głosne stuki przy wbijaniu biegów

piotrek2222

#71

Post autor: piotrek2222 »

marc , niby mi to sprawdzali, i mowili ze ok,ale ja juz sam nie wiem czy faktycznie sprawdzali czy nie, otworzysz maske z silnika ,stoisz a drugi puszcza sprzegło i jakby sie cos przewracało w skrzyni lub cos z sprzegłem, wrecz trzaska
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#72

Post autor: fixxxerpl »

Jestem po wymianie półosi, stare faktycznie miały duży luz wyczuwalny w rękach, niestety na nowych tłuczenie z tyłu jest jeszcze większe, zupełnie tak jak by sztywne półosie jeszcze bardziej wzmogły źródła hałasów i luzów a nie przyniosły żadnych pozytywnych zmian w samej jeździe. Półosie kupiłem Metelli czyli nie jakiś chiński krzak tylko w miarę dobre i oczywiście nowe. Nadal pozostaje problem puknięcia podczas ruszania no i dalej rozpędzamy auto na jedynce do powiedzmy 1,5 - 2 czy 2,5 obrotów i w momencie naciśnięcia sprzęgła jest szarpnięcie rozprężającego się napędu (odczuwalne tak jak bym miał pozrywane poduszki silnika i w momencie wysprzęglania silnik bujnął się do przodu) i takie 3 głuche puknięcia z tyłu jak by mi się coś przewalało w bagażniku, wbijam nieszczęsny bieg numer dwa, puszczam sprzęgło, trzy bujnięcia całą budą i dopiero jedzie (co ciekawe raz na jakiś czas, na ileś odpaleń silnika objaw ten całkowicie zanika, pukanie ustaje zupełnie, przy wysprzęglaniu czy po wbiciu biegu w momencie puszczenia sprzęgła pięknie się skleja praktycznie na raz bez jakiegokolwiek szarpnięcia i wtedy jest wręcz idealne auto). Problem znika również kiedy bieg zmienię na dosyć wysokich obrotach. Podsumowując wymieniłem już: koło dwumasowe, sprzęgło kompletne, trzy skrzynie biegów wraz ze zmianą w nich oleju (jeżeli okazała by się to skrzynia to nie wiem w takim przypadku chyba by było kupić nową jedynie), poduszki pod skrzyniami, dyferencjał, półosie. Koszty zabawy w wyeliminowanie pukania wyniosły mnie już koło 6 tyś. a pozbyłem się jedynie puknięcia przy wbijaniu biegu. Patrząc po kolei na elementy od silnika do kół zostały mi już tylko elementy wału. No bo nie wiem co mogło by być jeszcze ale jestem coraz bardziej zniechęcony do robienia tego.. A no i jeszcze jedno, kręciłem dzisiaj na podnośniku wałem i luzu między wałem a kołami poprzez dyfer nie ma praktycznie żadnego więc to też eliminuje. Nie wiem, nie wiem, nie wiem... wiem natomiast jedno, w momencie kiedy to coś co powoduje te luzy nie wiem zakleszcza się czy jak to nazwać to auto całkowicie inaczej brzmi, całkiem inaczej przyśpiesza, jest dynamiczne, redukcje czy hamowanie silnikiem to wszystko wtedy daje radochę z jazdy, dojść tylko co to bo jazda z tym luzem jest tak frustrująca że nie chce mi się tym samochodem jeździć a znowu przy takiej kasie włożonej szkoda sprzedać.
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#73

Post autor: fixxxerpl »

https://www.youtube.com/watch?v=_5h_fPt0ZsI
Panowie a może to to ? Dźwięk w sumie podobny, co to jest, przegub wału jakiś ?
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#74

Post autor: devtox »

Chlopaki. Podejrzewam ze wasz krzyzak wyglada wlasnie tak

https://youtu.be/UAiThKFy0vk



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
piotrek2222

#75

Post autor: piotrek2222 »

fixxxerpl brawoooooooo. ten film moze to byc to. identyczne pukanie jak gosc ruszał za koło.identyczny dzwiek,jak u kazdego podejrzewam,ale czy nasmarowanie tych przegóbów naprawi to? ciezko powiedziec, napewno ten film na nowo daje nam jakas chec z tym walczyc
piotrek2222

#76

Post autor: piotrek2222 »

devtox.miałem swojego krzyzaka w rekach ,w sumie nie jako samego ,tylko z wałem i nie było luzu, a auto robiło jak robi, ale skoro kolega wyzej juz tyle rzeczy wymienił i pada podejrzenie na wał juz wkoncu to chyba zostal juz tylko on,
piotrek2222

#77

Post autor: piotrek2222 »

ale my mamy troche inne krzyzaki niz na filmie wersji angielskiej, u nas ten luz powinien byc bardziej zauwazany, moge sie mylic
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#78

Post autor: MARC »

Warto sprawdzić wał ewentualnie oddać go do firmy która waży i zredukuje luz
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#79

Post autor: devtox »

Ten krzyzak nie moze byc za bardzo INACZEJ skonstruowany bo nie mamy jeszcze kosmicznych technologi wytwarzania przeniesienia napedu. Jest krzyzak z lozyskami igielkowymi i tyle. Moglo wysypac sie lozysko i w reku nie wyczyjesz nic dopiero pod obciazeniem... I tak jak kolega mowil. Skoro juz prawie wszystko bylo wymienione oprocz walu to warto go sprawdzic...

Tym bardziej ze nawet delikatne stuki sa przenoszone przez podpore walu na bude. Most jest amortyzowany przez gumy ale podpora przenosi stuki jakbys pukal kluczem w podloge

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
piotrek2222

#80

Post autor: piotrek2222 »

to znaczy cze trzeba sie brac za wał, jeszcze nikt nie dobrał mu sie do tyłka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”