Ja już nie pierwszy raz to zauważyłem (zawsze po zmianie kół), ale zawsze tłumaczyłem sobie że to moja psychika tylko, a jak widać może coś w tym jest faktycznie. Podobne zachowanie mam jak wracam zawsze z pracy, wtedy nic nie puka i jest sztywno, a co się zmienia od tego kiedy jadę w drugą stronę do pracy ? No niby nic poza tym że wracając startuje na brukowanej jezdni i tak jadę pierwsze kilkaset metrów, i może faktycznie coś się wtedy układa od tych wstrząsów, ale na myśl przychodzi mi jedynie wózek a raczej jego tuleje, bo wątpię żeby od wstrząsów i drgań przez kostkę brukową nagle naprawiały się półośki, skrzynia bądź dyfer. Ktoś tu już tuleje wymieniał, ale może akurat u niego przyczyna była inna i tak chodzimy w kółko..
głosne stuki przy wbijaniu biegów
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
tak ja wymieniałem tuleje całego wózka, nic nie dało, ale dzisiaj rano w pracy był chłopak tez przyjechał bmw e46 i pytałem go czy nic nie bije mu,mówił ze wali a nie bije, i ze zaobserwował i słyszał od kogos ze moze byc obcja ze silnik z skrzynia sie przemieszcza i ze ktos to zaobserwował po gwałtownej jezdzie do tyłu, chociaz ja skłaniam sie ku problemowi ze spszegłem bardziej ,jak przypale to biegi nie chacza,i sprzegło fajnie sie dopasowyje do zmiany biegów,jakby miało wtedy opóznienie a nie nagły skok
a i poduszki pod silnikiem maja podobno jakis olej tłumiacy czy cos takiego
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
To fakt z tym sprzęgłem. W zeszłym roku cofalem pod bardzo stromą gorę i wtedy sprzęgło dostało ostro w D... Po wyjechaniu na prostą, samochód był jak nie ten. Płynna zmiana biegów bez walenia, to samo po ostrej jeździe na wstecznym. Wyraźnie coś się przemieszcza.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
- BMW: E46 320i M52tu
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Hej, dodaję post bo może być pomocny. Od zeszłego weekendu od zmiany kół na zimowe jeździłem całkowicie bez żadnych stuków. Już naprawdę byłem pewny że stuki ucichły bo założyłem węższe lekkie koła i za sprawą moich ostatnich napraw problem ustał. Kilka dni absolutnego spokoju, zero dźwięków przy wysprzęglaniu, wrzucaniu biegu, puszczaniu sprzęgła, no idealnie i to cały czas. Aż do dzisiaj kiedy w końcu wypakowałem letnie koła które woziłem przez błogi okres ciszy w samochodzie (mam touring więc wszystkie leżały na złożonych siedzeniach), wniosek jest taki że obciążenie tyłu auta na stałe kołami które woziłem całkowicie wyeliminowało problem o którym piszemy, myślę że trop jest dobry bo przez te dni nawet przez chwilę nie usłyszałem żadnego ze znanych mi dźwięków więc obciążenie musiało wywołać coś czego tak zawzięcie szukamy. Po wyjęciu kół (obciążenia) wszystko wróciło do "normy" i zaczęło walić jak waliło w każdy możliwi sposób. Ja mam wizytę u mechanika dopiero na 21 listopada umówioną ale może ktoś coś wcześniej wykmini jeżeli u niego też by zadziałało obciążenie tyłu auta..
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Po obciążeniu auta zmienia się negatyw na kołach tylnych przez co półosie są bardziej w poziomie.
Cały układ między skrzynia a dyfrem pozostaje bez zmian.
Jedynym tropem to półosie.
Amortyzatory oraz sprężyny to że są nieco bardziej ściągnięte raczej nie wpływają na te styki. Przynajmniej w teorii.
Cały układ między skrzynia a dyfrem pozostaje bez zmian.
Jedynym tropem to półosie.
Amortyzatory oraz sprężyny to że są nieco bardziej ściągnięte raczej nie wpływają na te styki. Przynajmniej w teorii.
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
To do tego czasu wsadź krawężnik betonowy chodnikowy do bagażnika
fixxxerpl pisze: ↑26 paź 18, 6:54 Hej, dodaję post bo może być pomocny. Od zeszłego weekendu od zmiany kół na zimowe jeździłem całkowicie bez żadnych stuków. Już naprawdę byłem pewny że stuki ucichły bo założyłem węższe lekkie koła i za sprawą moich ostatnich napraw problem ustał. Kilka dni absolutnego spokoju, zero dźwięków przy wysprzęglaniu, wrzucaniu biegu, puszczaniu sprzęgła, no idealnie i to cały czas. Aż do dzisiaj kiedy w końcu wypakowałem letnie koła które woziłem przez błogi okres ciszy w samochodzie (mam touring więc wszystkie leżały na złożonych siedzeniach), wniosek jest taki że obciążenie tyłu auta na stałe kołami które woziłem całkowicie wyeliminowało problem o którym piszemy, myślę że trop jest dobry bo przez te dni nawet przez chwilę nie usłyszałem żadnego ze znanych mi dźwięków więc obciążenie musiało wywołać coś czego tak zawzięcie szukamy. Po wyjęciu kół (obciążenia) wszystko wróciło do "normy" i zaczęło walić jak waliło w każdy możliwi sposób. Ja mam wizytę u mechanika dopiero na 21 listopada umówioną ale może ktoś coś wcześniej wykmini jeżeli u niego też by zadziałało obciążenie tyłu auta..
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
A ja nadal upieram się przy swojej teorii, potwierdzonej praktycznie w byłej coupe.
Dyskusja odbiega od pierwotnego tematu, czyli (głuchych) stuków podczas próby wbicia biegu przy wciśniętym sprzęgle a nie każdych innych stuków, podczas wciskania lub puszczania sprzęgła, itp.
Niemniej nadal z zaciekawieniem będę obserwował ten temat, co by zobaczyć ile jeszcze zbędnych części jesteście w stanie wymienić.
Pozdrawiam serdecznie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dyskusja odbiega od pierwotnego tematu, czyli (głuchych) stuków podczas próby wbicia biegu przy wciśniętym sprzęgle a nie każdych innych stuków, podczas wciskania lub puszczania sprzęgła, itp.
Niemniej nadal z zaciekawieniem będę obserwował ten temat, co by zobaczyć ile jeszcze zbędnych części jesteście w stanie wymienić.
Pozdrawiam serdecznie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
Z mocą wszystko ok, sprzęgło się nie ślizga wiec nie zauważam braków. A co do obciążenia auta to fakt, że jak jest obciążone to jest lepiej. Odczuwam to jak jadę obładowany na wakacje. Może faktycznie półosie się lepiej układają lub cały wózek jest bardziej dociśnięty, bo tylko to mi przychodzi na myśl.parias pisze:A jak sytuacja z mocą? Bo przepalone sprzęgło bardzo często objawia się zmniejszoną mocą.Greg80 pisze: ↑25 paź 18, 1:29 To fakt z tym sprzęgłem. W zeszłym roku cofalem pod bardzo stromą gorę i wtedy sprzęgło dostało ostro w D... Po wyjechaniu na prostą, samochód był jak nie ten. Płynna zmiana biegów bez walenia, to samo po ostrej jeździe na wstecznym. Wyraźnie coś się przemieszcza.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wtrącę się w dyskusję, ja obstawiam tuleje tylnych sanek, ostatni news z załadunkiem pasuje mi tu idealnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2025 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 9 Odpowiedzi
- 7423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 7 Odpowiedzi
- 7066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx