głosne stuki przy wbijaniu biegów

witek6
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 16, 8:41
BMW: e46 320i 150KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#21

Post autor: witek6 »

Coś Już wiadomo? Walczę z identycznymi objawami, wymieniłem pół auta i dalej nic. Jestem ciekawy czy diagnoza twojego mechanika się potwierdziła i co to było :)
apogeumz
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 26 lut 17, 14:10
BMW: E46 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Frankfurt a.M/Tczew

#22

Post autor: apogeumz »

jeden wymienil tulejki tylnego wozka drugi lacznik walu i pomoglo a nastepny wymienil pol auta i nadal nic, ten typ tak ma :D
piotrek2222

#23

Post autor: piotrek2222 »

nic nie dzwonił narazie,wiec czekam z mysla taka ze niedzwoni bo za cos ostro sie wzia,ma to do siebie ze u niego nie ma ze boli , 3 dni temu sprzedałem swoja skrzynie biegów i gosc przyjechał bmw piatką i mówił ze zaczeło mu bic lekko,zmienił dyfer na inny używany i bije jeszcze gorzej,i miał przekładac na swój stary i zobaczyc czy bije mniej,bo jak mniej to wina dyfra.
mówiłem mechanikowi czy jak to dyfer czy nie rozebrał by go zeby zobaczyc co mu jest,powiedział ze nie ma problemu i postara sie go nawet zrobic jesli trzeba bedzie zredukowac luz na wałku atakującym.
tak ze czekamy
piotrek2222

#24

Post autor: piotrek2222 »

witajcie, dzwonił i powiedział ze tak jak myslałem, kiedy wymienił półosie na nowe ,jakies najtansze oczywiscie, to luzy z tyłu zrobiły sie mniejsze i zaczeły chaczyc bardziej biegi,zle jest je wsadzic i tez wyciagnac,najgorzej 1,2 i 4 przy wbijaniu czuc jak tryb zazebia ,lewarek wibracje ma. duzy luz na wałku do którego przykrecamy wał ,jak sie dobrze szarpie w lewo i prawo to metaliczne uderzenia sa,kazdy mówi ze to luz miedzy zebny a on powiedział,ze tak moze byc w traktorze a nie w aucie.ten wałek do dóra 3mm luzu moze mien a nie 3 cm,
i zrobił takie cos jak przy zgaszonym silniku wbijał 1 i było ciche ale słyszalne uderzenie takie samo.
Zauwazcie ze wszyscy wymieniaja inne rzeczy ale nie skrzynie biegów.,ja zmieniłem na taka sama jaka miałem, i dalej to samo. nie kupujcie na allegro z radomia skrzyni za 190 zł, bo gosc chandluje i taka mi sprzedał własnie,
wyglada na to ze to wszystkim robi skrzynia biegów, chyba ze wam biegi chodza lekko ,cicho, to wtedy nie . u mnie dyfer ma lekki luz i mówił ze to wrecz zaden luz.
piszcie smiało ,moze ktos cos zauwazył jeszcze w swoim aucie nowego co by nas bardziej przyblizało do rozwiazania tej zagadki
piotrek2222

#25

Post autor: piotrek2222 »

witam ,po wymianie półosiek na nowe ale z najnizszej półki auto jedzie płynniej,i co najwazniejsze ,przy zmianie biegów przy około 3 tys obrotów nie słychac zadnego pukania. cisza. ale jak sie zmienia biegi na niskich obrotach wtedy jest bicie.
Nie mam czasu teraz na szukanie ale juz jest znaczna poprawa.dziwne ze przy takich obrotach nic nie słychac i normalnie zmienia sie biegi
piotrek2222

#26

Post autor: piotrek2222 »

witajcie, ktos wpełni rozwiazał problem?
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#27

Post autor: MiceBMW »

Witaj kolego, niestety borykam się z tym samym ...

U mnie również przy 3000 obrotów problem nie występuje i zauważyłem to już dawno ...

Czy masz podobne objawy ?

"Opis zachowując odpowiednią kolejność :
Wciskam sprzeglo wrzucam jedynke - z tyłu ŁUP ! ...
Wyrzucam z biegu, odpuszczam sprzeglo - brak huku
Wciskam sprzęgło - z tyłu ŁUP ale ciszej !
Odpuszczam sprzeglo - brak huku
Wciskam sprzeglo - brak huku (wtf ? ...)
Przesuwam drazek delikatnie na 1 i juz w czasie przesuwania slychac huk z tyłu
Wyrzucam z biegu i od tego momentu historia powtarza sie od nowa - wszystko wystpuje tak samo niezaleznie od tego na ktory bieg chciałbym mu wrzucić ...


Czy to może wskazywać na coś konkretniej ? To huknięcie jest oczywiście identyczne jak podczas jazdy ... Występuje tylko przy pierwszej wrzutce biegu, gdy dalej trzymam sprzeglo i wrzuce jeszcze raz bieg - nic nie slychac ...
Miałem wrażenie, że już kiedyś tak było ale nigdy nie sprawdziłem tego dokładniej. Akurat dzisiaj ułożyło się tak, że jechałem z wyłączonym radiem i to wychwyciłem ...

znalazłem na YT filmik - jest to tego typu dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=kKh4ynI4SlM
"

Jestem po wymianie prawie wszystkich tulei niestety nie przyniosło to skutku ...

Niestety stukanie i szarpanie podczas zmiany biegu jest dalej ...

Zastanawiam się co to może być ... mocne JEB pojawia się w momencie delikatnego nawet przesunięcia drążka od skrzyni biegów w kierunku biegu (a bieg jeszcze nie jest wbity) ...

Kolejna ciekawostka - gdy jade na samym sprzęgle :
Puszczam sprzeglo - JEB
Wciskam spzreglo - cicho
Puszczam sprzeglo - JEB
Wciskam sprzeglo - cicho
Puszczam spzeglo - CICHO i od tego momentu dopoki np nie dodam gazu moge sobie wciskac i puszczac sprzeglo do woli bez hukow :558:

Powiem tak ... jazda np na dwojce i wkrecenie auta na 3000 obrotow - gwaltowne puszczenie sprzegla konczy sie serią mocnych metalicznych huków na zewnątrz. W budzie są one również mocne ale głuche. Oczywiście ogromna kilkukrotna żabka. Mało tego auto tak drastycznie wtedy zwalnia ze bez pasow mozna by poleciec na szybe ....


W innych sytuacjach - Zadnego najmniejszego pukniecia, tylko przy zmianie biegow 1,2,3 i lekko 4


z zebranych informacji mam jeszcze kilka podejrzanych na liście :

Krzyżak wału - czy istnieje jakiś sposób na wymianę samego krzyżaka ? Z tego co widzę są takowe dostępne ale różne są opinie na temat wymiany tego elementu

Wał - wydaje mi się że gdyby był walnięty, miałbym w aucie jakieś wibracje przy wiekszych predkosciach, tłuczenie podczas jazdy (nie mowie o zmianie biegow) itd - nic takiego nie wystepuje

Poduszki pod silnikiem - podobno jeżeli któraś jest posypana to może powodować taki objaw ... nie chce mi się w to wierzyć bo te huki są również na postoju ALE ... tłumik wibruje jak porąbany, tego nie widać ale gdy przyłożyłem nogę to ... 5 sekund trzymania na tłumiku i praktycznie jej nie czułem - a to podobno może świadczyć o walnietych poduszkach.

Łącznik elastyczny wału - nie zakładam ponieważ on powoduje stukanie podczas dodawania odejmowania gazu - u mnie to nie ma miejsca.

u-joint - ta część w której jest krzyżak ... jeżeli to jest sypnięte no to chyba pozostaje szukanie nowego wału ...

Skrzynia - szczerze w to wątpie ... fakt faktem nie jest pierwszej nowości ale biegi wchodzą bardzo delikatnie, mogę je zmieniać palcem ... Jedyne co niepokoi to to że drążek na luzie delikatnie drży ale podobno każda e46 to ma oraz to, że gdy zmienie bieg na 5 i wyrzuce z biegu to widać gołym okiem że na luzie jest teraz w innym miejscu niż wcześniej.


Kolejna grupa podejrzanych to

Dyfer - ma luz ale ponoć bardzo niewielki, a niestety każdy dyfer w e46 ma większy lub mniejszy luz i u większości takie szarpanie i walenie nie występuje

Półosie - dokładnie to samo co wyżej


Pękniecia podłogi również nie ma ...



Przewertowałem w tej kwestiii chyba cały polski internet ... tracę już nadzieje, że kiedykolwiek się z tym uporam ...
piotrek2222

#28

Post autor: piotrek2222 »

hej,wrecz mamy identyczne objawy. jak byłem u mechanika to stało u niego 3 e46 i kazda maiła to samo walniecie, jest cos dziwnego ze to wystepuje nawet w co 3 bmw i nikt nic nie powie co z tym zrobił,jak naprawił, zastanawia to,jazda na samym sprzegle i puszczanie go tak jak napisałes, u mnie mam wymienione sprzegło,co prawda na sztywne ale nowe cały komplet, i nic to nie pomogło,poduszki pod silnikiem tez musze sprawdzic,bo kolega miał lekki dzwon styłu i zaczeła mu walic podobnie ale było słychac bardziej po srodku,i po uderzeniu w tyłek poszły poduszki pod silnikiem i jak wymienił mowi auto nie to,cisza,
co do dyfra to gosc od skrzyn mi mowił ze w rekach nie wyczuje czy jest dobry czy nie, ktos dołozy podkładke pod wałek atakujacy i bedzie ciasny ale tylko w rekach, mowił ze trzeba przez dekiel popatrzec czy cos tam nie jest wygniecione ,jak jest to szkoda zakładac, ale czy to prawda co mi powiedział to nie wiem
tyle kasy mi poszło ze narazie musze z tym zrobic stop,brak kasy poprostu,

i pewnie bede szukał drugiego dyfra i od razu zawioze go do goscia zeby do niego popatrzył czy zakładac czy nie,no ale brak kasy i czasu narazie u mnie,koledzy piszcie ,mysle ze im wiecej osób napisze to moze jakis przypadek rzuci sie w oczy i rozwiazemy ten problem ,mozna powiedziec na cała polske

i jeszcze cos ,nie jezdze zbyt szybko ale ostatnio zaówazyłem ze przy 120km ,140 km słychac takie dziwne huczenie basowe, jak to sie ma opony np zamowe bieznik kostke i przy pewnych predkosciach słychac to,a mam opony normalne ,
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#29

Post autor: SelectoSK »

Prawda jest taka że jeśli chcemy wyeliminować stuknięcia czy puknięcia jakie kolwiek by one nie były to trzeba by wymienić wał, półosie, dyfer, wszystkie tuleje, łączniki etc. Jest sens? Sami widzicie że wymieniacie pół auta i problem nie ustaje :D
piotrek2222

#30

Post autor: piotrek2222 »

kolego,ale, dyfer podmieniałem i było to samo,sprzegło nowe sztywne ale nowe i to samo,skrzynia podmieniana na uzywana i to samo,moja skrzynia była rozbierana i w srodku jak nowa,tuleje na wózku zmienione na nowe i to samo,łacznik wału tez zmieniany i to samo, półosie nowe i to samo,
chciałbym zrobic eksperyment ale nie mam czasu,chodzi mi o to zeby na kanale odkrecic wał od strony skrzyni biegów i sprobowac czy wtedy beda uderzenia, jak nie to wtedy ruszac za drugi koniec wału i przygladac sie dyfrowi, jesli ktos podziela moj pomysł i ma jak to spróbowac zrobic to mozna by wykluczyc poł auta zeby nie wymieniac na darmo.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”