E46 vs E39 vs E38

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#1

Post autor: kruszka »

Witam,

chciałem poznać opinie ludzi, którzy mieli styczność z E39 i E38 oprócz naszej standardowej E46 - jakie są Wasze wrażenia z jazdy? Do jakiej jazdy nadają się bardziej podane modele (chodzi mi o to jaki jest balans między wygodą/sportowym zacięciem)?
Ciekawy jestem czy może któreś z tych aut bardziej by mi "leżało" od E46, jednak chcę poznać opinie ludzi, którzy nimi jeździli.
Jak auta spisują się w trasach w porównaniu między sobą, które są najmniej awaryjnymi pożeraczami kilometrów i które roczniki oraz silniki są godne polecenia (jaka jest awaryjność/wytrzymałość/koszty napraw/możliwości zagazowania w przypadku dużych benzyniaków?)


Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Silniki są te same. Najwięcej sportu i zwarcia masz w e46. E38 jest bardzo komfortowe, ale ciężkie i to czuć. E39 to też kawał samochodu. Komfortowy, ale tak jak trójka nie prowadzi sie nic ;) przejedź się każdym i zdecyduj. Silnik który w 3er jest kosniczny w 7er będzie przyzwoity. Tam, żeby to jechało to v8;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#3

Post autor: yampik »

e38 trochę się bujałem i mnie nie urzeka :)
to już fura dla wygodnickich ;)

e39 miałem przed e46 i mam teraz ;)

5ka jest większa i bardziej komfortowa i wg. mnie nie traci sportowego zacięcia :) jak dla mnie warto sprawdzić e39 :)
koszta utrzymania podobne, kupić taniej ;) ;p

silniki prawie to samo.
w 39 nie kupuje się 2,5 tds i mocno zastanawia nad 2.0d a reszta silników jest fajna ;) wszystko od R6 w górę :d
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#4

Post autor: kruszka »

Hmm, pytam, bo być może niedlugo (mam nadzieję) będę zmuszony kupić coś do dłuższych wypadów po niemieckich autostradach. Ale że jestem zwolennikiem benzyny w autach osobowych, to chyba skłaniałbym się do połączenia R6 z LPG :)
Czy 528 192KM dałoby w miarę przyzwoite osiągi bez rujnowania portfela na szybkich trasach?
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#5

Post autor: enri4 »

Spokojnie daje radę.Możesz też poszukać polifta z M54B25 lub M54B30.Będziesz miał tam o 700-800 obrotów mniej przy takiej samej prędkości a za tym idzie automatycznie mniejsze spalanie. Latam non stop przez Niemcy i mam porównanie akurat E46 M54B30 i E39 M52B25.Wybór i tak należy do Ciebie.
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#6

Post autor: kruszka »

Dziękuję Wam za odpowiedzi, właśnie na takie informacje czekałem :)
Ale powiedzcie mi jeszcze - jak wygląda sprawa przedlift/polift - czy silniki się zmieniały (lub inne części) i jak to wygląda z bezawaryjnością - czego lepiej szukać?
Napisz odpowiedź

Wróć do „Inne BMW”