głosne stuki przy wbijaniu biegów
marc , niby mi to sprawdzali, i mowili ze ok,ale ja juz sam nie wiem czy faktycznie sprawdzali czy nie, otworzysz maske z silnika ,stoisz a drugi puszcza sprzegło i jakby sie cos przewracało w skrzyni lub cos z sprzegłem, wrecz trzaska
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Jestem po wymianie półosi, stare faktycznie miały duży luz wyczuwalny w rękach, niestety na nowych tłuczenie z tyłu jest jeszcze większe, zupełnie tak jak by sztywne półosie jeszcze bardziej wzmogły źródła hałasów i luzów a nie przyniosły żadnych pozytywnych zmian w samej jeździe. Półosie kupiłem Metelli czyli nie jakiś chiński krzak tylko w miarę dobre i oczywiście nowe. Nadal pozostaje problem puknięcia podczas ruszania no i dalej rozpędzamy auto na jedynce do powiedzmy 1,5 - 2 czy 2,5 obrotów i w momencie naciśnięcia sprzęgła jest szarpnięcie rozprężającego się napędu (odczuwalne tak jak bym miał pozrywane poduszki silnika i w momencie wysprzęglania silnik bujnął się do przodu) i takie 3 głuche puknięcia z tyłu jak by mi się coś przewalało w bagażniku, wbijam nieszczęsny bieg numer dwa, puszczam sprzęgło, trzy bujnięcia całą budą i dopiero jedzie (co ciekawe raz na jakiś czas, na ileś odpaleń silnika objaw ten całkowicie zanika, pukanie ustaje zupełnie, przy wysprzęglaniu czy po wbiciu biegu w momencie puszczenia sprzęgła pięknie się skleja praktycznie na raz bez jakiegokolwiek szarpnięcia i wtedy jest wręcz idealne auto). Problem znika również kiedy bieg zmienię na dosyć wysokich obrotach. Podsumowując wymieniłem już: koło dwumasowe, sprzęgło kompletne, trzy skrzynie biegów wraz ze zmianą w nich oleju (jeżeli okazała by się to skrzynia to nie wiem w takim przypadku chyba by było kupić nową jedynie), poduszki pod skrzyniami, dyferencjał, półosie. Koszty zabawy w wyeliminowanie pukania wyniosły mnie już koło 6 tyś. a pozbyłem się jedynie puknięcia przy wbijaniu biegu. Patrząc po kolei na elementy od silnika do kół zostały mi już tylko elementy wału. No bo nie wiem co mogło by być jeszcze ale jestem coraz bardziej zniechęcony do robienia tego.. A no i jeszcze jedno, kręciłem dzisiaj na podnośniku wałem i luzu między wałem a kołami poprzez dyfer nie ma praktycznie żadnego więc to też eliminuje. Nie wiem, nie wiem, nie wiem... wiem natomiast jedno, w momencie kiedy to coś co powoduje te luzy nie wiem zakleszcza się czy jak to nazwać to auto całkowicie inaczej brzmi, całkiem inaczej przyśpiesza, jest dynamiczne, redukcje czy hamowanie silnikiem to wszystko wtedy daje radochę z jazdy, dojść tylko co to bo jazda z tym luzem jest tak frustrująca że nie chce mi się tym samochodem jeździć a znowu przy takiej kasie włożonej szkoda sprzedać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
https://www.youtube.com/watch?v=_5h_fPt0ZsI
Panowie a może to to ? Dźwięk w sumie podobny, co to jest, przegub wału jakiś ?
Panowie a może to to ? Dźwięk w sumie podobny, co to jest, przegub wału jakiś ?
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
Chlopaki. Podejrzewam ze wasz krzyzak wyglada wlasnie tak
https://youtu.be/UAiThKFy0vk
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/UAiThKFy0vk
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
fixxxerpl brawoooooooo. ten film moze to byc to. identyczne pukanie jak gosc ruszał za koło.identyczny dzwiek,jak u kazdego podejrzewam,ale czy nasmarowanie tych przegóbów naprawi to? ciezko powiedziec, napewno ten film na nowo daje nam jakas chec z tym walczyc
devtox.miałem swojego krzyzaka w rekach ,w sumie nie jako samego ,tylko z wałem i nie było luzu, a auto robiło jak robi, ale skoro kolega wyzej juz tyle rzeczy wymienił i pada podejrzenie na wał juz wkoncu to chyba zostal juz tylko on,
ale my mamy troche inne krzyzaki niz na filmie wersji angielskiej, u nas ten luz powinien byc bardziej zauwazany, moge sie mylic
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
Ten krzyzak nie moze byc za bardzo INACZEJ skonstruowany bo nie mamy jeszcze kosmicznych technologi wytwarzania przeniesienia napedu. Jest krzyzak z lozyskami igielkowymi i tyle. Moglo wysypac sie lozysko i w reku nie wyczyjesz nic dopiero pod obciazeniem... I tak jak kolega mowil. Skoro juz prawie wszystko bylo wymienione oprocz walu to warto go sprawdzic...
Tym bardziej ze nawet delikatne stuki sa przenoszone przez podpore walu na bude. Most jest amortyzowany przez gumy ale podpora przenosi stuki jakbys pukal kluczem w podloge
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Tym bardziej ze nawet delikatne stuki sa przenoszone przez podpore walu na bude. Most jest amortyzowany przez gumy ale podpora przenosi stuki jakbys pukal kluczem w podloge
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
to znaczy cze trzeba sie brac za wał, jeszcze nikt nie dobrał mu sie do tyłka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2025 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 9 Odpowiedzi
- 7423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 7 Odpowiedzi
- 7066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx