Romanikxxl
Ryano
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 10 mar 10, 15:13
BMW: E46 2.0d 184KM, 386Nm po programie V-tech.. :)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#4

Post autor: Ryano »

But do podlogi i smigasz!
A powaznie to bardzo niedawno ktos poruszal ten temat:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=29&t=4194
Makos89
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 14 mar 11, 15:29
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: Makos89 »

Po prostu głaszcz butem pedał gazu! Dużo wrzucaj na luz, hamowanie silnikiem - Powoli ruszaj z postoju, nie kręć silnika na więcej niż 2,500 obrotów, w lato unikaj niepotrzebnego używania klimatyzacji, prawidłowa eksploatacja płynów itp - to tak ogólnie. Tak jak pisali powyżej, nie kieruj się ekonomizerem bo po prostu na każdym oszczędzaniu lub deptaniu nie jest wstanie obliczyć średniej dokładnie np. na 100KM.

Jak to najlepiej sprawdzić? Zalać auto pod korek, 1 dnia zrobić równo 100 KM taką jazdą jak dotychczas - zalać pod korek ponownie i następnego dnia zrobić także równo 100 KM przy jeździe takiej jak napisałem, zatankować do odbicia równo po 100 KM i sprawdzić jaka jest różnica 8)

Osobiście polecam dużo jazdy na luzie, jedziesz spokojnie widzisz że z daleka pali się czerwone światło, lub przewidujesz że się za chwilę zatrzymasz (znak STOP, korek... itp) - wrzucasz na luz, płyniesz do miejsca zatrzymania - łatwo wyliczyć - jeżeli np. średnio na 2 KM przejedziesz 0,5 KM na luzie możesz przy 200 KM ( 20 KM/5 KM luz - 200 KM/50 KM luz) - wychodzi że, zakładając przy średnim spalaniu 10L/100 KM zaoszczędzisz te 2,5 L z 10L (25% - 50 KM).

Skalujesz w ciągu tygodnia, miesiąca, roku... :D Prosta sprawa.

Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 1 kwie 11, 5:41 przez Makos89, łącznie zmieniany 1 raz.
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: BART WA »

Nie we wszystkim się zgadzam z przedmówcą chociaż ten ma sporo racji w niektórych kwestjach- polecam raczej hamowanie silnikiem niż jazda na luzie.Auta wyposażone we wtrysk paliwa posiadają system który podczas hamowania silnikiem odcina dopływ paliwa a silnik pobiera tylko powietrze. Prędkość jest wytracana przez opór stawiany przez kompresje silnika - obrót kół przekłada się na ruch obrotowy kolejnych elementów układu napędowego przez co automatycznie sprawia że tłoki w silniku pracują - auto jest napędzane siłą bezwładności.
Dodatkowym plusem jest to że oszczędzamy, klocki i tarcze hamulcowe.

Do tej pory nie wspomniano także o właściwym ciśnieniu w ogumieniu.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

BART WA pisze:Auta wyposażone we wtrysk paliwa posiadają system który podczas hamowania silnikiem odcina dopływ paliwa a silnik pobiera tylko powietrze. .

Ja też nie ze wszystkim się zgadzam, przeca nawet auta gaźnikowe po odjęciu gazu i hamowaniu silnikiem nie pobierały paliwa, motocykle to samo, a nie tylko auta na wtrysku. Żaden tam specjalny system :ROFL: :ROFL:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#8

Post autor: eryk432 »

przychylam się do opinii,że auto na "luzie" spali więcej
zresztą chyba raczej nie jest bezpiecznie dojeżdżać do skrzyżowania na luzie np zimą ? troszkę lodu i robimy garaż z d..y temu co stanął przed nami
na zakrętach też mam jechać na luzie? a może tylko wcisnąć sprzęgło? sorka za zgryźliwość
bmw...i wszystko jasne
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#9

Post autor: k3m0t1989 »

rowniez popieram tych co nie jezdza na luzie :) nie nie nie. Jak juz to hamowanie silnikiem i wtedy auto nic nie pali (inna sprawa ze moze byc tak ze sprzeglo pojdzie szybciej jak dojezdzajac wytracamy predkosc biegami). Co do ekonomii to ogolnie dobry stan silnika, wywalenie zbednego balastu (patrz zona :P ) i ogolnie delikatne przyspieszanie :) ogolnie mozna spokojnie jezdzic miedzy 1.5tys - 2tys i nie byc zawalidroga w miescie :)
Stunter_M
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 4 sie 10, 0:01
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#10

Post autor: Stunter_M »

Bez urażania nikogo tylko dodam, że faktycznie widać Makos89 ma już trochę lat w samochodzie za sobą, ponieważ kiedyś uczono zawsze wrzucać luz. Niestety ze względu na pobór paliwa i bezpieczeństwo zmieniono ten trend. :)

i co do tego delikatnego przyspieszania też bym się nie zgodził. Lepiej krótko a pożądanie potem wrócić np 5 delikatnie muskając gaz wytracać prędkość podążając przez miasto. :)

Kiedyś zaraz po kupnie betki wspólnie z tatulkiem urządzaliśmy sobie małe zawody kto nabije mniejsze spalanie na danym odcinku. I jak się mogę pochwalić na komputerze po przejechaniu około 50 km spalanie 3,8l :D a dodam że był dostrajany komputer. Na dziś dzień mam spalanie w granicach 5,5-5,7 w cyklu mieszanym.

Czytałem o tym świetny art, jak tylko znajdę to podam link.
///M
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”