Głuche pukniecia na nierównościach poprzecznych

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
artimax
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 23 kwie 10, 11:36
BMW: 320d E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: artimax »

320D e46 150 Km
Witam

Od pewnego czasu zmagam się z głuchym uderzeniem (coś w rodzaju metalowego elementu w osłonie gumowej) od spodu auta w okolicy początku tylnych siedzeń podczas przejazdu przez nierówności poprzeczne np. wyjazd z progu w garażu, garby zwalniające na osiedlu.
Łącznik elastyczny wału jest w dobrym stanie ( nie poszarpany)
Poduszki silnik, skrzynia wymienione - lemforder
Mocowanie mostu niby ok, tak stwierdził mechanik
Podpora wału niby ok, tak stwierdził mechanik
Tuleja mostu nr 9 wizualnie jest trochę zmurszała, widać delikatne pęknięcia na gumie
Na 100 % łącznik elastyczny tłumika do wymiany

Co jeszcze może być przyczyną tych puknięć uwzględniając sprawdzone i wymienione elementy?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Sprawdź tylne zawieszenie.
Takie dźwięki lubią się "przenosić". Dlatego czasem ma się wrażenie że coś słychać tak jakby na środku a w rzeczywistości stuka z tyłu lub przodu...
artimax
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 23 kwie 10, 11:36
BMW: 320d E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#3

Post autor: artimax »

Zawieszenie sprawdzone, wszystkie tuleje i sworznie wymieniane od razu jeśli pojawia się taka potrzeba (pierwszy montaż).
Jedyne co wymaga wymiany to gumowe odboje na amortyzatorach, ale to chyba nie tego wina.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

A poduszki amorów ?
Z doświadczenia wiem że jeżeli ktoś mówi że wszystko jest wymieniane i robione przed czasem to właśnie tak nie jest :D
Porównaj teorię u innego mechanika tylko po to aby rozwiać wątpliwości.
artimax
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 23 kwie 10, 11:36
BMW: 320d E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: artimax »

Poduszki amorów - chodzi o odboje gumowe? jeśli tak to ten element jest do wymiany bo jest cały zmurszały i popękany,
ale czy to byłoby powodem głuchych puknięć, np. podczas przejeżdżania przez próg garażu? przecież to nie jest aż tak silne dobicie, a jak
wiadomo odboje właśnie w maksymalnym dobiciu pełnią swoją funkcję, chyba, że się mylę?
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#6

Post autor: mundek002 »

Też walczę z głuchymi stukami z tyłu, muszę jeszcze sprawdzić układ wydechowy, a co do poduszek to nie jest to samo co odboje, poduszki to między innymi górne mocowanie amortyzatora :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

artimax pisze:Poduszki amorów - chodzi o odboje gumowe? jeśli tak to ten element jest do wymiany bo jest cały zmurszały i popękany,
ale czy to byłoby powodem głuchych puknięć, np. podczas przejeżdżania przez próg garażu? przecież to nie jest aż tak silne dobicie, a jak
wiadomo odboje właśnie w maksymalnym dobiciu pełnią swoją funkcję, chyba, że się mylę?
Słuchaj, jeżeli tak dobrze wszystko wiesz to po zakładasz temat?
Podpowiadam Ci. Mówisz że są do wymiany ale twierdzisz że to nie będzie to...
Więc "znafco" szukaj sam.
tanik
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 8 lip 10, 13:09
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: bychawa

#8

Post autor: tanik »

Ja ostatnio też miałem podobny problem, wszystkie gumy ok a tłukło się, okazało się ze śruby w tuleji głównego wahacza z tyłu są wytarte, wymieniałem tuleje a na to nie zwrócilem uwagi i tłukło się i to właśnie tak w garażu itp nawet przy malych prędkościach były głuche stuki z miejsca opisywanego przez Ciebie. na przeglądzie też nic nie tłukło. sprawdź to na kanale wkladając jakąś lyżkę w ucho mocowania wahacza mając podniesione koło.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”