głosne stuki przy wbijaniu biegów

Awatar użytkownika
Pawel
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 30 gru 16, 16:54
BMW: E46 330xd+ M57
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kokoszkowy
VIN: PF74338

#31

Post autor: Pawel »

Znam temat. Tuleje na wózku mam wymienione, podpora wału nowa, most dałem do sprawdzenia i jest wszystko OK. Więc tez mam z tym problem...
piotrek2222

#32

Post autor: piotrek2222 »

problem na cała polske, piszcie co kto wymieniał,moze do czegos ciekawego dojdziemy
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#33

Post autor: MiceBMW »

Kolego piotrek2222

Prawodpodobnie to będzie to ...
https://www.youtube.com/watch?v=Vsm-BChHqlU

Ja niestety przez najbliższy miesiąc z powodu pracy, nie będę miał czasu podjechać z tym do mechanika ... Może Ty znajdziesz chwilę, żeby podjechać i sprawdzić właśnie te elementy.

Objawy u gościa są identyczne co u nas i naprawił to w sumie tanim kosztem. Mój trop od dłuższego czasu wskazywał właśnie na krzyżaki, łącznik elastyczny i podpore ale z braku czasu i natłok różnych spraw na głowie musiałem to przełożyć i poszukuje prawie codziennie w internecie jakiegoś rozwiązania ...

Co mnie najbardziej zastanawia - ludzie którzy nie mogą się uporać standardowymi metodami (tuleje nr 7/ 9/ tuleje wózka, dwumas, sprzeglo, skrzynia) mają identyczne 2 wspólne objawy :
1) oprócz stukania - szarpanie przy zmianie biegów
2) Brak szarpania i stukania przy zmianie biegów w zakresie 3000 obrotów (to jest największa ciekawostka ... i wg mnie to ma coś wspólnego z wałem napędowym a dokładniej z krzyżakami ... )
Edit: nie pisz posta pod postem!!!

Kolego piotrek2222, jeszcze jedna rzecz.

Czy gdy stoisz na parkingu, z odpalonym silnikiem i wrzucasz pierwszy bieg (a w zasadzie w sumie tylko najezdzasz w jego strone drazkiem) i masz to łupnięcie z tyłu to czy koła próbują zrobić lekki (nie wiem no moze o 1cm) obrót do przodu ? U mnie tak jest i co ciekawe ... gdy zrobie to samo ale przytrzymam sprzeglo w podlodze 20 sekund i dopiero wtedy wrzuce bieg to nie mam łupnięcia i koła nie probują isc do przodu ...
piotrek2222

#34

Post autor: piotrek2222 »

tak kolego dokładnie to samo mam, nacisne sprzegło chce wbic 1 ,pcham w kierunku 1 lewarek,opor lekki i uderzenie i jest 1.ale puszcze sprzegło i nacisne ,chwilke poczekam,wbije bieg ok, mówisz krzyzaki,niby gosc patrzył na to ale k=ajkos mu nie wierze, ale byłem tez w serwisie boscha i tam mowił ze wał ok, wiec rece opadaja, chyba ze frez na wale
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#35

Post autor: Alvin »

Panowie też miałem ten problem, u mnie waliło jak zmieniałem bieg z 1 na 2. Wymieniłem wszystkie tuleje w wózku. Niestety to nie pomogło. Potem wymieniłem tuleje nr 9 na żółty poliuretan, miałem też luz na krzyżaku, oddałem wal do regeneracji i teraz jest cisza
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#36

Post autor: MiceBMW »

Kolego Alvin,

Regenaracja czyli wymiana krzyżaków, wymiana dwóch podpór + łącznika elastycznego ?

Ile wyniosła naprawa ?

PS :
1) Czy miałeś też taki objaw że oprócz stuków (przy zmianie biegów), redukując bieg miałeś mocne szarpnięcia / gwałtowne spowolnienie ?
2) Czy ktoś może wie o czym może świadczyć taki objaw, że gdy stoje na luzie na parkingu i wbijam 1 to pomimo wcisnietego sprzegla auto probuje lekko ruszyc do prodzu ? Za każdym razem gdy wbijam biegi występuje ten stuk to auto chce delikatnie ruszyć do przodu, widać to po kołach. Po około 3 próbach wbicia biegu, nie ma huku oraz auto nie próbuje ruszyć do przodu. Kolego piotrek2222 czy również masz taki objaw ?
piotrek2222

#37

Post autor: piotrek2222 »

mozna to wyczuc ale ja bym sie tym nie przejmował, wał ciut ruszy a przekłada sie to na koła delikatnie, ostatnio miałem duze latanie podrodze przodu i jakby auto hamowało,patrzyłem na koła a tam prawe przod gorace, tłoczek sie zacierał ,zestaw naprawczy i jedzie swobodnie teraz.co do stuków, brakło mi juz funduszy zeby z tym walczyc,przy zmianie biegów na 3tys obrotow nie ma prawie stuku, lub jak mu troche w tyłek dasz, sprzegło ciut dostanie w tyłek i gładko jakos wtedy wszystko wchodzi, głowa mała normalnie co to moze byc
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#38

Post autor: MiceBMW »

Ja pier ... to Cie nie pociesze bo u mnie niestety metoda zmiany biegów przy 3000 obrotów już nie przynosi efektu ... teraz jeszcze dodatkowo ten stuk mam przy zmianie z 3-4, i 4-5 czego wczesniej nie było ... postaram się wymienić jakoś w najbliższej przyszłości podporę wału ... na pewno dam Ci wtedy znać ... nie mogę uwierzyć w to, że jest to tak kosmicznie ciężki problem do rozwiązania w tym aucie ...
piotrek2222

#39

Post autor: piotrek2222 »

MiceBMW, to jest cos naprawde dziwnego, kazdy ma z tym problem, napisz czy wymiana cos dała
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#40

Post autor: MARC »

Moim zdaniem to będzie wał, krzyżak ew podpora z łącznikiem elastycznym.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”