Instalacja/podłączenie klapy gaszącej M47 136KM

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam :)

Ponoć w silnikach 150KM instalacja okablowania przy komputerze rozni sie od tej 136KM , chcę opisać instalacje klapy gaszącej którą przygotował mi Roger-Nysa z forum BMW - KLub.

Do pracy potrzebujemy :

- zestaw klapy gaszącej (ja zamówiłem gotowca )
- około 3M kabla (ja kupiłem 5M)
- dwa konektorki
- lutownica
- opaski termokurczliwe
- peszle
- miernik cyfrowy też sie przydać może :good:

W domu przygotowałem sobie kable. Czyli podpiałem konektorki do kabla i fajnie obrobiłem opaskami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później idziemy do auta ,otwieramy maske i demontujemy obudowe komputera (imbus 4).
Szukamy dwóch napięć.
- 12 V które włącza sie wraz z zapłonem i gaśnie wraz z nim. - jest to kabel biało - zielony (na zdjęciu 1 )
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
Jako ,że jakość zdjecia jest kiepska . Kabel bialo zielony jest oznaczony czerwonymi kropkami a kabel czerwono bialy zoltymi .
Dla pewnosci warto pomierzyc napiecia przed wlutowaniem sie w te kable :wink:

Obrazek

Po calej czynnosci wlutowania sie (ja poprowadzilem przez kawalek peszli ktora idzie z komputera a pozniej przez taka zaslepke)
Owinąłem peszlem i wyglada tak :)

Obrazek

Kostka klapy pod ktora podpinamy kable ma numeracje od 1-2-3-4. Nam potrzebna sa tylko 1 i 2.(brak zdjęcia)
Pod 1 podpinamy napięcie ktora zanika po 4 sekundach czyli kabel czerwono biały z kompa a pod 2 napiecie 12V po zaplonie .

Mam nadzieje ze pomoglem :wink:

Pozdrawiam 8) 8)
Ostatnio zmieniony 15 mar 16, 19:43 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Warto pod ten kabelek +12V wstawić jeszcze bezpiecznik, tak dla bezpieczeństwa :) A tak poza tym to dobra robota :) Ja szukam wtyczki i będę chciał u siebie zrobić to na wtyczkę :) Opisz wrażenia po zamontowaniu :D
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#3

Post autor: Alvarees »

info od autora

gotowy zestaw klapy 350zl + 15 zl przesylka
kable 21zl
BRAK PODPISU
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

Mógłby ktoś napisać w które konkretnie piny trzeba się podłączyć w przypadku M47 a w które w M46N ?
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#5

Post autor: Młody90 »

w M47 - 12 V które włącza sie wraz z zapłonem i gaśnie wraz z nim. - jest to kabel biało - zielony (na zdjęciu 1 )
- 12V ktore wlacza sie po zaplonie a po wylaczeniu gasnie po 4sekundach!( na zdjeciu nr 2 kabel biało czerwony)
znajdziesz napewno te kabelki , przed tym mozna pomierzyc czy maja odpowiednie napiecia i montować , ewentualnie napisz do kolegi trandolf ;)

w M47N tak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=QSxh8RsX86c - niestety po pinach Ci nie pomogę
wisnia0709
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#6

Post autor: wisnia0709 »

Panowie a jak to wyglada w silniku 150km?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

wisnia0709 pisze:Panowie a jak to wyglada w silniku 150km?
UP- https://www.youtube.com/watch?v=QSxh8RsX86c
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
wisnia0709
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#8

Post autor: wisnia0709 »

rozumiem czyli 1.8 i 20 D w ten sam sposób montujemy ok dziekuję Ci

Warto jeszcze dopisać dokładnie jaka przepustnice musimy kupić o jakim oznaczeniu. Bo do e60 czy e90 jest tego sporo
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#9

Post autor: Młody90 »

jak zagadasz z Roger Nysa albo Trandolf to oni wszystkim się zajmą , lepiej tak bo raz za przesyłke płacisz i wcale taniej nie będzie ;)
tu masz poglądowe foto tej klapy z E60/E90 a w aukcji nr OE
Obrazek
Albercik1
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 16, 9:25
BMW: BMW E46,20D,139ps
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Miastko
VIN: KE14420

#10

Post autor: Albercik1 »

... nie widze tych zdjec denerwuje mnie tak bym sobie juz podłaczył pany pomozcie

EDIT BY ZIBI: nie przeklinamy !!!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”