E46 Touring Montaż elektrycznych foteli

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: HackerMan_1989 »

Witam.

Zakupiłem sobie skórzane fotele m pakietowe lecz są elektryczne a u siebie mam manuale. I teraz pytanko jak to podłączyć? Narazie tylko chodzi mi o elektryke, pamięć foteli tez nie potrzebna bo tylko ja jeżdże autem albo żona. Posiadam też oryginalne kostki od foteli z 20 cm kabli i tam jest ich mnóstwo u siebie jak zaglądałem to mam tylko od napinacza pasów a u pasażera dodatkowo od tej maty zajętości. Czy ktoś już to robił?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Ostatnio ten temat był poruszany na forum.
Wszystko zależy od tego jaką masz inst w aucie i czy masz możliwość wpięcia się właśnie w "kostkę".
Powinieneś ich szukać przy głównej wiązce w aucie k. foteli.
Jeżeli nie to pewnie będzie trzeba lutować.
Może wypowie się ktoś kto już to robił wtedy będziesz miał lepsze informacje.
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#3

Post autor: eryk432 »

prawdopodobnie nie masz wiązki fabrycznie wyprowadzonej
w fotelu kierowcy pod siedziskiem wypinasz czarną kostkę (notabene tam wszystkie kostki sa czarne) z grubym kablem czerwonym i brązowym,do czerwonego podłączasz zasilanie 12V,do brązowego masę
dodatkowo skoro masz pamięć to będzie cienki kabel biało-pomarańczowy,który musi być podłączony do szyny CAN
w fotelu pasażera będzie to samo oczywiście bez kabla od pamięci (biało-pomarańczowego)
teraz kable
spod dywanika w podłodze wychodzą wiązki (zakończone dużą żółtą kostką)
po zrobieniu otworu w czarnej otulinie wiązki zaraz pod wykładziną wsuń odpowiednio trzy przewody(strona kierowcy) i dwa (strona pasażera) w otulinę żeby wszystko wyglądało na profi robotę
dołożone wiązki pociągnij pod wykładziną,tunelem do skrzynki bezpieczników
masowe kable (te.które łąćzysz z brązowymi kablami w fotelu )możesz podłączyć już wcześniej np.do gniazda zapalniczki lub gdziekolwiek pod jakąś śrubę,która łapie masę (byle nie śrubę od koła :D )
w skrzynce bezpieczników oryginalnie zasilanie fotela kierowcy powinno być na bezpieczniku nr 65,pasażera nr 70
zapewne masz tam puste miejsca więc albo tam dołożysz piny pod bezpiecznik (ciężko znaleźć poza aso) albo po druciarsku wciśniesz tam kabel (ważne aby prąd miał zasilanie) i na samym kablu dasz bezpiecznik
oczywiście zasilanie możesz pociągnąć też np od zapalniczki,ale lepiej mieć bezpieczniki w jednym miejscu i nie obciążać dodatkowo obwodów
teraz pamięć
po odczepieniu skrzynki z bezpiecznikami i opuszczeniu z zaczepów zobaczysz w głębi czarną skrzynkę CAN (łatwo namierzyć bo do niej wchodzi kilka kabli biało-pomarańczowych takich samych jak w twoim fotelu i tam podłączasz swój przeciągnięty przewód od pamięci (nie ma znaczenia w którym miejscu lub do którego przewodu bo są takie same)
kable pod fotelami najlepiej łączyć na kostki (nie muszą być ori bo możesz mieć kłopot takie znaleźć) bo w razie wyjmowania fotela ułatwia to sprawę
zasilanie powinno być w fotelach już bez zapłonu (tak jak np zapalniczka)
w razie czego pytaj
bmw...i wszystko jasne
HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: HackerMan_1989 »

Autko stoi w warsztacie wiec przy okazji zapytałem się jakby sprawa wyglądała. Usłyszałem że plus można od zapalniczki w orinalnym peszlu puscic i nic nie bedzie. Za wyprowadzenie tego chcieli 50 zł co wy na to?
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#5

Post autor: eryk432 »

50zł za plus,a za masę też 50zł?a pamięć?
niech nawet wezmą stówkę ,ale niech wyprowadzą całość
bmw...i wszystko jasne
HackerMan_1989
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: HackerMan_1989 »

eryk432 pisze:prawdopodobnie nie masz wiązki fabrycznie wyprowadzonej
w fotelu kierowcy pod siedziskiem wypinasz czarną kostkę (notabene tam wszystkie kostki sa czarne) z grubym kablem czerwonym i brązowym,do czerwonego podłączasz zasilanie 12V,do brązowego masę
dodatkowo skoro masz pamięć to będzie cienki kabel biało-pomarańczowy,który musi być podłączony do szyny CAN
w fotelu pasażera będzie to samo oczywiście bez kabla od pamięci (biało-pomarańczowego)
teraz kable
spod dywanika w podłodze wychodzą wiązki (zakończone dużą żółtą kostką)
po zrobieniu otworu w czarnej otulinie wiązki zaraz pod wykładziną wsuń odpowiednio trzy przewody(strona kierowcy) i dwa (strona pasażera) w otulinę żeby wszystko wyglądało na profi robotę
dołożone wiązki pociągnij pod wykładziną,tunelem do skrzynki bezpieczników
masowe kable (te.które łąćzysz z brązowymi kablami w fotelu )możesz podłączyć już wcześniej np.do gniazda zapalniczki lub gdziekolwiek pod jakąś śrubę,która łapie masę (byle nie śrubę od koła :D )
w skrzynce bezpieczników oryginalnie zasilanie fotela kierowcy powinno być na bezpieczniku nr 65,pasażera nr 70
zapewne masz tam puste miejsca więc albo tam dołożysz piny pod bezpiecznik (ciężko znaleźć poza aso) albo po druciarsku wciśniesz tam kabel (ważne aby prąd miał zasilanie) i na samym kablu dasz bezpiecznik
oczywiście zasilanie możesz pociągnąć też np od zapalniczki,ale lepiej mieć bezpieczniki w jednym miejscu i nie obciążać dodatkowo obwodów
teraz pamięć
po odczepieniu skrzynki z bezpiecznikami i opuszczeniu z zaczepów zobaczysz w głębi czarną skrzynkę CAN (łatwo namierzyć bo do niej wchodzi kilka kabli biało-pomarańczowych takich samych jak w twoim fotelu i tam podłączasz swój przeciągnięty przewód od pamięci (nie ma znaczenia w którym miejscu lub do którego przewodu bo są takie same)
kable pod fotelami najlepiej łączyć na kostki (nie muszą być ori bo możesz mieć kłopot takie znaleźć) bo w razie wyjmowania fotela ułatwia to sprawę
zasilanie powinno być w fotelach już bez zapłonu (tak jak np zapalniczka)
w razie czego pytaj
A czy nie ma takiej opcji że kable są już podciągnięte tylko schowane pod wykładziną?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

Nie ma. Na pewno nie przy ówczesnej produkcji aut, gdzie liczy się każdy zaoszczędzony grosz. Ja w każdym razie w to nie wierzę. Bo prócz kabli musi być również moduł pamięci, dodatkowy system itp. Więc po co ktoś miałby to robić skoro tej opcji w aucie nie ma ? :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

ManiekTDS pisze:Nie ma. Na pewno nie przy ówczesnej produkcji aut, gdzie liczy się każdy zaoszczędzony grosz. Ja w każdym razie w to nie wierzę. Bo prócz kabli musi być również moduł pamięci, dodatkowy system itp. Więc po co ktoś miałby to robić skoro tej opcji w aucie nie ma ? :)
A gdyby chciał mieć tylko el. fotele bez pamięci to też musi dokładać moduł ? Wydaje mi się że nie, ale...
Przykładowo:

"Stare fotele" są podgrzewane, manualne.
"Nowe" podgrzewane, el.

Kostki są takie same w FL jak i przed?

Kolejne pyt to czy problematyczne jest dołożenie podgrzewania do skórzanych sportów ?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

Nie wiem jak ten cały system jest skonstruowany, ale pewnie nie trzeba modułu do wersji "okrojonej" bez pamięci.

Kostki, żółte, pod fotelem są takie same w polifice jak i przedlifie.
Ja mam przed, a wnętrze zmieniłem na poliftowe, wszystko pasowało jak ulał.

Co do dołozenia podgrzewania... Ja nie chcę się brać za tapicerkę, to nie na moje nerwy. Zwykły fotel rozebrałem, wszystko ok, ale sporta nie dałem rady.
Na przyszłość wiem, że jak będę dokładał podgrzewanie to poszukam jakiegoś dobrego tapicera... :roll:

Może Wy macie lepsze nerwy, sprytniejsze ręce i jakieś hiper narzędzia. Ja wymiękłem przy demontowaniu takich pierścionków które łączą poszycie skórzane z gąbką fotela. Zdjąłem aż jeden :D A jaka męka była z założeniem tego z powrotem... :oops:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#10

Post autor: eryk432 »

jeżeli fotele były manualne,to na bank nie ma wiązki do elektryki
jeśli chodzi o moduł pamięci to w fotelach z pamięcią moduł już jest w fotelu
inaczej jest z modułem pamięci lusterek-tutaj trzeba dołożyć owy modulik
Maniek niepotrzebnie męczyłeś się z tymi pierścionkami-stare odginasz i do kosza,a w ich miejsce przy składaniu zakładasz opaski samozaciskowe tzw trytytki do kabli
bmw...i wszystko jasne
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”