głosne stuki przy wbijaniu biegów

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#51

Post autor: MiceBMW »

Dawaj koniecznie znać jak sprawdzisz, ja dam znać odnośnie poduszek silnika i skrzyni
Grzegorz90
Posty: 4
Rejestracja: 2 gru 17, 22:35
BMW: E46 318i 85kw sedan polift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#52

Post autor: Grzegorz90 »

Jutro rano będę robił zabieg, uszczelniacz, bo uszczelek już nie produkują i olej właśnie odebrałem ze sklepu. Do małej głowy 0,9L a do dużej 1,1L tak mi powiedzieli :) Castrol syntrax longlife 75W90, uszczelniacz Dirko 036.163
Grzegorz90
Posty: 4
Rejestracja: 2 gru 17, 22:35
BMW: E46 318i 85kw sedan polift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#53

Post autor: Grzegorz90 »

Luz na półosiach i dyfrze...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#54

Post autor: maniek21112 »

To masz kombo :o
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#55

Post autor: fixxxerpl »

Siemanko Panowie, widzę że temat jest dosyć świeży więc dołączam się, u mnie identyczne objawy jak u Was, wymieniłem już dwie skrzynie (używane) jedna od polifta, druga od przedlifta, poduszki skrzyni (nowe), olej w skrzyniach na oryginalny dedykowany BMW, dyfer (używany w idealnym stanie), tuleje dyfra (nowe), cały komplet sprzęgła nowy LUK czyli koło dwumasowe, tarcza, docisk i łożysko, wózek w podłodze siedzi jak nowy, no i niestety nadal problem występuje, naprawdę jestem już bliski decyzji o sprzedaży, dodam że auto sprowadzone było po pierwszym właścicielu z za naszej zachodniej granicy, naprawdę zadbane, nie dojechane a mimo to luzy i stuki występują a poszło już parę tyś zł psu w dupę na próbę wyeliminowania tego. Jak ostatnie przejechałem się Civikiem kolegi z tego samego roku którego kupił za 2500zł to aż miło mi się nim jechało bez żadnych luzów, szarpań i stuków napędu.... wydaje mi się że BMW popełniło tu bubel jakiś konstrukcyjny bo nie chce mi się wierzyć że 90% aut ma ten problem a nikt nie zna rozwiązania problemu... może po prostu takie rozwiązanie nie istnieje chociaż chciał bym aby było inaczej bo naprawdę lubię to auto. Myślę teraz czy dalej rzeźbić, półosie, wał... czy wystawić i kupić przedni napęd...
piotrek2222

#56

Post autor: piotrek2222 »

no koledzy idzmy dalej , czy u kogos cos juz wiadomo?
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#57

Post autor: fixxxerpl »

Może faktycznie dobrym sposobem było by pójść po kolei czyli, odkręcić wał od skrzyni i wtedy próbować czy stuk dalej występuje, jeżeli nie to przykręcamy wał i jakoś klinujemy krzyżak czymkolwiek żeby tylko zobaczyć czy to nie on powoduje stuk, jeżeli nie on to odkręcić wał od dyferencjału i zobaczyć wtedy, jak nie będzie uderzenia to wiemy że albo dyfer, albo półosie. Tylko trzeba mieć do tego kanał którym ja niestety nie dysponuje. Może nawet z kanału była by możliwość określenia tego wizualnie kiedy ktoś będzie siedział w aucie i wywoływał ten dźwięk a druga osoba będzie obserwowała pod autem. W sumie dużo części które razem już powymienialiśmy można wykluczyć więc może się uda to w końcu ogarnąć.

Jeszcze jedna myśl, o której była mowa ale nikt w sumie z tego co widzę nie poszedł dalej z tym tematem, jeżeli jest tak że wciskamy sprzęgło i jest puknięcie tylko za pierwszym razem dopóki nie puścimy i jeszcze raz nie wciśniemy, i kiedy wciśniemy i odczekamy powiedzmy z 5 sekund i wtedy też nie ma puknięcia, to winowajcą może okazać się właśnie wysprzęglnik lub jakiś inny element hydrauliczny sprzęgła i po prostu nie do końca wysprzęgla, i dlatego czuć opory przy zmianie biegów, zgrzyty, puknięcia itp. Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 17 gru 17, 17:43 przez fixxxerpl, łącznie zmieniany 1 raz.
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#58

Post autor: fixxxerpl »

piotrek2222 pisze:MiceBMW czekaj czekaj,co do twoich zmian w zawieszeniu, i mniejszych stuków, gdzies czytałem ze ktos napisał ze zmieniał zawieszenie z przodu i odkrył ze te tuleje wahacza które sie przykreca do budy, do podłogi miał ktos mocno zurzyte i jak wymienił to miał cisze, moge to tak wytłumaczyc, kazdy przypadek jest podobny ale jednak inny,dzisiaj zaówazyłem ze start z 1 ,zmiana biegu na 2 i nagle smród dziwny,jakby ktos opalał kaczke z piór,po chwili normalne powietrze, juz drugi raz takie cos,sprzegło mam nowe , sztywne, czy to cos ze sprzegłem? po tym smrodzie, czułem ze sprzegło jakby było po spalonej gumie ale i stuki wtedy ucichły, wszystko to jest dziwne
Ja też miałem ten chwilowy smród i okazało się u mnie że w komorze silnika, po lewej stronie w głębi obsypuje się taka pianka, nie wiem co to jest chyba wyciszenie komory silnika, jak spadnie na gorący kolektor który jest pod tym to zaczyna się topić i zanim się całkiem nie zwęgli to śmierdzi tak jak mówisz, opalaną kaczką :-)
piotrek2222

#59

Post autor: piotrek2222 »

fixxxerpl , jest cos na rzeczy, kazdy mówi ze wysprzeglik ok bo nie cieknie, ale czy faktycznie jest ok?nikt jego nie podmieniał
piotrek2222

#60

Post autor: piotrek2222 »

od znajomego dowiedziałem sie ze jego sasiad tez miał problem z tym stukaniem, wymienił wysprzeglik i tuleje dyfra nr 9 ta duza i ja tego nie widziałem ale mowil ze prawie cisza i biegi wchodza inaczej ,jakby duzo lepiej wysprzeglał,
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”