(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#31

Post autor: maniek21112 »

To nie dynda przewód od zaworu egr, który odkręcałeś? :roll: Jak masz nieszczelność w układzie podciśnienia to nic dziwnego, że nie chce jechać. Jak będziesz jednak zrzucał kolektor to uszczelki możesz obrócić na wypadek jakby były już stwardniałe, w co wątpię jak silnik nie był przegrzany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#32

Post autor: rafał18 »

Broder pisze: 8 sty 19, 19:45 Kolektor sciagam w 10 minut przy calkowicie uzbrojonym aucie ;)
Mozesz zalozyc bez wymiany uszczelek. Jak skladam na starych to je wyciagam i wkladam ponownie zeby na nowo sie ulozyly.

Edit
Pisalem posta jak rafal jeszcze nie dodal swojego ;)
To tylko potwierdza ze sciagniecie kokektora zajmuje chwile
Moj czas obejmuje wjazd do garazu ;)
Trzeba tylko miec elektronarzedzia i sie nie bac ich uzywac heh
Tam chyba tylko 10tka 11tka 13tka przedłużka i srubokret potrzebny. Dawno w gnojowniku nie grzebalem
Etman
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 5 sty 19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#33

Post autor: Etman »

maniek21112 pisze: 8 sty 19, 20:08 To nie dynda przewód od zaworu egr, który odkręcałeś? :roll: Jak masz nieszczelność w układzie podciśnienia to nic dziwnego, że nie chce jechać. Jak będziesz jednak zrzucał kolektor to uszczelki możesz obrócić na wypadek jakby były już stwardniałe, w co wątpię jak silnik nie był przegrzany.
Od zaworu egr jest na swoim miejscu podpięty ten drugi zwisał :lol:
Etman
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 5 sty 19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#34

Post autor: Etman »

No to sprawa wygląda tak, ten kabelek co mi zwisał to prawdopodobnie zwisał od zawsze, po obejrzeniu jeszcze raz dokładnie, zauważyłem że wąż od zbiorniczka ciśnienia był odpięty i on był winowajca, do tego odwrotnie był podłączony ale mniejsza. No ale juz zdjąłem kolektor ukazał się jakis elektrozawór podłączony z dwóch stron do głównego węża ciśnienia, zajmuje on miejsce na wężyk na egr,drugi taki sam zawór prowadzi do metalowego czegos, dodam że mam zaślepione klapki kolektora. Od czego może być ten elektrozawór i jak to podłączyć żeby miało ręce i nogi co z tym zaworkiem. Auto jeździło z błędem od recyrkulacji spalin i teraz wiem dlaczego, egr jest zamkniety cały czas nw czy to lepiej czy gorzej? Zostawic to tak czy podłączyć jak się należy? :evil: :evil:
Ps. gumki od śruby nie było albo gdzies spadła, coś sie stanie jak by wleciała do wlotu? :shock:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#35

Post autor: maniek21112 »

Ten elektrozawór (przetwornik ciśnienia) steruje właśnie klapkami w kolektorze. Egr może być w pozycji zamkniętej, nie będzie syfu w kolektorze. Lepiej żeby to nie wpadło do silnika, to element gumowo-metalowy, trzeba na to uważać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Etman
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 5 sty 19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#36

Post autor: Etman »

maniek21112 pisze: 12 sty 19, 18:11 Ten elektrozawór (przetwornik ciśnienia) steruje właśnie klapkami w kolektorze. Egr może być w pozycji zamkniętej, nie będzie syfu w kolektorze. Lepiej żeby to nie wpadło do silnika, to element gumowo-metalowy, trzeba na to uważać.
Czyli zostawić tak jak jest tak? Błąd od recylkulacji nic nie robi ?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#37

Post autor: Broder »

Przy wywalaniu klapek zawsze calkowicie odczepiam podcisnienia od zaworu , a wyjscia na glownej rurce zaslepiam takimi zaslepkami. Mozna tez wsadzic srubke, ale srubka wg mnie zawsze cos podsicnienia upusci.
Obrazek
Wtyczka zaworu podlaczona zeby nie sypalo bledami.
Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#38

Post autor: rafał18 »

Zaslepka wtryskiwacza to chyba jest. Po 1zl lub 2zl w motoryzacyjnym
Etman
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 5 sty 19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#39

Post autor: Etman »

Udało się naprawić problem. Podłączyłem węże tak jak powinny być, węże nowe, elektrozawoŕ klap odłączony wraz z egr. Turbina gwizda aż miło auto ma więcej mocy niż przed usterka, ciszej chodzi, nie szarpie. Dzięki panowie za podpowiedzi ;)
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#40

Post autor: Flaczek »

Nie ma problemu :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”