głosne stuki przy wbijaniu biegów

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#202

Post autor: Jarando »

Obserwując ten temat praktycznie od początku, śmiem twierdzić, że problem tkwi w niepełnym rozsprzęglaniu.
Winny może być zarówno owy trzpień kulisty i/lub docisk sprzęgła, który jest źle odblokowany po wymianie na nowy.
Jeśli montowany był stary docisk, problemem jest również brak ponownego „przestawienia” starego docisku przed montażem, co będzie objawiać się właśnie niepełnym rozsprzęglaniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
piotrek2222

#203

Post autor: piotrek2222 »

tak przy wymianie sprzegła mozna go wymienic
piotrek2222

#204

Post autor: piotrek2222 »

u mnie jest ten problem ze ,ja zakładałem nowe sprzegło, pózniej podmiana skrzyni biegów, podmiana dyfra i nic to nie dało, i taka własnie szkoda ze nikt wczesniej nie napisał o tym grzybku jak wymieniałem sprzegło i skrzynie,a teraz wez sciagaj to i znowu kolejka do mechanika
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#205

Post autor: Jarando »

piotrek2222 pisze:u mnie jest ten problem ze ,ja zakładałem nowe sprzegło, pózniej podmiana skrzyni biegów, podmiana dyfra i nic to nie dało, i taka własnie szkoda ze nikt wczesniej nie napisał o tym grzybku jak wymieniałem sprzegło i skrzynie,a teraz wez sciagaj to i znowu kolejka do mechanika

Jarando pisze:Ten element zastępuje plastikowy grzybek na ktorym wspiera się łapa łożyskiem oporowym/wyporowym (nie pamiętam poprawnej nazwy), widać to przecież na filmiku.
U Ciebie może być właśnie problem z tym elementem lub/i plastikowym grzybkiem na wysprzęgliku, ewentualnie ze źle odblokowanym nowym dociskiem tarczy sprzęgła lub założonym używanym dociskiem tarczy sprzęgła, który nie był ponownie ustawiony do początkowej pozycji.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Dokładnie 2 marca sugerowałem po raz pierwszy, co może być problemem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki

#206

Post autor: Greg80 »

Jarando pisze:
Jarando pisze:Ten element zastępuje plastikowy grzybek na ktorym wspiera się łapa łożyskiem oporowym/wyporowym (nie pamiętam poprawnej nazwy), widać to przecież na filmiku.
U Ciebie może być właśnie problem z tym elementem lub/i plastikowym grzybkiem na wysprzęgliku, ewentualnie ze źle odblokowanym nowym dociskiem tarczy sprzęgła lub założonym używanym dociskiem tarczy sprzęgła, który nie był ponownie ustawiony do początkowej pozycji.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Dokładnie 2 marca sugerowałem po raz pierwszy, co może być problemem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pisałem parę postów temu, że czpień kulisty w tym samym wydaniu występuje we wszystkich beemkach począwszy od e30 po dzisiejsze najnowsze modele, można to sprawdzić w real oem. A problem ze stukaniem i nie wysprzeglaniem do końca, występuje tylko w e46 i to też nie we wszystkich wersjach silnikowych. Tak czy inaczej, jak przyjdzie mi wymieniać sprzęgło to czpień będzie priorytetem.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#207

Post autor: maniek21112 »

Wiem, że to forum motoryzacyjne, ale proszę..trzpień :O:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piotrek2222

#208

Post autor: piotrek2222 »

dobra moze i pasuje ze przy ruszaniu,puszczaniu sprzegła moze za to odpowiadac ten trzpien, grzybek, jak go tam zwał,ale napewno nie ma nic wspólnego z normalna jazda i dodaniem gazy i odpuszczeniem gdzie tez sa uderzenia, wtedy sprzegła sie nie tyka przeciez
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#209

Post autor: Jarando »

piotrek2222 pisze:dobra moze i pasuje ze przy ruszaniu,puszczaniu sprzegła moze za to odpowiadac ten trzpien, grzybek, jak go tam zwał,ale napewno nie ma nic wspólnego z normalna jazda i dodaniem gazy i odpuszczeniem gdzie tez sa uderzenia, wtedy sprzegła sie nie tyka przeciez
Chce tylko przypomnieć, że tytuł Twojego tematu brzmi „ Głośne stuki przy wbijaniu biegów” więc o tym problemie tutaj dyskutujemy a nie o stukach, które występują podczas dodawania lub odpuszczania pedału gazu i które zazwyczaj spowodowane są uszkodzeniami elementów tylnego zawieszenia lub przeniesienia napędu za skrzynią biegów.
Proszę więc trzymać się tematu tej dyskusji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
piotrek2222

#210

Post autor: piotrek2222 »

temat uwazam powiazany bo nikt nie rozgryzł zagadki a wszyscy juz sporo wymienili a wymienili rzeczy nie tylko te które mogłyby powodowac stuki podczas ruszania, skoro ja i inni tez wymieniali tuleje tylnej belki i inne gumy to chyba warto otym napisac. Problem taki ze nie wiadomo co jest powodem ,a juz wieksze pół auta wymienione, i uwazam ze nie mozna i nie mozesz pisac co mozna napisac i co tyczy sie tematu a co nie bo nie wiadomo co to za przyczyna, i ty nie wiesz i inni próbuja dociec prawdy,to wyglada na jakas wade tych modeli, a problem jest ogromny, rownie dobrze tzw trzpien moze nie byc trafiona diagnoza ale jednak otym sie pisze i tez nie wiesz czy to pasuje do tematu czy nie ,daj ludziom pisac ,co wymienili, co chca wymienic ,zeby dojsc konca wymian i trafic na rozwiazanie zagadki. jakby to było takie proste to nie siedzielibysmy na forum i nie wymienialibysmy sie swoimi doswiadczeniami
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”