głosne stuki przy wbijaniu biegów

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#41

Post autor: MiceBMW »

MARC, dzięki za odpowiedź

Czy są jakieś znane sposoby na diagnozę tych elementów które wymieniłeś ? Na co zwrócić uwagę przy ich oglądaniu ?

Jak posypały się krzyżaki to jest sens je wymieniać ? Słyszałem, że wymiana krzyżaków w wale od e46 nie jest czymś co przewidywał producent i zahacza to o "druciarstwo" i należy to wtedy zlecić komuś kto zrobi to perfekcyjnie bo każdy najmniejszy błąd będzie skutkował powróceniem usterki w bardzo szybkim czasie ...

Z drugiej strony kupując używany wał, również jest duże ryzyko wpędzenia się na minę ... bo w sumie po co ktoś miałby sprzedawać sprawny ?

Masakra ... nie mam już siły ...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#42

Post autor: MARC »

Łącznik elastyczny sprawdzisz wizualnie. Podpora trzeba trochę poszarpac i wałem kręcić. Nasluchiwac luzow szumów itp...

Wal można oddać do zakładu gdzie zostanie wyważony a luzy na krzyzaku skasuja o ile występują.
piotrek2222

#43

Post autor: piotrek2222 »

hej,i jak tam, ktos moze jest juz z tym problemem chociaz kawałek do przodu?
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#44

Post autor: Alvin »

MiceBMW pisze: Kolego Alvin,

Regenaracja czyli wymiana krzyżaków, wymiana dwóch podpór + łącznika elastycznego ?

Ile wyniosła naprawa ?

PS :
1) Czy miałeś też taki objaw że oprócz stuków (przy zmianie biegów), redukując bieg miałeś mocne szarpnięcia / gwałtowne spowolnienie ?
2) Czy ktoś może wie o czym może świadczyć taki objaw, że gdy stoje na luzie na parkingu i wbijam 1 to pomimo wcisnietego sprzegla auto probuje lekko ruszyc do prodzu ? Za każdym razem gdy wbijam biegi występuje ten stuk to auto chce delikatnie ruszyć do przodu, widać to po kołach. Po około 3 próbach wbicia biegu, nie ma huku oraz auto nie próbuje ruszyć do przodu. Kolego piotrek2222 czy również masz taki objaw ?
Wymiana krzyżaka, wyważanie wału, wymiana łożyska w podporze wyniosło mnie coś ok 300zł nie pamiętam już dokladnie. Łącznika nie wymieniałem bo był ok
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#45

Post autor: MiceBMW »

Odebrałem dzisiaj autko od mechanika (wymiana amorków przód na sachs (prawy był całkowicie niesprawny) + wahaczy przód na Meyle HD (zużyte sworznie)) i tutaj ciekawa rzecz ... stuki a zwłaszcza szarpanie przy zmianie biegu zmalało o jakieś 70% oO ...

nie wiem jaki związek ta naprawa może z tym mieć ... różnica jest naprawdę kolosalna i jeżeli ktoś będzie w stanie podpowiedzieć jaki udział w tym mogą brać amory i wahacze będę mega wdzięczny za odpowiedź ... czy to może oznaczać, że warto wymienić jeszcze poduchy pod silnikiem ?
piotrek2222

#46

Post autor: piotrek2222 »

MiceBMW czekaj czekaj,co do twoich zmian w zawieszeniu, i mniejszych stuków, gdzies czytałem ze ktos napisał ze zmieniał zawieszenie z przodu i odkrył ze te tuleje wahacza które sie przykreca do budy, do podłogi miał ktos mocno zurzyte i jak wymienił to miał cisze, moge to tak wytłumaczyc, kazdy przypadek jest podobny ale jednak inny,dzisiaj zaówazyłem ze start z 1 ,zmiana biegu na 2 i nagle smród dziwny,jakby ktos opalał kaczke z piór,po chwili normalne powietrze, juz drugi raz takie cos,sprzegło mam nowe , sztywne, czy to cos ze sprzegłem? po tym smrodzie, czułem ze sprzegło jakby było po spalonej gumie ale i stuki wtedy ucichły, wszystko to jest dziwne
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#47

Post autor: MiceBMW »

Kolego Piotrek2222

Po wymianie amorkow, jak zdazyly sie troche ulezec, szarpanie i stuk znowu powrocilo do tego co wtedy. Dlatego w przyszlym tygodniu w autko zostana zmienione poduchy silnika i skrzyni. Dam znac jaki rezultat. Co do tego co opisujesz ze sprzeglem

Czytałem gdzies ze moga byc za to winne dwie sprawy :
- Przypalona punktowo tarcza sprzegla - to podobno mozna wykryc przypalajac specjalnie sprzeglo i przez jakis czas powinno byc lepiej
- Mechanik zamontowal sprzeglo bez odpowiedniego zestawu ... to ma jakis zwiazek z dociskiem i trzeba miec w przypadku instalacji sprzegla w BMW specjalny sprzet do tego ... nie mozna robic tego "na oko"

Jezeli to nic nie da - do wymiany zostaly podpory wału i łącznik. To jeszcze zrobie ale jezeli to nic nie da to sie niestety poddaje ... Wtedy to juz albo wyrwane mocowanie ławy albo dyfer ... Ale trafic dobry dyfer do e46 graniczy wg. mnie z cudem - bo i po co znalazl sie na złomie ? ...
Grzegorz90
Posty: 4
Rejestracja: 2 gru 17, 22:35
BMW: E46 318i 85kw sedan polift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#48

Post autor: Grzegorz90 »

Zauważyłem tendencje że zazwyczaj ten problem dotyczy 318i... Mam identyczne objawy i już rok próbuje się z tym uporać i dalej bezskutecznie... Zmiana biegów to męczarnia bo bez przerwy stuka i spowalnia przy każdym biegu po puszczeniu sprzęgła... W momencie naciskania sprzęgła i dotykania za lewarek zaczyna stukać, szczególnie przy jedynce... Zauważyłem że na zimnym jeszcze w miarę ale po 5 min jak się rozgrzeje trochę to znów zaczyna się walka... Już nie mam sił, sprzęgło wymienione, łącznik elastyczny dobry, podpora wymieniona, luzow na dyfrze brak, mocowania w porządku, podłoga nie zgniła, jedynie delikatne lekki luz na półosi, ale w normie bo tyle ponoć to normalne, a może to poduszki skrzyni, silnika? Ewentualnie przychodzi mi do głowy coś takiego jak: przednia tuleja tylnego wahacza... Nr.7,9...
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#49

Post autor: MiceBMW »

Grzegorz90 odnośnie poduszek skrzyni i silnika w tym tygodniu będziemy wiedzieli, ponieważ będę je wymieniał. Natomiast znalazłem ciekawą rzecz ...

https://www.youtube.com/watch?v=tX4PU7tlGJk
Grzegorz90
Posty: 4
Rejestracja: 2 gru 17, 22:35
BMW: E46 318i 85kw sedan polift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#50

Post autor: Grzegorz90 »

No chyba bingo! Wycia co prawda nie miałem, ale ten luz był okropny, chyba jadę otwierać swój most i sprawdzę te luzy :) jeżeli to jest to, to uratowałeś właśnie co najmniej pół posiadaczy bmw :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”