fixxxerpl - identyczna sytuacja jak u mnie.Dodam jeszcze w temacie coś co zapomniałem powiedzieć wcześniej a ostatnio to zaobserwowałem, u mnie im więcej osób w aucie tym mniej puka. Czyli im samochód bardziej dociśnięty do ziemi tym ten luz gdzieś się zmniejsza, to też jest dodatkowa wskazówka, przy trzech osobach siedzących z tyłu a ja sam z przodu nie puka właściwie w ogóle.
Co mi sie nasuwa :
1) Może auto nie jest w stanie w takiej sytuacji przy zmianie biegu energicznie zakręcić kołami bo są mocniej dociążone ?
2) Jeżeli auto próbuje za mocno nimi zakręcić, pomimo płynnego operowania sprzęgłem to co w takim układzie to może powodować ? CDV ?
Nie wiem czemu ale wciąż mam obawy właśnie co do CDV, bo jakby nie patrzeć ingeruje w cały proces zmiany biegu ...
Tak sobie teraz myśle - przecież podobny objaw (szarpanie) wystąpiłby w każdym innym aucie bez CDV gdybym strzelił ze sprzęgła w trakcie zmiany biegu ... Nam się może wydawać, że operujemy sprzęgłem powoli i płynnie, ale należy pamiętać, że przez CDV zmiana biegu w e46 jest dla użytkownika trochę celowo przekłamana, a cholera wie jak to działa gdy jest uszkodzone. Sam mechanizm i CDV jako zabezpieczenie to fajna sprawa, ale nie wiadomo jak ta zwężka wygląda po tylu latach i trzeba to sprawdzić. Jak tylko będę miał chwilę czasu, spróbuje zgrać się z mechanikiem na chwilowe odłączenie CDV i jazde testową bez niego. Jeżeli różnica będzie znaczna, to spróbuje zamówić nowy zaworek, zamontować i zobaczyć jak będzie wtedy. Jeżeli trop będzie błędny to też nie pójdzie na marne, bo pozostaje nam wtedy 7 rzeczy na naszej check-liście
@MARC: W momencie gdy wymontuje CDV - czego mam przede wszystkim unikać podczas jazdy, żeby nie zaorać silnika/skrzyni ?