głosne stuki przy wbijaniu biegów

piotrek2222

#221

Post autor: piotrek2222 »

https://www.youtube.com/watch?v=4BUwfikTUuE odgłos identyczny, uderzenie ,dzwonienie ,moze to byc to, pod spodem pisza ludzie o tym samym problemie co my
Woytek

#222

Post autor: Woytek »

Wklejam cytat pewnej osoby z grupy na FB.
"Zmartwię Cie, tez mam 2.8 i tez miałem z tym problem. Możliwości jest sporo.
Skrzynia, Dwumasa, tlumik drgan na wale, podpora walu, krzyzak na wale, polosie, urywany wozek, gumu wozka, dyfer, tuleja dyfra nr 9 ogolnie to moze byc wszystko co odpowiada za przeniesienie napedu.
Z listy powyzej zrobilem wszystko oprocz wymiany skrzyni i dwumasy, dwumasa byla sprawdzana przy wymianie sprzegla i jest OK. Polosie nowe, dyfer regenerowany. Uderzenia zmniejszyły sie ale co jakis czas sie zdarzają. Stawiam wiec ze to wina skrzyni. Gdzies na forum bmw tez o tym czytalem i dopiero po wymianie skrzyni problem ustapil. Powodzenia :)"
piotrek2222

#223

Post autor: piotrek2222 »

gra warta sciagniecia jeszcze raz skrzyni, wymienic tzw trzpien,zmienic płyn hydrol,lub nawet wysprzeglik i co w tym najwazniejsze , sprawdzic stan dławika ,który podobno moze robic nam cały bajzel, poprzedni własciciel dziwnie mi mowił ze ze wymieniał płyn bo to wazne itd,rok był spokój ,i mam tez druga skrzynie, zbieram fundusze zeby znienic trzpien i to wszystko sprawdzic
Konik1234
Posty: 1
Rejestracja: 6 wrz 18, 0:30
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
VIN: Jd60178

#224

Post autor: Konik1234 »

Witam. To mój pierwszy post tutaj. Skoro tyle osób z tym walczy proponuję zrobić tu zrzutke na jedną osobę niech jedzie na warsztat i wymieni ten trzpień. Jeśli pomoże to nikt nie pożałujesz tych paru zł. A będziemy posiadać jakąś większą wiedze
Woytek

#225

Post autor: Woytek »

Konik1234 pisze: 14 wrz 18, 16:25 Witam. To mój pierwszy post tutaj. Skoro tyle osób z tym walczy proponuję zrobić tu zrzutke na jedną osobę niech jedzie na warsztat i wymieni ten trzpień. Jeśli pomoże to nikt nie pożałujesz tych paru zł. A będziemy posiadać jakąś większą wiedze
Trzepień kosztuję grosze, koledzy tutaj wymieniają o wiele droższe rzeczy i myślę, że to nie będzie stanowić problemu, tak czy siak wątpię, że to jest to co powoduje aż tak duże stuki
Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki

#226

Post autor: Greg80 »

Woytek pisze:
Konik1234 pisze: 14 wrz 18, 16:25 Witam. To mój pierwszy post tutaj. Skoro tyle osób z tym walczy proponuję zrobić tu zrzutke na jedną osobę niech jedzie na warsztat i wymieni ten trzpień. Jeśli pomoże to nikt nie pożałujesz tych paru zł. A będziemy posiadać jakąś większą wiedze
Trzepień kosztuję grosze, koledzy tutaj wymieniają o wiele droższe rzeczy i myślę, że to nie będzie stanowić problemu, tak czy siak wątpię, że to jest to co powoduje aż tak duże stuki
Też uważam, że trzpień to za mało żeby całkowicie wyeliminować ten luz. Tym bardziej, że jest on stosowany praktycznie we wszystkich bmw, niezależnie czy stare czy nowe a problem występuje tylko w e46. Mi się wydaje, że winne mogą być półosie, których raczej nikt nie wymienia na nowe bo są zbyt drogie, a wymiana na inne, używane też nie załatwia sprawy. 320i posiadają te same co 316i,318i, dlatego R6 w 320i może szybciej je wykańczać. Pozostałe silniki diesla i inne benzyny R6 mają inne (grubsze) półosie. Taka jest moja teoria na ten temat, niekoniecznie słuszna.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#227

Post autor: fixxxerpl »

Ja wymieniłem półosie na nowe Metelli i nie zmieniło się kompletnie nic, 4 października będę wymieniał skrzynie, trzpień, płyn w układzie oraz półosie - używki ale z auta w którym nic nie pukało i zobaczymy czy coś to da. Dam znać Panowie.
piotrek2222

#228

Post autor: piotrek2222 »

wczoraj pisałem do kubu bmw na podkarpaciu,i mi pare osob poleciło pewna osobe,napisałem do niego i naprawde prze fajny miły,z duza wiedza gosc odpisał ,pytał o problem, i odpisał ze tez walczył z tym, i u niego wałł na krzyzakach miał luz,ale tylko dzieki oddania go do sprawdzenia usuna usterke. i pisałem ze duzo osób sprzegła tez wymienił ,to napisał ze moze tez byc złe wyregulowane i mu to tez wyglada ze nie wysprzegla, bo co uderzenia uderzeniami ale chaczace biegi to jest druga sprawa
fixxxerpl
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 17 gru 17, 1:42
BMW: E46 320i M52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#229

Post autor: fixxxerpl »

OK, jestem po wymianie kolejnej skrzyni i półosiek. Zacznę od skrzyni, odkąd kupiłem samochód jest to już 4 skrzynia i dopiero teraz mogę powiedzieć że działa ona jak należy, samochód po prostu ucichł całkowicie, w końcu nie mam wrażenia że podczas przyspieszania ciągnę za sobą przyczepę, w kabinie nie słychać nic poza lekkim, powtarzam lekkim przyjemnym pomrukiem silnika. Samochód przyśpiesza z lekkością i idealnie płynnie na każdym biegu tak jak to jest w każdym innym samochodzie którym dotychczas jeździłem, nie ma żadnych kangurów itp, po puszczeniu sprzęgła czuć że po prostu się ono zlepia bez żadnych szarpnięć. Biegi wchodzą lekko, jak na razie miałem jeden tylko zgrzyt między 1 a 2 kiedy na jedynce dopiłowałem prawie pod czerwone pole, poza tym na tą chwilę jest bardzo dobrze. Wymieniona została skrzynia, sworzeń i płyn w układzie wysprzęglania. Natomiast co do pukania z tyłu to po wymianie półosiek ucichło o jakieś 70%, coś tam jeszcze słychać przy zmianie biegów w momencie kiedy wciskamy sprzęgło ale jest dużo lepiej. Zdemontowane półośki Metelli które przejeździły 7 miesięcy odkąd zamontowałem je nowe kiedy złapiemy za przeciwległe końce i kręcimy w przeciwne kierunki to czuć normalnie luzy, które myślę że robią się dużo większe już na samym aucie (w tych używkach co są teraz w rękach nic nie czuć a mimo tego na aucie już są). Myślę że jak pisał Greg80 ta konstrukcja jest po prostu za słaba do tego silnika i dlatego one tak stukają, wydaje mi się że w innych autach też półosie mają luzy tyle że tam są przednie napędy i może po prostu nie słychać tak tego kiedy rozłączamy napęd który ciągnie samochód niż w tym który go pcha i jeszcze jest tyle elementów napędu po którym ten hałas może się przenosić. Suma sumarum w końcu wizyta u mechanika przyniosła jakieś w miarę duże efekty, szkoda tylko że nie udało się tego całkowicie wyeliminować, ale myślę że tu pomogło by tylko założenie nowych oryginalnych półosi czego nikt pewnie nigdy nie zrobi i tematy w internecie będą jeszcze krążyć latami. Trzeba też brać pod uwagę inne stuki o których pisaliśmy wcześniej, czyli tuleje, dyfer, tłumiki drgań itp. :) A u każdego może stukać co innego lub kilka rzeczy naraz co jest chyba najgorszą opcją. Podsumowując ogarnięcie tego zajęło mi ponad dwa lata i w tym czasie zdążyłem już odłożyć na jakieś nowsze auto i nie wiem teraz sam już co mam robić :P
przemo25
Posty: 2
Rejestracja: 28 wrz 18, 16:25
BMW: 325Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#230

Post autor: przemo25 »

ile dałeś za skrzynię i półośki?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”