głosne stuki przy wbijaniu biegów

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#191

Post autor: MARC »

W wysprzegliku możecie wymienić tylko zestaw dostępny w aso, czyli kmp uszczelek. Spróbujcie od tego zamiast cały wymieniać.
piotrek2222

#192

Post autor: piotrek2222 »

byłem ostatnio u mechanika olej zmieniac, i co, nastepne bmw e46 silnik 2.2 i sa stuki, a obok stoi na podnosniku e36, wchodze pod niego i ruszam za koła lekko,pózniej gwałtowne ruchy, i ma cisze w dyfsze i skrzyni, luz minimalny, ale jest cicho, fixxxerpl ciekawe czy cos doszzedł konca
piotrek2222

#193

Post autor: piotrek2222 »

hej ,jakies postepy?
Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki

#194

Post autor: Greg80 »

Kolejne kroki i inwestycje jakie poczyniłem w ostatnim czasie to wymiana wysprzęglika na nowy oraz olej w moście Fuchs + cersmizer. Nie zaszkodzi, a nóż coś się polepszy. Wysprzęglik zakupiłem firmy Luk, a w pudełku dokładnie taki sam jak stary oryginał FTE. Niestety wymiana nie przyniosła żadnego tezultatu, może sprzęgło chodzi jakby lżej, nic poza tym. Wysprzęgla nadal z opóźnieniem, gdy pierwszy raz wciśniemy sprzęgło i wrzucimy bieg na postoju słychać stuk. Przy zmianie biegów też tak jak było. Czyli wysprzęglik ewidentnie możemy wykluczyć z listy winowajców, a bardzo na niego liczyłem. Możliwe że czpień kulisy w skrzyni ma z tym bezpośredni związek, ale to dopiero przy ewentualnej wymianie sprzęgła. Brak mi pomysłów i żal pieniędzy na wymisnę kolejnych, sprawnych części. Pojeżdżę trochę na tym ceramizerze to zobaczę czy będzie jakaś odczuwalna zmiana w pracy dyferencjału.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#195

Post autor: Jarando »

Dlaczego w końcu nie wymienicie tego trzpienia kulistego, który notabene wychodzi najtaniej i gdzie sprawnymi rękoma demontaż skrzyni zajmuje niespełna godzinę, tylko wymieniacie inne sprawne i droższe części?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
piotrek2222

#196

Post autor: piotrek2222 »

jarando, a czy ty go wymienjłes?
Greg80
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
BMW: E46 320i 170KM sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kamionki

#197

Post autor: Greg80 »

Zgadzam się że warto by było zajrzeć do tego grzybka w skrzyni, ale jednak nie jest to takie proste jeśli się nie ma kanału lub podnośnika. Poza tym w moim przypadku wiąże się to z cięciem szpilek łączących kolektor wydechowy z resztą wydechu w okolicy skrzyni biegów, ponieważ są totalnie skorodowane i na stałe z nim zespolone. Wolę się tym zająć przy ewentualnej wymianie sprzęgła, ale na to się na razie nie zanosi bo jest sprawne i raczej zlecił bym to mechanikowi. Poza tym nikt jeszcze nie potwierdził że czpień kulisty jest 100% odpowiedzialny za ten cały bałagan w przeniesieniu napędu. Przynajmniej ja o tym nie słyszałem. Wymiana wysprzęglika jest prosta i tania (130zł LUK) + trochę płynu do odpowietrzenia, ale jak pisałem wcześniej nie przyniosła zbawienia.
piotrek2222

#198

Post autor: piotrek2222 »

no to wysprzeglik odpada, zle działajacy to poprostu ciezej chodzace sprzegło, lub cieknący, grzybek wymiana ok,ale znowu nie ma pewnosci czy to to, czekamy na kolege który najbardziej wzia sie za to ,ma skrzynie pewna, dyfer,
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#199

Post autor: Jarando »

piotrek2222 pisze:jarando, a czy ty go wymienjłes?
Ja w byłej coupe nie miałem takich problemów.
Może dlatego, że podczas swapu skrzyni biegów wymieniłem ten grzybek na nowy.
Stary OEM był o kilka milimetrów niższy od nowego OEM.
Nie mogę więc stwierdzić czy gdybym pozostawił stary czpień miałbym te same problemy co Wy.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#200

Post autor: damiannow »

Panowie a o jakim trzpieniu kulistym mowicie? Moze wymienilbym go przy okazji wymiany sprzegla...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”