E46 Touring Montaż elektrycznych foteli
-
- Bywalec forum
- Posty: 164
- Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam.
Zakupiłem sobie skórzane fotele m pakietowe lecz są elektryczne a u siebie mam manuale. I teraz pytanko jak to podłączyć? Narazie tylko chodzi mi o elektryke, pamięć foteli tez nie potrzebna bo tylko ja jeżdże autem albo żona. Posiadam też oryginalne kostki od foteli z 20 cm kabli i tam jest ich mnóstwo u siebie jak zaglądałem to mam tylko od napinacza pasów a u pasażera dodatkowo od tej maty zajętości. Czy ktoś już to robił?
Zakupiłem sobie skórzane fotele m pakietowe lecz są elektryczne a u siebie mam manuale. I teraz pytanko jak to podłączyć? Narazie tylko chodzi mi o elektryke, pamięć foteli tez nie potrzebna bo tylko ja jeżdże autem albo żona. Posiadam też oryginalne kostki od foteli z 20 cm kabli i tam jest ich mnóstwo u siebie jak zaglądałem to mam tylko od napinacza pasów a u pasażera dodatkowo od tej maty zajętości. Czy ktoś już to robił?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ostatnio ten temat był poruszany na forum.
Wszystko zależy od tego jaką masz inst w aucie i czy masz możliwość wpięcia się właśnie w "kostkę".
Powinieneś ich szukać przy głównej wiązce w aucie k. foteli.
Jeżeli nie to pewnie będzie trzeba lutować.
Może wypowie się ktoś kto już to robił wtedy będziesz miał lepsze informacje.
Wszystko zależy od tego jaką masz inst w aucie i czy masz możliwość wpięcia się właśnie w "kostkę".
Powinieneś ich szukać przy głównej wiązce w aucie k. foteli.
Jeżeli nie to pewnie będzie trzeba lutować.
Może wypowie się ktoś kto już to robił wtedy będziesz miał lepsze informacje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
prawdopodobnie nie masz wiązki fabrycznie wyprowadzonej
w fotelu kierowcy pod siedziskiem wypinasz czarną kostkę (notabene tam wszystkie kostki sa czarne) z grubym kablem czerwonym i brązowym,do czerwonego podłączasz zasilanie 12V,do brązowego masę
dodatkowo skoro masz pamięć to będzie cienki kabel biało-pomarańczowy,który musi być podłączony do szyny CAN
w fotelu pasażera będzie to samo oczywiście bez kabla od pamięci (biało-pomarańczowego)
teraz kable
spod dywanika w podłodze wychodzą wiązki (zakończone dużą żółtą kostką)
po zrobieniu otworu w czarnej otulinie wiązki zaraz pod wykładziną wsuń odpowiednio trzy przewody(strona kierowcy) i dwa (strona pasażera) w otulinę żeby wszystko wyglądało na profi robotę
dołożone wiązki pociągnij pod wykładziną,tunelem do skrzynki bezpieczników
masowe kable (te.które łąćzysz z brązowymi kablami w fotelu )możesz podłączyć już wcześniej np.do gniazda zapalniczki lub gdziekolwiek pod jakąś śrubę,która łapie masę (byle nie śrubę od koła )
w skrzynce bezpieczników oryginalnie zasilanie fotela kierowcy powinno być na bezpieczniku nr 65,pasażera nr 70
zapewne masz tam puste miejsca więc albo tam dołożysz piny pod bezpiecznik (ciężko znaleźć poza aso) albo po druciarsku wciśniesz tam kabel (ważne aby prąd miał zasilanie) i na samym kablu dasz bezpiecznik
oczywiście zasilanie możesz pociągnąć też np od zapalniczki,ale lepiej mieć bezpieczniki w jednym miejscu i nie obciążać dodatkowo obwodów
teraz pamięć
po odczepieniu skrzynki z bezpiecznikami i opuszczeniu z zaczepów zobaczysz w głębi czarną skrzynkę CAN (łatwo namierzyć bo do niej wchodzi kilka kabli biało-pomarańczowych takich samych jak w twoim fotelu i tam podłączasz swój przeciągnięty przewód od pamięci (nie ma znaczenia w którym miejscu lub do którego przewodu bo są takie same)
kable pod fotelami najlepiej łączyć na kostki (nie muszą być ori bo możesz mieć kłopot takie znaleźć) bo w razie wyjmowania fotela ułatwia to sprawę
zasilanie powinno być w fotelach już bez zapłonu (tak jak np zapalniczka)
w razie czego pytaj
w fotelu kierowcy pod siedziskiem wypinasz czarną kostkę (notabene tam wszystkie kostki sa czarne) z grubym kablem czerwonym i brązowym,do czerwonego podłączasz zasilanie 12V,do brązowego masę
dodatkowo skoro masz pamięć to będzie cienki kabel biało-pomarańczowy,który musi być podłączony do szyny CAN
w fotelu pasażera będzie to samo oczywiście bez kabla od pamięci (biało-pomarańczowego)
teraz kable
spod dywanika w podłodze wychodzą wiązki (zakończone dużą żółtą kostką)
po zrobieniu otworu w czarnej otulinie wiązki zaraz pod wykładziną wsuń odpowiednio trzy przewody(strona kierowcy) i dwa (strona pasażera) w otulinę żeby wszystko wyglądało na profi robotę
dołożone wiązki pociągnij pod wykładziną,tunelem do skrzynki bezpieczników
masowe kable (te.które łąćzysz z brązowymi kablami w fotelu )możesz podłączyć już wcześniej np.do gniazda zapalniczki lub gdziekolwiek pod jakąś śrubę,która łapie masę (byle nie śrubę od koła )
w skrzynce bezpieczników oryginalnie zasilanie fotela kierowcy powinno być na bezpieczniku nr 65,pasażera nr 70
zapewne masz tam puste miejsca więc albo tam dołożysz piny pod bezpiecznik (ciężko znaleźć poza aso) albo po druciarsku wciśniesz tam kabel (ważne aby prąd miał zasilanie) i na samym kablu dasz bezpiecznik
oczywiście zasilanie możesz pociągnąć też np od zapalniczki,ale lepiej mieć bezpieczniki w jednym miejscu i nie obciążać dodatkowo obwodów
teraz pamięć
po odczepieniu skrzynki z bezpiecznikami i opuszczeniu z zaczepów zobaczysz w głębi czarną skrzynkę CAN (łatwo namierzyć bo do niej wchodzi kilka kabli biało-pomarańczowych takich samych jak w twoim fotelu i tam podłączasz swój przeciągnięty przewód od pamięci (nie ma znaczenia w którym miejscu lub do którego przewodu bo są takie same)
kable pod fotelami najlepiej łączyć na kostki (nie muszą być ori bo możesz mieć kłopot takie znaleźć) bo w razie wyjmowania fotela ułatwia to sprawę
zasilanie powinno być w fotelach już bez zapłonu (tak jak np zapalniczka)
w razie czego pytaj
bmw...i wszystko jasne
-
- Bywalec forum
- Posty: 164
- Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Autko stoi w warsztacie wiec przy okazji zapytałem się jakby sprawa wyglądała. Usłyszałem że plus można od zapalniczki w orinalnym peszlu puscic i nic nie bedzie. Za wyprowadzenie tego chcieli 50 zł co wy na to?
-
- Bywalec forum
- Posty: 164
- Rejestracja: 28 lip 11, 15:05
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
A czy nie ma takiej opcji że kable są już podciągnięte tylko schowane pod wykładziną?eryk432 pisze:prawdopodobnie nie masz wiązki fabrycznie wyprowadzonej
w fotelu kierowcy pod siedziskiem wypinasz czarną kostkę (notabene tam wszystkie kostki sa czarne) z grubym kablem czerwonym i brązowym,do czerwonego podłączasz zasilanie 12V,do brązowego masę
dodatkowo skoro masz pamięć to będzie cienki kabel biało-pomarańczowy,który musi być podłączony do szyny CAN
w fotelu pasażera będzie to samo oczywiście bez kabla od pamięci (biało-pomarańczowego)
teraz kable
spod dywanika w podłodze wychodzą wiązki (zakończone dużą żółtą kostką)
po zrobieniu otworu w czarnej otulinie wiązki zaraz pod wykładziną wsuń odpowiednio trzy przewody(strona kierowcy) i dwa (strona pasażera) w otulinę żeby wszystko wyglądało na profi robotę
dołożone wiązki pociągnij pod wykładziną,tunelem do skrzynki bezpieczników
masowe kable (te.które łąćzysz z brązowymi kablami w fotelu )możesz podłączyć już wcześniej np.do gniazda zapalniczki lub gdziekolwiek pod jakąś śrubę,która łapie masę (byle nie śrubę od koła )
w skrzynce bezpieczników oryginalnie zasilanie fotela kierowcy powinno być na bezpieczniku nr 65,pasażera nr 70
zapewne masz tam puste miejsca więc albo tam dołożysz piny pod bezpiecznik (ciężko znaleźć poza aso) albo po druciarsku wciśniesz tam kabel (ważne aby prąd miał zasilanie) i na samym kablu dasz bezpiecznik
oczywiście zasilanie możesz pociągnąć też np od zapalniczki,ale lepiej mieć bezpieczniki w jednym miejscu i nie obciążać dodatkowo obwodów
teraz pamięć
po odczepieniu skrzynki z bezpiecznikami i opuszczeniu z zaczepów zobaczysz w głębi czarną skrzynkę CAN (łatwo namierzyć bo do niej wchodzi kilka kabli biało-pomarańczowych takich samych jak w twoim fotelu i tam podłączasz swój przeciągnięty przewód od pamięci (nie ma znaczenia w którym miejscu lub do którego przewodu bo są takie same)
kable pod fotelami najlepiej łączyć na kostki (nie muszą być ori bo możesz mieć kłopot takie znaleźć) bo w razie wyjmowania fotela ułatwia to sprawę
zasilanie powinno być w fotelach już bez zapłonu (tak jak np zapalniczka)
w razie czego pytaj
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Nie ma. Na pewno nie przy ówczesnej produkcji aut, gdzie liczy się każdy zaoszczędzony grosz. Ja w każdym razie w to nie wierzę. Bo prócz kabli musi być również moduł pamięci, dodatkowy system itp. Więc po co ktoś miałby to robić skoro tej opcji w aucie nie ma ?
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
A gdyby chciał mieć tylko el. fotele bez pamięci to też musi dokładać moduł ? Wydaje mi się że nie, ale...ManiekTDS pisze:Nie ma. Na pewno nie przy ówczesnej produkcji aut, gdzie liczy się każdy zaoszczędzony grosz. Ja w każdym razie w to nie wierzę. Bo prócz kabli musi być również moduł pamięci, dodatkowy system itp. Więc po co ktoś miałby to robić skoro tej opcji w aucie nie ma ?
Przykładowo:
"Stare fotele" są podgrzewane, manualne.
"Nowe" podgrzewane, el.
Kostki są takie same w FL jak i przed?
Kolejne pyt to czy problematyczne jest dołożenie podgrzewania do skórzanych sportów ?
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Nie wiem jak ten cały system jest skonstruowany, ale pewnie nie trzeba modułu do wersji "okrojonej" bez pamięci.
Kostki, żółte, pod fotelem są takie same w polifice jak i przedlifie.
Ja mam przed, a wnętrze zmieniłem na poliftowe, wszystko pasowało jak ulał.
Co do dołozenia podgrzewania... Ja nie chcę się brać za tapicerkę, to nie na moje nerwy. Zwykły fotel rozebrałem, wszystko ok, ale sporta nie dałem rady.
Na przyszłość wiem, że jak będę dokładał podgrzewanie to poszukam jakiegoś dobrego tapicera...
Może Wy macie lepsze nerwy, sprytniejsze ręce i jakieś hiper narzędzia. Ja wymiękłem przy demontowaniu takich pierścionków które łączą poszycie skórzane z gąbką fotela. Zdjąłem aż jeden A jaka męka była z założeniem tego z powrotem...
Kostki, żółte, pod fotelem są takie same w polifice jak i przedlifie.
Ja mam przed, a wnętrze zmieniłem na poliftowe, wszystko pasowało jak ulał.
Co do dołozenia podgrzewania... Ja nie chcę się brać za tapicerkę, to nie na moje nerwy. Zwykły fotel rozebrałem, wszystko ok, ale sporta nie dałem rady.
Na przyszłość wiem, że jak będę dokładał podgrzewanie to poszukam jakiegoś dobrego tapicera...
Może Wy macie lepsze nerwy, sprytniejsze ręce i jakieś hiper narzędzia. Ja wymiękłem przy demontowaniu takich pierścionków które łączą poszycie skórzane z gąbką fotela. Zdjąłem aż jeden A jaka męka była z założeniem tego z powrotem...
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
jeżeli fotele były manualne,to na bank nie ma wiązki do elektryki
jeśli chodzi o moduł pamięci to w fotelach z pamięcią moduł już jest w fotelu
inaczej jest z modułem pamięci lusterek-tutaj trzeba dołożyć owy modulik
Maniek niepotrzebnie męczyłeś się z tymi pierścionkami-stare odginasz i do kosza,a w ich miejsce przy składaniu zakładasz opaski samozaciskowe tzw trytytki do kabli
jeśli chodzi o moduł pamięci to w fotelach z pamięcią moduł już jest w fotelu
inaczej jest z modułem pamięci lusterek-tutaj trzeba dołożyć owy modulik
Maniek niepotrzebnie męczyłeś się z tymi pierścionkami-stare odginasz i do kosza,a w ich miejsce przy składaniu zakładasz opaski samozaciskowe tzw trytytki do kabli
bmw...i wszystko jasne
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1685 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Makaron-garage
-
- 15 Odpowiedzi
- 8392 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zalon1
-
- 2 Odpowiedzi
- 69 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 2236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paleta
-
- 36 Odpowiedzi
- 19067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cezary1808
-
- 10 Odpowiedzi
- 5957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Weeizer
-
- 1 Odpowiedzi
- 832 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 2877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roth
-
- 4 Odpowiedzi
- 1601 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Alexis89
-
- 9 Odpowiedzi
- 2093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżake46