[e46] Wibrująca kierownica

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#11

Post autor: Samniewiemkto »

nie pomyliły Ci się wymiary tych opon?? Na pewno 205/45 i 225/55 ? bo oba nie pasują do tego samochodu... pierwsze za małe, drugie za duże.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#12

Post autor: Dzidek90 »

Samniewiemkto pisze:nie pomyliły Ci się wymiary tych opon?? Na pewno 205/45 i 225/55 ? bo oba nie pasują do tego samochodu... pierwsze za małe, drugie za duże.

Akurat 205/45 to normalny rozmiar opon do felg 17"... mam takie na zime :wink:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#13

Post autor: Samniewiemkto »

Dzidek90 pisze:
Samniewiemkto pisze:nie pomyliły Ci się wymiary tych opon?? Na pewno 205/45 i 225/55 ? bo oba nie pasują do tego samochodu... pierwsze za małe, drugie za duże.

Akurat 205/45 to normalny rozmiar opon do felg 17"... mam takie na zime :wink:
Dopuszczalna różnica w średnicy między oryginałem zalecanym przez producenta moze wynosić od +1,5% do -2%.
205/45 względem 205/50 (rozmiar oryginalny do E46) wynosi -3,3%. Wiec takiej opony do E46 nie powinno się zakładać w ogóle.
Czyli jeździsz na rozmiarze opon, na który twój samochód nie posiada homologacji.

17" które można zakładać do e46:

195/55 R17
215/45 R17
225/45 R17
235/45 R17
245/40 R17
255/40 R17
265/40 R17

205/45 to normalny rozmiar do felg 17" ale nie jest homologowany w E46.
Różnica polega na tym, że żaden policjant tego nie sprawdzi przy kontroli.
Ale jeśli któremuś by się zachciało takie pierdółki sprawdzać... to ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny...

Druga sprawa: nie można mieć na obu osiach opon o tak dużej rozbieżności w średnicy jak kolega napisał.
Dlatego go pytam, czy nie zrobił literówki.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#14

Post autor: Dzidek90 »

Kuźwa sory 205/50/17 i 225/45/17 mam...
Moj blad... ale nie badzmy tacy przepisowi, chcial to takie zalozyl, to nie ma wplywu raczej na wibracje kiery...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
karolo_k
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 6 sty 16, 22:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#15

Post autor: karolo_k »

Zdjęcia wklejki z mojego auta:
https://zapodaj.net/aba32291d3e62.jpg.html
https://zapodaj.net/86cc4a69d8a62.jpg.html
https://zapodaj.net/22fd1fe9af35a.jpg.html

A teraz mała poprawka, moje opony to:
przód. Braum Bravius 2 205/50/r17
tył. Michelin Premacy HP 225/50/r17

Homologowane czy nie... nie wiem. Ale jak rozwiązać mój problem z wibrującą kierownicą.
To już się robi jakaś masakra. Wczoraj jechałem na stację po drobne zakupy i było cały czas ok... a dziś od rana jak jechałem do roboty to cały czas sobie powibrowywała.
Jakoś nie mogę znaleźć zależności od czego to zależy.

Pomóżcie. Jakieś pomysły ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”