E46 Touring 330D 184KM

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Muciek
Posty: 5
Rejestracja: 16 wrz 15, 18:37
BMW: CLK200
Rok produkcji: 1997
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bdg/Gda
Lokalizacja: Bdg/Gda

#1

Post autor: Muciek »

Witam wszystkich. Mam na imię Kamil i na wstępie chciałbym zaznaczyć ze do tej pory jeździłem samymi Mercedesami których jestem fanem. Obecnie posiadam CLK 200 z 1997 ale niedaleko mnie pojawiło się tytułowe E46 z 2002r. Polift w dość fajnym wyposażeniu m.in. xenon, sporty podgrzewane w czarnej skórze, navi professional, szyberdach i jeszcze kilka innych pierdol. Jestem fanem motoryzacji i kocham auta jednak na BMW znam się niewiele. Auto jest w dość okazyjnych pieniądzach ale nie jest wolne od wad, z informacji od sprzedającego to:
- nie działa dmuchawa
- tuleja na wahaczu do wymiany
- błotnik do wymiany z powodu korozji
- przekładnia kierownicza
- lekkie purchle na drzwiach kierowcy i błotniku tylnym
Pytanie do zaznajomionych w temacie jaki byłby szacunkowy, orientacyjny koszt powyższych usterek. Jutro jadę oglądać ten samochód i tez nie wiem co dokładnie sprawdzić. Auto jest w automacie i ma licznikowo 330kkm przebiegu. Z góry dzięki za wszelkie rady trochę poradników już poczytałem ale jednak wole zapytać tak czy siak. Jeśli chodzi o spalanie to temat drugorzędny i wszystko na ten temat wiem ;)
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

Daj namiar na ogłoszenie i vin - to myślę, że Ci sporo podpowiemy - a nikt na auto się nie rzuci :)

1. dmuchawa? może bezpiecznik, może instalacja, może wentylator - wróżenie z fusów
2. skąd wiadomo, że tuleja :D? jak wahacz przód to 300-350 nowy, tuleja +/- 100 plus prasowanko - oczywiście po robocie geo
3. magiel: uzywka +/-1200-1500, ori 5400, regeneracja 400-800 :D (po robocie geo jak wyzej)
4. zaprawki i lakierowanie cena taka sama jak w każdym innym aucie :)

Napisz proszę także jaki motor - bo to dosyć ważna informacja.

Automat wiesz jak się sprawdza?
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

yampik pisze: Napisz proszę także jaki motor - bo to dosyć ważna informacja.
a w tytule nie jest napisane? :oops:
Muciek
Posty: 5
Rejestracja: 16 wrz 15, 18:37
BMW: CLK200
Rok produkcji: 1997
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bdg/Gda
Lokalizacja: Bdg/Gda

#4

Post autor: Muciek »

Faktycznie z tego wszystkiego zapomniałem wrzucić aukcje: http://allegro.pl/sprzedam-bmw-seria-3-touring-330d-i7041783932.html
VIN: WBAEL91070PA71610
Na automatach się znam bo obecnie to mój trzeci i tylko takie uznaje. Jutro będę jechał oglądać to zobacze na żywo co i jak bo na zdjęciach wiadomo jak jest tylko poszukuje jakiegoś tropu.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#5

Post autor: yampik »

adamusiek pisze:
yampik pisze: Napisz proszę także jaki motor - bo to dosyć ważna informacja.
a w tytule nie jest napisane? :oops:

umknęło mi
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#6

Post autor: yampik »

yampik pisze:
adamusiek pisze:
yampik pisze: Napisz proszę także jaki motor - bo to dosyć ważna informacja.
a w tytule nie jest napisane? :oops:

umknęło mi :D

VIN: WBAEL91070PA71610
Type code: EL91
Model: 330D (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M57
Displacement: 3.00
Power: 135 (183 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 668 - SCHWARZ 2
Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC
Prod.date: 2002-03-18
S205 Automatic transmission
S210 Dynamic stability control III
S226 Sports suspension settings
S240 Steering wheel, leather
S249 Multifunction f steering wheel
S290 BMW light-alloy wheel star spokes 44
S320 Deleted, model lettering
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S411 Window lifts,electric,front/rear
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S464 Ski bag
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S630 Car phone with cordless receiver
S672 CD changer for 6 CDs
S761 Individual sunshade glazing
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation

vin się zgadza (z tego co sprawdziłem z wyposażeniem z fotek).

błotnik do wymiany - nawet bym nie próbował robić.

kierownica na przedostatniej fotce wygląda an spory nalot, brak fotki fotela pasażera

cena obiektywnie jest niska. sprawdzałbym bardzo dokładnie. natomiast bez 3k a może i 4k w skarbonce bym do auta nie podchodził.
(naprawy + pierwszy serwis itp).
Muciek
Posty: 5
Rejestracja: 16 wrz 15, 18:37
BMW: CLK200
Rok produkcji: 1997
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bdg/Gda
Lokalizacja: Bdg/Gda

#7

Post autor: Muciek »

Z kosztami się liczę. Dodatkowo cena jest niższa niż w ogłoszeniu dlatego będę sprawdzał mega dokładnie. Nie napalam się i jadę z zimna krwią. Jakieś porady co dokładnie i jak posprawdzać?
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

automat pisałeś, że wiesz jak

więc chyba Ci nie trzeba mówić że auto ma na Ciebie czekać zimne
sprawdzanie pod górkę itp.

czy się auto zbiera, czy redukuje, wjedź na bruk (tyle że tam magiel i zawias do roboty;p)

- ja bym też na jakiś warsztat wjechał :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Kupiony? Jeżeli jest zaniedbany to 330da może być skarbonką niestety.
1. Zapewne klasycznie jeżozwierz.
yampik pisze:3. magiel: uzywka +/-1200-1500, ori 5400, regeneracja 400-800 :D (po robocie geo jak wyzej)
Szukałem ostatnio i używki na alledrogo stoją od 300 do 650,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#10

Post autor: yampik »

maniek21112 pisze:Kupiony? Jeżeli jest zaniedbany to 330da może być skarbonką niestety.
1. Zapewne klasycznie jeżozwierz.
yampik pisze:3. magiel: uzywka +/-1200-1500, ori 5400, regeneracja 400-800 :D (po robocie geo jak wyzej)
Szukałem ostatnio i używki na alledrogo stoją od 300 do 650,-

sorry źle napisałem, potem to edytowałem ale chyba się nie zatwierdziło.

używki chodzą faktycznie tak jak piszesz.
1200-1500 to ceny nowych zamienników.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”