Instalacja/podłączenie klapy gaszącej M47 136KM
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
Witam
Ponoć w silnikach 150KM instalacja okablowania przy komputerze rozni sie od tej 136KM , chcę opisać instalacje klapy gaszącej którą przygotował mi Roger-Nysa z forum BMW - KLub.
Do pracy potrzebujemy :
- zestaw klapy gaszącej (ja zamówiłem gotowca )
- około 3M kabla (ja kupiłem 5M)
- dwa konektorki
- lutownica
- opaski termokurczliwe
- peszle
- miernik cyfrowy też sie przydać może
W domu przygotowałem sobie kable. Czyli podpiałem konektorki do kabla i fajnie obrobiłem opaskami.
Później idziemy do auta ,otwieramy maske i demontujemy obudowe komputera (imbus 4).
Szukamy dwóch napięć.
- 12 V które włącza sie wraz z zapłonem i gaśnie wraz z nim. - jest to kabel biało - zielony (na zdjęciu 1 )
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
Jako ,że jakość zdjecia jest kiepska . Kabel bialo zielony jest oznaczony czerwonymi kropkami a kabel czerwono bialy zoltymi .
Dla pewnosci warto pomierzyc napiecia przed wlutowaniem sie w te kable
Po calej czynnosci wlutowania sie (ja poprowadzilem przez kawalek peszli ktora idzie z komputera a pozniej przez taka zaslepke)
Owinąłem peszlem i wyglada tak
Kostka klapy pod ktora podpinamy kable ma numeracje od 1-2-3-4. Nam potrzebna sa tylko 1 i 2.(brak zdjęcia)
Pod 1 podpinamy napięcie ktora zanika po 4 sekundach czyli kabel czerwono biały z kompa a pod 2 napiecie 12V po zaplonie .
Mam nadzieje ze pomoglem
Pozdrawiam
Ponoć w silnikach 150KM instalacja okablowania przy komputerze rozni sie od tej 136KM , chcę opisać instalacje klapy gaszącej którą przygotował mi Roger-Nysa z forum BMW - KLub.
Do pracy potrzebujemy :
- zestaw klapy gaszącej (ja zamówiłem gotowca )
- około 3M kabla (ja kupiłem 5M)
- dwa konektorki
- lutownica
- opaski termokurczliwe
- peszle
- miernik cyfrowy też sie przydać może
W domu przygotowałem sobie kable. Czyli podpiałem konektorki do kabla i fajnie obrobiłem opaskami.
Później idziemy do auta ,otwieramy maske i demontujemy obudowe komputera (imbus 4).
Szukamy dwóch napięć.
- 12 V które włącza sie wraz z zapłonem i gaśnie wraz z nim. - jest to kabel biało - zielony (na zdjęciu 1 )
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
Jako ,że jakość zdjecia jest kiepska . Kabel bialo zielony jest oznaczony czerwonymi kropkami a kabel czerwono bialy zoltymi .
Dla pewnosci warto pomierzyc napiecia przed wlutowaniem sie w te kable
Po calej czynnosci wlutowania sie (ja poprowadzilem przez kawalek peszli ktora idzie z komputera a pozniej przez taka zaslepke)
Owinąłem peszlem i wyglada tak
Kostka klapy pod ktora podpinamy kable ma numeracje od 1-2-3-4. Nam potrzebna sa tylko 1 i 2.(brak zdjęcia)
Pod 1 podpinamy napięcie ktora zanika po 4 sekundach czyli kabel czerwono biały z kompa a pod 2 napiecie 12V po zaplonie .
Mam nadzieje ze pomoglem
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 mar 16, 19:43 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Warto pod ten kabelek +12V wstawić jeszcze bezpiecznik, tak dla bezpieczeństwa A tak poza tym to dobra robota Ja szukam wtyczki i będę chciał u siebie zrobić to na wtyczkę Opisz wrażenia po zamontowaniu
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Mógłby ktoś napisać w które konkretnie piny trzeba się podłączyć w przypadku M47 a w które w M46N ?
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
w M47 - 12 V które włącza sie wraz z zapłonem i gaśnie wraz z nim. - jest to kabel biało - zielony (na zdjęciu 1 )
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
znajdziesz napewno te kabelki , przed tym mozna pomierzyc czy maja odpowiednie napiecia i montować , ewentualnie napisz do kolegi trandolf
w M47N tak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=QSxh8RsX86c - niestety po pinach Ci nie pomogę
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
znajdziesz napewno te kabelki , przed tym mozna pomierzyc czy maja odpowiednie napiecia i montować , ewentualnie napisz do kolegi trandolf
w M47N tak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=QSxh8RsX86c - niestety po pinach Ci nie pomogę
-
- Bywalec forum
- Posty: 323
- Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
Panowie a jak to wyglada w silniku 150km?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
UP- https://www.youtube.com/watch?v=QSxh8RsX86cwisnia0709 pisze:Panowie a jak to wyglada w silniku 150km?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 323
- Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
rozumiem czyli 1.8 i 20 D w ten sam sposób montujemy ok dziekuję Ci
Warto jeszcze dopisać dokładnie jaka przepustnice musimy kupić o jakim oznaczeniu. Bo do e60 czy e90 jest tego sporo
Warto jeszcze dopisać dokładnie jaka przepustnice musimy kupić o jakim oznaczeniu. Bo do e60 czy e90 jest tego sporo
-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
jak zagadasz z Roger Nysa albo Trandolf to oni wszystkim się zajmą , lepiej tak bo raz za przesyłke płacisz i wcale taniej nie będzie
tu masz poglądowe foto tej klapy z E60/E90 a w aukcji nr OE
tu masz poglądowe foto tej klapy z E60/E90 a w aukcji nr OE
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 24190 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gumil
-
- 0 Odpowiedzi
- 1351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46driver
-
- 1 Odpowiedzi
- 904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 12 Odpowiedzi
- 6716 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 4 Odpowiedzi
- 3243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 2 Odpowiedzi
- 1500 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 6 Odpowiedzi
- 1937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 1 Odpowiedzi
- 2301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 7 Odpowiedzi
- 7139 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 2 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miczer