Jak jeździc dislem?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Hokej
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 10, 12:05
BMW: 318
Rok produkcji: 32
Państwo: 33223
Województwo: lubelskie
Miasto: 31232

#1

Post autor: Hokej »

Witam.
Na wstępie chcę zaznaczyc, że jestem tu nowy i nie wiem czy umieszczam w odpowiednim dziale tego posta:]
Najprawdopodobniej jutro stanę się szczęśliwym właścicielem modelu e46 320d , 2003r, diesel, 150km. Nigdy wcześniej nie użytkowałem diesla na stałe. Stąd moje pytanie - jak jeździc tym autem by go jak najlepiej eksploatowac? Znam ogólne zasady użytkowania diesli (nie szarżowac na zimnym silniku, nie gasic od razu itd.), ale bardziej chodzi mi o to na jakich obrotach mogę bezpiecznie dla silnika jeździc, kiedy zmieniac biegi itd. Sorry, za głupie pytanie laika:]
Dzięki za pomoc.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#2

Post autor: COBRA »

kolego hokej we wszystkich kolumnach twojego opisu dominuje cyfra 3 więc jak będziesz jeździł
do 3-tys obrotów na 3 biegu to na pewno diesla nie zajedziesz,oczywiście filtry dobre paliwo itp. :)
Ryano
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 10 mar 10, 15:13
BMW: E46 2.0d 184KM, 386Nm po programie V-tech.. :)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#3

Post autor: Ryano »

Najważniejsze

1.Nie butować jak silnik zimny, do 2,5 tysiecy obrotow i zmiana biegu zalecane :)
2.Na biezaco wymieniac OLEJ I FILTRY WAZNE!
3.Po dluzszej trasie lub mocniejszym butowaniu nie gasic go od razu tylko odczekac niech pochodzi na postoju chwilke i turbina sobie popracuje na jalowym.
4.Nie dawac buta przy odpalaniu, nawet jak nie chce zaskoczyc :)
5. LAĆ TYLKO DOBRE PALIWO!

Pozdrawiam
Molossus
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 21 lis 10, 13:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: Molossus »

do tego
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
Nie jezdzic na zbyt nisich obrotach
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Molossus pisze:do tego
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
Nie jezdzic na zbyt nisich obrotach
Załączać na biegu :shock:
Romanikxxl
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#6

Post autor: zdeniu »

Molossus pisze:...
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
...
a to coś ciekawego, nie słyszałem nigdy o tym
może to i być niezły patent

prosiłbym jednak skoro takiej rady udzielasz abyś rozwinął go bo napewno nie tylko mnie to interesuje
jak włączony bieg przy uruchamianiu jak i gaszeniu sinika chroni koło dwumasowe
Obrazek
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: BART WA »

Molossus pisze:do tego
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
Nie jezdzic na zbyt nisich obrotach
"dwumase" może i ochronisz (nie wiem jaki to ma wpływ ale może się nie znam) ale ściana w garażu może ucierpieć
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#8

Post autor: zdeniu »

BART WA pisze:
Molossus pisze:do tego
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
Nie jezdzic na zbyt nisich obrotach
"dwumase" może i ochronisz (nie wiem jaki to ma wpływ ale może się nie znam) ale ściana w garażu może ucierpieć
no chyba nie myślisz że ktoś to zrobi bez wciśniętego sprzęgła :D
Obrazek
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: BART WA »

zdeniu pisze:
BART WA pisze:
Molossus pisze:do tego
Załaczac i gasic na biegu (chroni dwumase)
Nie jezdzic na zbyt nisich obrotach
"dwumase" może i ochronisz (nie wiem jaki to ma wpływ ale może się nie znam) ale ściana w garażu może ucierpieć
no chyba nie myślisz że ktoś to zrobi bez wciśniętego sprzęgła :D
A jak inaczej - ja widzę tylko 2 możliwości albo się auto wysprzęgla przy gaszeniu/odpalaniu albo nie. Kolega Molossus promuje ten drugi sposób - możliwe że słuszny, nie podważam :)
Ja mam taki nawyk; może głupi i nierozważny; że zawsze jednak wysprzęglam - może to z braku doświadczenia i wyczucia bo nie wiem w którym momencie przekręcić kluczyk podczas wjeżdżania do garażu żeby auto zatrzymało się w odpowiedniej odległości od ściany :shock:
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#10

Post autor: zdeniu »

BART WA pisze:Kolega Molossus promuje ten drugi sposób
a gdzie napisał że bez wysprzęglania
poza tym jak sobie wyobrażasz odpalać i gasić samochód na biegu bez wciśniętego pedału sprzęgła :lol:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”