W serwisie BMW szpece mówią że tak ma być
głosne stuki przy wbijaniu biegów
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Widocznie w f30 tak stuka cały czas
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
Witam wszystkich
Wszystkie objawy które wymieniliście dotyczą też mojego auta.
-Pukanie podczas zmiany z 1 na 2, 3 biegi czasem haczą zwłaszcza 4
-przy wbijaniu 1 i wstecznego, opór i puk oraz lekkie ruszenie budą.
-przy dłużej przytrzmanym sprzęgle brak stuków, biegi wchodzą gładko.
Czasem iest pepiej czasem gorzej w zależności od pogody temperatury itp.
Jeżdżę z tym odkąd posiadam auto czyli 4 latka i nie zauważyłem żeby problem się nasilił.
Do tej pory wymieniłem gumowy łącznik wału i tuleje dyfra 9. Na darmo bo obie części były w idealnym stanie tak samo jak podpora i cała reszta tuleji dookoła dyfra, poduszki skrzyni silnika itp.
Pod spodem wszystko suche, oleje w skrzyni i dyfrze powymieniane.
Auto osobiście sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 87000! Wszystkie papiery, stan auta oraz weryfikacja przebiegu w Polskim ASO wskazują na autentyk. Cena też była adekwatna.
A jednak tutaj też siedzi ta zmora.
Nie mam zamiaru wymieniać części które są jeszcze w doskonałej kondycji i odwiedzać kolejnych mechaników którzy się uśmiechają mówiąc że wymyślam, wszystko jest tip top, że muszę się nauczyć delikatnie zmieniać biegi itp.
Przedwczoraj wymieniono mi płyn hamulcowy na Ate sl-6, specjalnym urządzeniem podciscieniowym.
Powiedziałem mechanikowi żeby koniecznie przegonił płyn w układzie sprzęgłowym bo wiem że przy ostatniej wymianie nie był ruszany.
Stwierdzam i nie jest to odczucie subiektywne, że pukniecia występują znacznie rzadziej i są cichsze, a biegi wchodzą płynniej i nie chaczą, wyraźnie szybciej wysprzęgla. Moim zdaniem problem tkwi gdzieś pomiędzy pompką sprzęgła po przez CDV, wysprzęglik kończąc na czpieniu kulistym. Widziałem na YT że plastikowy czpień wymieniają na mosiężny bo tamten bardzo szybko się wyrabia.
Najgorsze że dla tego cycka trzeba zdejmować skrzynię.
Następnym zabiegiem za który chce się zabrać to usunięcie CDV. Tak sobie myślę że skoro ten dławik ma za zadanie opóźniać pracę sprzęgła to jego brak przyspieszy rozłączanie skrzyni . Ot taka moja nie potwierdzona teoria. Co o tym myślicie?
Wszystkie objawy które wymieniliście dotyczą też mojego auta.
-Pukanie podczas zmiany z 1 na 2, 3 biegi czasem haczą zwłaszcza 4
-przy wbijaniu 1 i wstecznego, opór i puk oraz lekkie ruszenie budą.
-przy dłużej przytrzmanym sprzęgle brak stuków, biegi wchodzą gładko.
Czasem iest pepiej czasem gorzej w zależności od pogody temperatury itp.
Jeżdżę z tym odkąd posiadam auto czyli 4 latka i nie zauważyłem żeby problem się nasilił.
Do tej pory wymieniłem gumowy łącznik wału i tuleje dyfra 9. Na darmo bo obie części były w idealnym stanie tak samo jak podpora i cała reszta tuleji dookoła dyfra, poduszki skrzyni silnika itp.
Pod spodem wszystko suche, oleje w skrzyni i dyfrze powymieniane.
Auto osobiście sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 87000! Wszystkie papiery, stan auta oraz weryfikacja przebiegu w Polskim ASO wskazują na autentyk. Cena też była adekwatna.
A jednak tutaj też siedzi ta zmora.
Nie mam zamiaru wymieniać części które są jeszcze w doskonałej kondycji i odwiedzać kolejnych mechaników którzy się uśmiechają mówiąc że wymyślam, wszystko jest tip top, że muszę się nauczyć delikatnie zmieniać biegi itp.
Przedwczoraj wymieniono mi płyn hamulcowy na Ate sl-6, specjalnym urządzeniem podciscieniowym.
Powiedziałem mechanikowi żeby koniecznie przegonił płyn w układzie sprzęgłowym bo wiem że przy ostatniej wymianie nie był ruszany.
Stwierdzam i nie jest to odczucie subiektywne, że pukniecia występują znacznie rzadziej i są cichsze, a biegi wchodzą płynniej i nie chaczą, wyraźnie szybciej wysprzęgla. Moim zdaniem problem tkwi gdzieś pomiędzy pompką sprzęgła po przez CDV, wysprzęglik kończąc na czpieniu kulistym. Widziałem na YT że plastikowy czpień wymieniają na mosiężny bo tamten bardzo szybko się wyrabia.
Najgorsze że dla tego cycka trzeba zdejmować skrzynię.
Następnym zabiegiem za który chce się zabrać to usunięcie CDV. Tak sobie myślę że skoro ten dławik ma za zadanie opóźniać pracę sprzęgła to jego brak przyspieszy rozłączanie skrzyni . Ot taka moja nie potwierdzona teoria. Co o tym myślicie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Greg80 - tydzien temu poszły mi przewody hamulcowe. Również wymienili mi płyn i chyba nawet nie na ATE sl-6 tylko jakiś zwykły. Puknięcia znacznie rzadiej, znacznie mniejsze, powiem wręcz, że całkiem przyjemnie się jeździ. Myślę, że to jest droga w szukaniu którą powinniśmy obrać. Ludzie piszą, że po wywaleniu CDV czasami usterka znika - może mieć to sens, ponieważ jest to element omawianiego obiegu (hamulec / sprzeglo) - jest to niby zwykła zwężka ale wg. mnie wpływa to na cały układ ponieważ wprowadza tak naprawdę modyfikacje w całym układzie (steruje dosyć istotną rzeczą jaką jest wysprzęglanie).
PS :
1) Czy niewymieniany płyn hamulcowy gęstnieje ?
2) Czy wysoka temperatura czyni go bardziej płynnym ?
Jeżeli właściwości które typuje powyżej są zgodne, z rzeczywistością - tymbardziej należy sprawdzić temat CDV
PS :
1) Czy niewymieniany płyn hamulcowy gęstnieje ?
2) Czy wysoka temperatura czyni go bardziej płynnym ?
Jeżeli właściwości które typuje powyżej są zgodne, z rzeczywistością - tymbardziej należy sprawdzić temat CDV
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
Trudno mi powiedzieć czy płyn hamulcowy z czasem gęstnieje lub czy zmienia właściwości w zależności od np. temperatury, bo jeśli tak to ten bardzo wąski przesmyk grubości szpilki w CDV faktycznie może stawiać opór takiemu płynowi.
Może CDV bardziej sprawdza się w całkiem nowym układzie przeniesienia napędu a na starym już stwarza problemy.?
Można tak gdybać dopóki się nie sprawdzi.
Wiele się naczytałem na ten temat i nikt jeszcze nie znalazł na tę przypadłość rozwiązania , i tylko współczuć tym wszystkim którzy powymieniali pół samochodu w poszukiwaniu przyczyny tych stuków.
A najczęściej bywa tak że diabeł tkwi w szczegółach.
W swoim przypadku wykluczyłem:
- łącznik wału
- podporę
- krzyżak
- dyfer
- tuleje dyfra i sanek
- poduszki silnika i skrzyni
- sprzęgło
Cały ten luz wychodzi ze skrzyni na wał. I to właśnie ten krótki obrót osiowy wału powoduje ten stuk który zatrzymuje się na dyfrze i dlatego w jego okolicy jest słyszalny. Dobrze to widać i słychać pod spodem kiedy na postoju poruszamy ręką wałem w prawo lub w lewo, wtedy samochód stoi nieruchomo i nic nie ma prawa się przemieszczać np. dyfer, sanki, poduszki więc to nie one są powodem.
Zauważyłem też taką ciekawostkę, że kiedy jadąc po górę zmieniam biegi, wszystko przebiega płynnie i cicho, gorzej jest jadąc z góry. Tak jakby ten przechył pod górę wpływał korzystnie na całość.. Podobnie gdy auto jest obciążone to znaczy 4 osoby lub 2 + spory bagaż na wakacje, wtedy też jest lepiej.
Póki co jestem zadowolony z korzyści wymiany płynu w układzie sprzęgłowym.
Pojeżdże trochę i zobaczę czy faktycznie poprawiło się na dobre czy tylko na chwilę
Może CDV bardziej sprawdza się w całkiem nowym układzie przeniesienia napędu a na starym już stwarza problemy.?
Można tak gdybać dopóki się nie sprawdzi.
Wiele się naczytałem na ten temat i nikt jeszcze nie znalazł na tę przypadłość rozwiązania , i tylko współczuć tym wszystkim którzy powymieniali pół samochodu w poszukiwaniu przyczyny tych stuków.
A najczęściej bywa tak że diabeł tkwi w szczegółach.
W swoim przypadku wykluczyłem:
- łącznik wału
- podporę
- krzyżak
- dyfer
- tuleje dyfra i sanek
- poduszki silnika i skrzyni
- sprzęgło
Cały ten luz wychodzi ze skrzyni na wał. I to właśnie ten krótki obrót osiowy wału powoduje ten stuk który zatrzymuje się na dyfrze i dlatego w jego okolicy jest słyszalny. Dobrze to widać i słychać pod spodem kiedy na postoju poruszamy ręką wałem w prawo lub w lewo, wtedy samochód stoi nieruchomo i nic nie ma prawa się przemieszczać np. dyfer, sanki, poduszki więc to nie one są powodem.
Zauważyłem też taką ciekawostkę, że kiedy jadąc po górę zmieniam biegi, wszystko przebiega płynnie i cicho, gorzej jest jadąc z góry. Tak jakby ten przechył pod górę wpływał korzystnie na całość.. Podobnie gdy auto jest obciążone to znaczy 4 osoby lub 2 + spory bagaż na wakacje, wtedy też jest lepiej.
Póki co jestem zadowolony z korzyści wymiany płynu w układzie sprzęgłowym.
Pojeżdże trochę i zobaczę czy faktycznie poprawiło się na dobre czy tylko na chwilę
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Kolego Greg80
Mam dokładnie tak samo i myślałem ze to poduchy silnika - wymieniłem poduchy silnika i skrzyni i okazuje sie ze nie ...Zauważyłem też taką ciekawostkę, że kiedy jadąc po górę zmieniam biegi, wszystko przebiega płynnie i cicho, gorzej jest jadąc z góry. Tak jakby ten przechył pod górę wpływał korzystnie na całość.. Podobnie gdy auto jest obciążone to znaczy 4 osoby lub 2 + spory bagaż na wakacje, wtedy też jest lepiej.
Póki co jestem zadowolony z korzyści wymiany płynu w układzie sprzęgłowym.
ok, z zgadzam sie ze trop z tym płynem itd pasuje, tez tak mam ze nacisne sprzegło i poczekam chwilke i bieg wejdzie bez puk,ale nacisne i chce od razu dac np 1 to wtedy jest bicie,
ale to mi nie pasuje to tego ze gdy jade np na 1 biegu,bez gazu,i dodajac i odejmujac gaz,słysze uderzenia ,a sprzegła nie ryszam,
ale to mi nie pasuje to tego ze gdy jade np na 1 biegu,bez gazu,i dodajac i odejmujac gaz,słysze uderzenia ,a sprzegła nie ryszam,
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 mar 18, 1:44
- BMW: E46 320i 170KM sedan
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kamionki
piotrek2222 jeśli sprawdzałeś wszystko od skrzyni to aż do mostu, to zerknij do tulei tylnych wahaczy. Być może one przemieszczają się do przodu i tyłu podczas dodawania i ujmowania gazu uderzając. Chodzi o te pod progiem. Znam ten temat z poprzedniego e36. Najśmieszniejsze jest to że na diagnostyce są niemal nie do wykrycia że coś z nimi nie tak.
grego80, masz racje ,przy przegladzie nic nie było widac, wczoraj patrze sam i tak jak piszesz,tuleje tylnego wahacza te w progach sa do wymiany,az guma wyszła do połowy,dzieki ,jeszcze to haczenie biegów i bicie
jak wczoraj zostawiałem auto do mechanika, to było takie bmw e46 2.2 benzyna, i tez to samo, biło podczas puszzania sprzegła,
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 6 Odpowiedzi
- 4148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 2 Odpowiedzi
- 2025 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonWit
-
- 19 Odpowiedzi
- 3629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bacek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 9 Odpowiedzi
- 7423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Second668
-
- 7 Odpowiedzi
- 7066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx