głosne stuki przy wbijaniu biegów

ODPOWIEDZ


Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 24/07/2018, 9:25

Obserwując ten temat praktycznie od początku, śmiem twierdzić, że problem tkwi w niepełnym rozsprzęglaniu.
Winny może być zarówno owy trzpień kulisty i/lub docisk sprzęgła, który jest źle odblokowany po wymianie na nowy.
Jeśli montowany był stary docisk, problemem jest również brak ponownego „przestawienia” starego docisku przed montażem, co będzie objawiać się właśnie niepełnym rozsprzęglaniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 24/07/2018, 19:51

tak przy wymianie sprzegła mozna go wymienic

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 24/07/2018, 19:54

u mnie jest ten problem ze ,ja zakładałem nowe sprzegło, pózniej podmiana skrzyni biegów, podmiana dyfra i nic to nie dało, i taka własnie szkoda ze nikt wczesniej nie napisał o tym grzybku jak wymieniałem sprzegło i skrzynie,a teraz wez sciagaj to i znowu kolejka do mechanika

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 24/07/2018, 19:58

piotrek2222 pisze:u mnie jest ten problem ze ,ja zakładałem nowe sprzegło, pózniej podmiana skrzyni biegów, podmiana dyfra i nic to nie dało, i taka własnie szkoda ze nikt wczesniej nie napisał o tym grzybku jak wymieniałem sprzegło i skrzynie,a teraz wez sciagaj to i znowu kolejka do mechanika

Jarando pisze:Ten element zastępuje plastikowy grzybek na ktorym wspiera się łapa łożyskiem oporowym/wyporowym (nie pamiętam poprawnej nazwy), widać to przecież na filmiku.
U Ciebie może być właśnie problem z tym elementem lub/i plastikowym grzybkiem na wysprzęgliku, ewentualnie ze źle odblokowanym nowym dociskiem tarczy sprzęgła lub założonym używanym dociskiem tarczy sprzęgła, który nie był ponownie ustawiony do początkowej pozycji.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Dokładnie 2 marca sugerowałem po raz pierwszy, co może być problemem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!


Greg80
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28/03/2018, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki
Kontakt:

Post autor: Greg80 » 24/07/2018, 21:04

Jarando pisze:
Jarando pisze:Ten element zastępuje plastikowy grzybek na ktorym wspiera się łapa łożyskiem oporowym/wyporowym (nie pamiętam poprawnej nazwy), widać to przecież na filmiku.
U Ciebie może być właśnie problem z tym elementem lub/i plastikowym grzybkiem na wysprzęgliku, ewentualnie ze źle odblokowanym nowym dociskiem tarczy sprzęgła lub założonym używanym dociskiem tarczy sprzęgła, który nie był ponownie ustawiony do początkowej pozycji.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Dokładnie 2 marca sugerowałem po raz pierwszy, co może być problemem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pisałem parę postów temu, że czpień kulisty w tym samym wydaniu występuje we wszystkich beemkach począwszy od e30 po dzisiejsze najnowsze modele, można to sprawdzić w real oem. A problem ze stukaniem i nie wysprzeglaniem do końca, występuje tylko w e46 i to też nie we wszystkich wersjach silnikowych. Tak czy inaczej, jak przyjdzie mi wymieniać sprzęgło to czpień będzie priorytetem.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2818
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/07/2018, 22:28

Wiem, że to forum motoryzacyjne, ale proszę..trzpień :O:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 26/07/2018, 6:10

dobra moze i pasuje ze przy ruszaniu,puszczaniu sprzegła moze za to odpowiadac ten trzpien, grzybek, jak go tam zwał,ale napewno nie ma nic wspólnego z normalna jazda i dodaniem gazy i odpuszczeniem gdzie tez sa uderzenia, wtedy sprzegła sie nie tyka przeciez

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 26/07/2018, 6:37

piotrek2222 pisze:dobra moze i pasuje ze przy ruszaniu,puszczaniu sprzegła moze za to odpowiadac ten trzpien, grzybek, jak go tam zwał,ale napewno nie ma nic wspólnego z normalna jazda i dodaniem gazy i odpuszczeniem gdzie tez sa uderzenia, wtedy sprzegła sie nie tyka przeciez
Chce tylko przypomnieć, że tytuł Twojego tematu brzmi „ Głośne stuki przy wbijaniu biegów” więc o tym problemie tutaj dyskutujemy a nie o stukach, które występują podczas dodawania lub odpuszczania pedału gazu i które zazwyczaj spowodowane są uszkodzeniami elementów tylnego zawieszenia lub przeniesienia napędu za skrzynią biegów.
Proszę więc trzymać się tematu tej dyskusji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 26/07/2018, 20:28

temat uwazam powiazany bo nikt nie rozgryzł zagadki a wszyscy juz sporo wymienili a wymienili rzeczy nie tylko te które mogłyby powodowac stuki podczas ruszania, skoro ja i inni tez wymieniali tuleje tylnej belki i inne gumy to chyba warto otym napisac. Problem taki ze nie wiadomo co jest powodem ,a juz wieksze pół auta wymienione, i uwazam ze nie mozna i nie mozesz pisac co mozna napisac i co tyczy sie tematu a co nie bo nie wiadomo co to za przyczyna, i ty nie wiesz i inni próbuja dociec prawdy,to wyglada na jakas wade tych modeli, a problem jest ogromny, rownie dobrze tzw trzpien moze nie byc trafiona diagnoza ale jednak otym sie pisze i tez nie wiesz czy to pasuje do tematu czy nie ,daj ludziom pisac ,co wymienili, co chca wymienic ,zeby dojsc konca wymian i trafic na rozwiazanie zagadki. jakby to było takie proste to nie siedzielibysmy na forum i nie wymienialibysmy sie swoimi doswiadczeniami


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości