To co napisze nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia (chyba ale ludzie również o tym pisali) ale odnosze wrażenie, że problem nasila sie w zaleznosci od temperatury na zewnatrz ... Dzisiaj w dzien podczas ponad 30 stopni jazda autem to była udręka ... ogromne stuki i szarpało autem masakrycznie mocno przy każdej zmianie biegu, niezależnie od zakresu obrotow ... natomiast teraz temperatura około 18 stopni, praktycznie płynna zmiana biegów ...
Jaki wpływ może mieć temperatura i na co ? Chyba jedynie na prace przepływomierza ?
To jest po prostu nie do uwierzenia ze temat ma juz ponad rok, mechanicy w specjalizacji BMW z różnych częsci polski rozkładają ręce ... ludzie wymieniają połowę auta i dalej bez skutku ...
Czytałem już nawet na zagranicznych forach, rezultaty walki z usterką - podobne. Natomiast znalazłem jeden temat w którym gość uporał się usterką (a w zasadzie z usterkami, bo wiele osob opisuje przy okazji mułowatość auta + problem z ręcznym (luz po zaciagnieciu, w sensie ze kolo robi jescze lekki obrot zanim sie zblokuje)) + duże spalanie paliwa ... Podobno regulacja hamulca ręcznego w E46 jest dosyć kłopotliwa, i nie tak łatwo zrobić to prawidłowo. Objawy identyczne jak u nas. Czytałem o tym później dalej, podobno hamulec nie odpuszcza tak naprawdę do końca (dokładniej coś w tarczobębnach), co powoduje poszarpywanie przy zmianach biegów oraz stuk (
nawet na wylaczonym silniku !) - ile w tym prawdy - nie mam pojęcia bo nie mam już siły na walkę z tą usterką ...
Cały opis walki tutaj :
https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2000-e46-323i-clunk-no-more-t98528/
Może i ma to jakiś sens, bo zdarzają się momenty, kiedy wyjeżdzam autem i poprostu od razu wiem ze nie bedzie stukac, bo nie mam wrazenia jak bym ciągnął za sobą przyczepe lub miał zaciągnięty lekko ręczny ... ale znając życie pewnie jak zwykle to nie to ....
Jeżeli ktoś ma jeszcze siłe co kolwiek sprawdzać i chce powalczyć sam - tutaj tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=VI5r6I3_U_k
Tłumaczenie najważniejszego posta z powyższego tematu przez Google translate :
Prawdopodobnie kuszę tu los, ale właśnie wyleczyłem mój niepokojący tyłek. Zmiana od 1 do 2 była najgorsza, chyba że trzymałem stopę na sprzęgle przez kilka sekund. Mój lokalny indie sprawdził oczywiste - krzak, zawieszenie i wał napędowy - i nie zgłaszał żadnych problemów.
Wiedziałem, że mój hamulec ręczny nie trzymał się na poboczu i zastanawiałem się, czy poprzedni właściciel zbytnio poprawił pobocze, aby zrekompensować, co, jak sądziłem, mogło spowodować problem, biorąc wszelkie luzy w układzie napędowym, gdy zasilanie było wyłączone pomiędzy zmianami biegów i powodując brzęk, gdy napęd napędowy rozwinął się, gdy zasilanie wróciło.
Rzeczywiście, gdy oba koła odrywają się od podłogi, a hamulec ręczny jest wyłączony, poziome przęsło się łatwo - w rzeczywistości z łatwością obejmuje ono hamulec ręczny - ale koło znajdujące się blisko niego było ciasne. Wymieniłem buty hamulca ręcznego i wyregulowałem je równomiernie.
Co za wynik. Zmiany biegów są bardziej śliskie, nie ma więcej hałasu, przyspieszenie jest ostrzejsze, a benzyna idzie dalej.