falowane + wyciek oleju

Elade
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 17, 16:45
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Maszkienice

#1

Post autor: Elade »

Witam na wstępie wiem że były takie posty

Mam problem mianowicie bmw e46 316i n42b20 faluje na obrotach tylko na ciepłym i to nie zawsze, jeżeli jest zimno falowanie jest mniejsze, nie raz się zdarzy że na światłach zgaśnie, ponad to zauważyłem że nie raz przy dodawaniu gazu dusi się ( szarpie ), raz mi sie zdarzyło że przy tym duszeniu zaświecił sie check ale zgasł po chwili, zdarza się też czasami że jeżeli postoi chwile na odpalonym obroty podskoczą do ( w granicy 1500) i spadną , mam jeszcze problem gdyż bierze olej w granicach 0.8/1000, czasami zdarzy się że śmierdzi spalenizną w środku, po odkręceniu korka oleju zasysa powietrze co z tego co wyczytałem wyklucza odmę, czy falowanie i duszenie może być spowodowane czujnikiem wałka bo pare osób mi tak podpowiadało, proszę o pomoc, z góry dzięki!!!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podstawa to diagnostyka i pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany. Zostaw rozgrzane auto na wolnych obrotach na 10-15 min., po tym dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Elade
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 17, 16:45
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Maszkienice

#3

Post autor: Elade »

Rozumiem, a falowanie czym może być spowodowane, też uszczelniaczami?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

Mysle ze uszczelniacze nie maja zabardzo nic do falowania obrotow.Jak smierdzi spalenizna w aucie to sprawdzil bym pompe vacum.

Falowanie obrotow sporo rzeczy w N42 moze powodowac.Czujniki rozrzad valvetronic lewe powietrze i jeszcze sporo mozna by wymieniac.Jak Ci pojawila kontrolka silnika to napewno tez pojawily sie jakies bledy na sterowniku silnika i warto bylo by je zczytac one zapewne by naprowadzily Cie gdzie moze byc problem.Jak zaczniesz wymieniac czesci bez diagnostyki to zrobo drazu kapitalny remont za z czujnikami itd za ponad 5 tysiecy i bedziesz mial spokoj :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”