głosne stuki przy wbijaniu biegów

fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 17/12/2017, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: fixxxerpl » 23/10/2018, 6:55

Greg80 pisze:
22/10/2018, 19:52
Kolejna rzecz, że praktycznie po każdej ingerencji na podnośniku, czyli uniesienie, przechylenie auta, sprawia że na jakiś czas jest jakby lepiej.
Ja już nie pierwszy raz to zauważyłem (zawsze po zmianie kół), ale zawsze tłumaczyłem sobie że to moja psychika tylko, a jak widać może coś w tym jest faktycznie. Podobne zachowanie mam jak wracam zawsze z pracy, wtedy nic nie puka i jest sztywno, a co się zmienia od tego kiedy jadę w drugą stronę do pracy ? No niby nic poza tym że wracając startuje na brukowanej jezdni i tak jadę pierwsze kilkaset metrów, i może faktycznie coś się wtedy układa od tych wstrząsów, ale na myśl przychodzi mi jedynie wózek a raczej jego tuleje, bo wątpię żeby od wstrząsów i drgań przez kostkę brukową nagle naprawiały się półośki, skrzynia bądź dyfer. Ktoś tu już tuleje wymieniał, ale może akurat u niego przyczyna była inna i tak chodzimy w kółko..


piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 24/10/2018, 16:06

tak ja wymieniałem tuleje całego wózka, nic nie dało, ale dzisiaj rano w pracy był chłopak tez przyjechał bmw e46 i pytałem go czy nic nie bije mu,mówił ze wali a nie bije, i ze zaobserwował i słyszał od kogos ze moze byc obcja ze silnik z skrzynia sie przemieszcza i ze ktos to zaobserwował po gwałtownej jezdzie do tyłu, chociaz ja skłaniam sie ku problemowi ze spszegłem bardziej ,jak przypale to biegi nie chacza,i sprzegło fajnie sie dopasowyje do zmiany biegów,jakby miało wtedy opóznienie a nie nagły skok

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 24/10/2018, 16:07

a i poduszki pod silnikiem maja podobno jakis olej tłumiacy czy cos takiego

Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28/03/2018, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki
Kontakt:

Post autor: Greg80 » 25/10/2018, 1:29

To fakt z tym sprzęgłem. W zeszłym roku cofalem pod bardzo stromą gorę i wtedy sprzęgło dostało ostro w D... Po wyjechaniu na prostą, samochód był jak nie ten. Płynna zmiana biegów bez walenia, to samo po ostrej jeździe na wstecznym. Wyraźnie coś się przemieszcza.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 17/12/2017, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
Kontakt:

Post autor: fixxxerpl » 26/10/2018, 6:54

Hej, dodaję post bo może być pomocny. Od zeszłego weekendu od zmiany kół na zimowe jeździłem całkowicie bez żadnych stuków. Już naprawdę byłem pewny że stuki ucichły bo założyłem węższe lekkie koła i za sprawą moich ostatnich napraw problem ustał. Kilka dni absolutnego spokoju, zero dźwięków przy wysprzęglaniu, wrzucaniu biegu, puszczaniu sprzęgła, no idealnie i to cały czas. Aż do dzisiaj kiedy w końcu wypakowałem letnie koła które woziłem przez błogi okres ciszy w samochodzie (mam touring więc wszystkie leżały na złożonych siedzeniach), wniosek jest taki że obciążenie tyłu auta na stałe kołami które woziłem całkowicie wyeliminowało problem o którym piszemy, myślę że trop jest dobry bo przez te dni nawet przez chwilę nie usłyszałem żadnego ze znanych mi dźwięków więc obciążenie musiało wywołać coś czego tak zawzięcie szukamy. Po wyjęciu kół (obciążenia) wszystko wróciło do "normy" i zaczęło walić jak waliło w każdy możliwi sposób. Ja mam wizytę u mechanika dopiero na 21 listopada umówioną ale może ktoś coś wcześniej wykmini jeżeli u niego też by zadziałało obciążenie tyłu auta..


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 26/10/2018, 7:42

Po obciążeniu auta zmienia się negatyw na kołach tylnych przez co półosie są bardziej w poziomie.
Cały układ między skrzynia a dyfrem pozostaje bez zmian.

Jedynym tropem to półosie.

Amortyzatory oraz sprężyny to że są nieco bardziej ściągnięte raczej nie wpływają na te styki. Przynajmniej w teorii.

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 485
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 26/10/2018, 10:35

To do tego czasu wsadź krawężnik betonowy chodnikowy 😁 do bagażnika
fixxxerpl pisze:
26/10/2018, 6:54
Hej, dodaję post bo może być pomocny. Od zeszłego weekendu od zmiany kół na zimowe jeździłem całkowicie bez żadnych stuków. Już naprawdę byłem pewny że stuki ucichły bo założyłem węższe lekkie koła i za sprawą moich ostatnich napraw problem ustał. Kilka dni absolutnego spokoju, zero dźwięków przy wysprzęglaniu, wrzucaniu biegu, puszczaniu sprzęgła, no idealnie i to cały czas. Aż do dzisiaj kiedy w końcu wypakowałem letnie koła które woziłem przez błogi okres ciszy w samochodzie (mam touring więc wszystkie leżały na złożonych siedzeniach), wniosek jest taki że obciążenie tyłu auta na stałe kołami które woziłem całkowicie wyeliminowało problem o którym piszemy, myślę że trop jest dobry bo przez te dni nawet przez chwilę nie usłyszałem żadnego ze znanych mi dźwięków więc obciążenie musiało wywołać coś czego tak zawzięcie szukamy. Po wyjęciu kół (obciążenia) wszystko wróciło do "normy" i zaczęło walić jak waliło w każdy możliwi sposób. Ja mam wizytę u mechanika dopiero na 21 listopada umówioną ale może ktoś coś wcześniej wykmini jeżeli u niego też by zadziałało obciążenie tyłu auta..
Obrazek
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

parias
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 25/10/2016, 14:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: parias » 26/10/2018, 12:19

Greg80 pisze:
25/10/2018, 1:29
To fakt z tym sprzęgłem. W zeszłym roku cofalem pod bardzo stromą gorę i wtedy sprzęgło dostało ostro w D... Po wyjechaniu na prostą, samochód był jak nie ten. Płynna zmiana biegów bez walenia, to samo po ostrej jeździe na wstecznym. Wyraźnie coś się przemieszcza.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
A jak sytuacja z mocą? Bo przepalone sprzęgło bardzo często objawia się zmniejszoną mocą.

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1994
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 26/10/2018, 12:31

A ja nadal upieram się przy swojej teorii, potwierdzonej praktycznie w byłej coupe.
Dyskusja odbiega od pierwotnego tematu, czyli (głuchych) stuków podczas próby wbicia biegu przy wciśniętym sprzęgle a nie każdych innych stuków, podczas wciskania lub puszczania sprzęgła, itp.
Niemniej nadal z zaciekawieniem będę obserwował ten temat, co by zobaczyć ile jeszcze zbędnych części jesteście w stanie wymienić.
Pozdrawiam serdecznie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28/03/2018, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki
Kontakt:

Post autor: Greg80 » 26/10/2018, 14:29

parias pisze:
Greg80 pisze:
25/10/2018, 1:29
To fakt z tym sprzęgłem. W zeszłym roku cofalem pod bardzo stromą gorę i wtedy sprzęgło dostało ostro w D... Po wyjechaniu na prostą, samochód był jak nie ten. Płynna zmiana biegów bez walenia, to samo po ostrej jeździe na wstecznym. Wyraźnie coś się przemieszcza.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
A jak sytuacja z mocą? Bo przepalone sprzęgło bardzo często objawia się zmniejszoną mocą.
Z mocą wszystko ok, sprzęgło się nie ślizga wiec nie zauważam braków. A co do obciążenia auta to fakt, że jak jest obciążone to jest lepiej. Odczuwam to jak jadę obładowany na wakacje. Może faktycznie półosie się lepiej układają lub cały wózek jest bardziej dociśnięty, bo tylko to mi przychodzi na myśl.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości