E46 wymiana silnika 1.8 na 2.0
- rradek01
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Nasielsk
Witam,
Posiadam E46 sedan 316i, 116km 2003.
Muszę wymienić silnik gdyż obecny bierze astronomiczne ilości oleju.
I pytanie czy do tego auta podejdzie silnik 2.0 143km z modelu 318i oczywiście polifty.
Silnik 1.8 jak i 2.0 to rzędowe 4.
Chodzi mi o to aby nie trzeba było robić przeróbek tylko wymienić goły słupek a resztę przełożyć z mojego silnika.
Dziękuję za rady i odpowiedzi.
Posiadam E46 sedan 316i, 116km 2003.
Muszę wymienić silnik gdyż obecny bierze astronomiczne ilości oleju.
I pytanie czy do tego auta podejdzie silnik 2.0 143km z modelu 318i oczywiście polifty.
Silnik 1.8 jak i 2.0 to rzędowe 4.
Chodzi mi o to aby nie trzeba było robić przeróbek tylko wymienić goły słupek a resztę przełożyć z mojego silnika.
Dziękuję za rady i odpowiedzi.
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
A ile bierze tego oleju? Kiedy wymieniałeś odmę? Dymi zaraz po uruchomieniu silnika po postoju i jak depniesz to leci dymek? Czy w czasie jazdy już za Tobą siwo?
- rradek01
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Nasielsk
Odma niedawno wymieniana.
Po odpaleniu mało kopci, ale jak się rozgrzeje i depne to niebieska chmura.
Bierze litr na 300km około.
Silnik najprawdopodobniej po przegrzaniu.
Po odpaleniu mało kopci, ale jak się rozgrzeje i depne to niebieska chmura.
Bierze litr na 300km około.
Silnik najprawdopodobniej po przegrzaniu.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Jeśli masz 1.8 N42B18 to bardzo prawdopodobne że masz uszczelniacze zaworowe do wymiany i to powinno rozwiązać problem mimo wszystko warto by było sprawdzić właśnie czy odma nie jest zapchana dobrze obczaić ile tego oleju Ci pije.
Odnośnie samego SWAPA nie jestem ekspertem ale SWAP z 1.8 na 2.0 N42 to jest po prostu wyciągasz 1 silnik wsadzasz drugi (być może się mylę ale te silniki praktycznie to prawie to samo)
Zwróć również uwagę że jak wstawisz N42B20 jest wielce prawdopodobne że będziesz miał taki sam problem prędzej czy później (chyba że już ktoś te uszczelniacze wymieniał) . I moim zdaniem najlepiej by było jak byś po prostu spróbował naprawić swój N42 zrobić te uszczelniacze ale jeśli okaże się że twój N42 jest już do wywalenia to nie rób swapa na inny N42 tylko szukaj M54 R6.
EDIT niebieski dym może UPG ?
Odnośnie samego SWAPA nie jestem ekspertem ale SWAP z 1.8 na 2.0 N42 to jest po prostu wyciągasz 1 silnik wsadzasz drugi (być może się mylę ale te silniki praktycznie to prawie to samo)
Zwróć również uwagę że jak wstawisz N42B20 jest wielce prawdopodobne że będziesz miał taki sam problem prędzej czy później (chyba że już ktoś te uszczelniacze wymieniał) . I moim zdaniem najlepiej by było jak byś po prostu spróbował naprawić swój N42 zrobić te uszczelniacze ale jeśli okaże się że twój N42 jest już do wywalenia to nie rób swapa na inny N42 tylko szukaj M54 R6.
EDIT niebieski dym może UPG ?
- rradek01
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Nasielsk
Patrz post wyżej. Nie chcę robić SWAPA na rzędowa 6 gdyż to już są zupełne inne koszta niż przełożyć goły słupek.
Tylko muszę wiedzieć czy silnik 2.0 podejdzie bez wymiany innych rzeczy.
Tylko muszę wiedzieć czy silnik 2.0 podejdzie bez wymiany innych rzeczy.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Nie az takie duzo wieksze, a moze i takie same. M54b22 ma takie same polosie, dyfer, hamulce, wentylator, zbiorniczek wyrownawczy. Zdrowy slupek n42 sporo kosztuje, podobnie co b22 w komplecie ze skrzynia i osprzetem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Silnik z osprzetem, skrzynia, wał, komputer. Przydalo by sie jeszcze sprezyny z przodu, drazek stabilizatora, ale moze jest ten sam. Znając realia najczesciej pochodzi z anglika i tu mały problem - przewod z pompy wspomagania do magla.
Kupując od kogos kto ma cale auto w ludzkich pieniadzach mozna kupic wszystko co potrzebne.
Niedawno robilem dla siebie takiego swapa. Jak masz pytania zapraszam na pw.
Kupując od kogos kto ma cale auto w ludzkich pieniadzach mozna kupic wszystko co potrzebne.
Niedawno robilem dla siebie takiego swapa. Jak masz pytania zapraszam na pw.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 7 Odpowiedzi
- 2944 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Skwarek105
-
- 24 Odpowiedzi
- 8053 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 2 Odpowiedzi
- 960 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waha28
-
- 1 Odpowiedzi
- 1142 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 2649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rasiu
-
- 1 Odpowiedzi
- 1935 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 744 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 9 Odpowiedzi
- 14024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Psyche
-
- 8 Odpowiedzi
- 8190 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder