głosne stuki przy wbijaniu biegów
- Pawel
- Bywalec forum
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 gru 16, 16:54
- BMW: E46 330xd+ M57
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kokoszkowy
- VIN: PF74338
Znam temat. Tuleje na wózku mam wymienione, podpora wału nowa, most dałem do sprawdzenia i jest wszystko OK. Więc tez mam z tym problem...
problem na cała polske, piszcie co kto wymieniał,moze do czegos ciekawego dojdziemy
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Kolego piotrek2222
Prawodpodobnie to będzie to ...
https://www.youtube.com/watch?v=Vsm-BChHqlU
Ja niestety przez najbliższy miesiąc z powodu pracy, nie będę miał czasu podjechać z tym do mechanika ... Może Ty znajdziesz chwilę, żeby podjechać i sprawdzić właśnie te elementy.
Objawy u gościa są identyczne co u nas i naprawił to w sumie tanim kosztem. Mój trop od dłuższego czasu wskazywał właśnie na krzyżaki, łącznik elastyczny i podpore ale z braku czasu i natłok różnych spraw na głowie musiałem to przełożyć i poszukuje prawie codziennie w internecie jakiegoś rozwiązania ...
Co mnie najbardziej zastanawia - ludzie którzy nie mogą się uporać standardowymi metodami (tuleje nr 7/ 9/ tuleje wózka, dwumas, sprzeglo, skrzynia) mają identyczne 2 wspólne objawy :
1) oprócz stukania - szarpanie przy zmianie biegów
2) Brak szarpania i stukania przy zmianie biegów w zakresie 3000 obrotów (to jest największa ciekawostka ... i wg mnie to ma coś wspólnego z wałem napędowym a dokładniej z krzyżakami ... )
Edit: nie pisz posta pod postem!!!
Kolego piotrek2222, jeszcze jedna rzecz.
Czy gdy stoisz na parkingu, z odpalonym silnikiem i wrzucasz pierwszy bieg (a w zasadzie w sumie tylko najezdzasz w jego strone drazkiem) i masz to łupnięcie z tyłu to czy koła próbują zrobić lekki (nie wiem no moze o 1cm) obrót do przodu ? U mnie tak jest i co ciekawe ... gdy zrobie to samo ale przytrzymam sprzeglo w podlodze 20 sekund i dopiero wtedy wrzuce bieg to nie mam łupnięcia i koła nie probują isc do przodu ...
Prawodpodobnie to będzie to ...
https://www.youtube.com/watch?v=Vsm-BChHqlU
Ja niestety przez najbliższy miesiąc z powodu pracy, nie będę miał czasu podjechać z tym do mechanika ... Może Ty znajdziesz chwilę, żeby podjechać i sprawdzić właśnie te elementy.
Objawy u gościa są identyczne co u nas i naprawił to w sumie tanim kosztem. Mój trop od dłuższego czasu wskazywał właśnie na krzyżaki, łącznik elastyczny i podpore ale z braku czasu i natłok różnych spraw na głowie musiałem to przełożyć i poszukuje prawie codziennie w internecie jakiegoś rozwiązania ...
Co mnie najbardziej zastanawia - ludzie którzy nie mogą się uporać standardowymi metodami (tuleje nr 7/ 9/ tuleje wózka, dwumas, sprzeglo, skrzynia) mają identyczne 2 wspólne objawy :
1) oprócz stukania - szarpanie przy zmianie biegów
2) Brak szarpania i stukania przy zmianie biegów w zakresie 3000 obrotów (to jest największa ciekawostka ... i wg mnie to ma coś wspólnego z wałem napędowym a dokładniej z krzyżakami ... )
Edit: nie pisz posta pod postem!!!
Kolego piotrek2222, jeszcze jedna rzecz.
Czy gdy stoisz na parkingu, z odpalonym silnikiem i wrzucasz pierwszy bieg (a w zasadzie w sumie tylko najezdzasz w jego strone drazkiem) i masz to łupnięcie z tyłu to czy koła próbują zrobić lekki (nie wiem no moze o 1cm) obrót do przodu ? U mnie tak jest i co ciekawe ... gdy zrobie to samo ale przytrzymam sprzeglo w podlodze 20 sekund i dopiero wtedy wrzuce bieg to nie mam łupnięcia i koła nie probują isc do przodu ...
tak kolego dokładnie to samo mam, nacisne sprzegło chce wbic 1 ,pcham w kierunku 1 lewarek,opor lekki i uderzenie i jest 1.ale puszcze sprzegło i nacisne ,chwilke poczekam,wbije bieg ok, mówisz krzyzaki,niby gosc patrzył na to ale k=ajkos mu nie wierze, ale byłem tez w serwisie boscha i tam mowił ze wał ok, wiec rece opadaja, chyba ze frez na wale
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
Panowie też miałem ten problem, u mnie waliło jak zmieniałem bieg z 1 na 2. Wymieniłem wszystkie tuleje w wózku. Niestety to nie pomogło. Potem wymieniłem tuleje nr 9 na żółty poliuretan, miałem też luz na krzyżaku, oddałem wal do regeneracji i teraz jest cisza
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Kolego Alvin,
Regenaracja czyli wymiana krzyżaków, wymiana dwóch podpór + łącznika elastycznego ?
Ile wyniosła naprawa ?
PS :
1) Czy miałeś też taki objaw że oprócz stuków (przy zmianie biegów), redukując bieg miałeś mocne szarpnięcia / gwałtowne spowolnienie ?
2) Czy ktoś może wie o czym może świadczyć taki objaw, że gdy stoje na luzie na parkingu i wbijam 1 to pomimo wcisnietego sprzegla auto probuje lekko ruszyc do prodzu ? Za każdym razem gdy wbijam biegi występuje ten stuk to auto chce delikatnie ruszyć do przodu, widać to po kołach. Po około 3 próbach wbicia biegu, nie ma huku oraz auto nie próbuje ruszyć do przodu. Kolego piotrek2222 czy również masz taki objaw ?
Regenaracja czyli wymiana krzyżaków, wymiana dwóch podpór + łącznika elastycznego ?
Ile wyniosła naprawa ?
PS :
1) Czy miałeś też taki objaw że oprócz stuków (przy zmianie biegów), redukując bieg miałeś mocne szarpnięcia / gwałtowne spowolnienie ?
2) Czy ktoś może wie o czym może świadczyć taki objaw, że gdy stoje na luzie na parkingu i wbijam 1 to pomimo wcisnietego sprzegla auto probuje lekko ruszyc do prodzu ? Za każdym razem gdy wbijam biegi występuje ten stuk to auto chce delikatnie ruszyć do przodu, widać to po kołach. Po około 3 próbach wbicia biegu, nie ma huku oraz auto nie próbuje ruszyć do przodu. Kolego piotrek2222 czy również masz taki objaw ?
mozna to wyczuc ale ja bym sie tym nie przejmował, wał ciut ruszy a przekłada sie to na koła delikatnie, ostatnio miałem duze latanie podrodze przodu i jakby auto hamowało,patrzyłem na koła a tam prawe przod gorace, tłoczek sie zacierał ,zestaw naprawczy i jedzie swobodnie teraz.co do stuków, brakło mi juz funduszy zeby z tym walczyc,przy zmianie biegów na 3tys obrotow nie ma prawie stuku, lub jak mu troche w tyłek dasz, sprzegło ciut dostanie w tyłek i gładko jakos wtedy wszystko wchodzi, głowa mała normalnie co to moze byc
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Ja pier ... to Cie nie pociesze bo u mnie niestety metoda zmiany biegów przy 3000 obrotów już nie przynosi efektu ... teraz jeszcze dodatkowo ten stuk mam przy zmianie z 3-4, i 4-5 czego wczesniej nie było ... postaram się wymienić jakoś w najbliższej przyszłości podporę wału ... na pewno dam Ci wtedy znać ... nie mogę uwierzyć w to, że jest to tak kosmicznie ciężki problem do rozwiązania w tym aucie ...
MiceBMW, to jest cos naprawde dziwnego, kazdy ma z tym problem, napisz czy wymiana cos dała
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4223 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1944 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2061 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1658 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 7 Odpowiedzi
- 7212 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 7633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 1 Odpowiedzi
- 1505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx