E46 regeneracja alternatora
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Spotkał mnie początek problemu z ładowaniem alternatora oscylowało ok 13.6, dlatego postanowiłem nie czekać aż zakończy żywota gdzieś na trasie tylko działać i reanimować...
Problemem u mnie był regulator napięcia, na chwilę obecną mogę stwierdzić że wymiana samego regulatora może się odbyć bez wyciągania całego alternatora z auta.
Ja poszedłem dalej ponieważ chciałem od razu wymienić w nim łożyska.
Więc do dzieła:
Zanim cokolwiek zaczniemy robić należy OBOWIĄZKOWO ODPIĄĆ KLEMĘ - OD AKUMULATORA
W M52B20 aby wyciągnąć alternator trzeba:
* wyjąć prowadnicę powietrza do filtra powietrza
* wyjąć elektryczny wentylator
* wyjąć puszkę z filtrem powietrza
* odkręcić zbiorniczek płynu wspomagania i przesunąć go w stronę kielicha (nie trzeba go wyciągać)
Następnie przeciągnąć napinacz głównego paska osprzętu i zdjąć pasek z rolki alternatora.
Alternator trzyma się na dwóch śrubach, z tego co pamiętam to na klucz 16. Jedna jest z rolką.
Od tyłu alternatora mamy kostkę na 3 PINy którą odpinamy, odkręcamy także przewód elektryczny od alternatora (klucz 10)
Odłączamy rurę z dopływem powietrza.
Teraz możemy wyjąć alternator, gdyby stawiam opory to proponuję podważyć go łyżką do opon albo czym podobnym.
Teraz druga część zadania...
Rozbiórka i regeneracja...
Odkręcamy dwie nakrętki
Ukazuje się nam taki oto widok nieszczęsnego regulatora...
Trzyma się ok na dwóch śrubkach, odkręcamy go...
Jak widać szczotki były bardzo małe, nowe są co najmniej dwa razy dłuższe
Jeżeli chcemy wymienić sam regulator to nasze prace kończą się teraz, ponieważ wkręcamy nówkę sztukę na miejsce starego i po kłopocie...
Natomiast aby wymienić łożyska tak jak ja to chciałem zrobić to trzeba go rozpołowić...
Skręcony jest czterema długimi śrubkami na klucz 8 bądź 10
Są one widoczne od zewnątrz
Po rozpołowieniu ukazuje się nam taki oto widok:
Łożysko mniejsze wraz z plastikową osłoną
Ściągamy osłonę
Pod nią kryje się sporo brudu, jak widać nikt nigdy przede mną tu nie zaglądał...
Teraz bierzemy się za wyciąganie łożyska za pomocą ściągacza, następnie rozkręcamy drugą stronę alternatora.
Rolka trzyma się dzięki nakrętce na klucz 24, przydatny tu jest klucz pneumatyczny, odkręcamy ją, i wychodzi nam rolka 2 dwiema podkładkami.
Teraz czekają na nas 4 śrubki który trzymają osłonę drugiego łożyska, na zdjęciu widzimy już zdjętą rolkę oraz odkręcone owe śrubki
Zdejmujemy drugą część obudowy
Wnętrze...
Łożysko nr 2
Jest ono wprasowane w obudowę.
Tu już widzimy wprasowane nowe łożysko
Teraz czeka nas tylko montaż w odwrotnej kolejności...
Zakupiłem regulator firmy AS czyli auto starter, ponieważ oryginalny nie jest już produkowany...
Oto foto z INPY po cały zabiegu, jak widać ładowanie jest na poprawnym poziomie.
Dziękuję za uwagę, życzę miłej pracy.
Problemem u mnie był regulator napięcia, na chwilę obecną mogę stwierdzić że wymiana samego regulatora może się odbyć bez wyciągania całego alternatora z auta.
Ja poszedłem dalej ponieważ chciałem od razu wymienić w nim łożyska.
Więc do dzieła:
Zanim cokolwiek zaczniemy robić należy OBOWIĄZKOWO ODPIĄĆ KLEMĘ - OD AKUMULATORA
W M52B20 aby wyciągnąć alternator trzeba:
* wyjąć prowadnicę powietrza do filtra powietrza
* wyjąć elektryczny wentylator
* wyjąć puszkę z filtrem powietrza
* odkręcić zbiorniczek płynu wspomagania i przesunąć go w stronę kielicha (nie trzeba go wyciągać)
Następnie przeciągnąć napinacz głównego paska osprzętu i zdjąć pasek z rolki alternatora.
Alternator trzyma się na dwóch śrubach, z tego co pamiętam to na klucz 16. Jedna jest z rolką.
Od tyłu alternatora mamy kostkę na 3 PINy którą odpinamy, odkręcamy także przewód elektryczny od alternatora (klucz 10)
Odłączamy rurę z dopływem powietrza.
Teraz możemy wyjąć alternator, gdyby stawiam opory to proponuję podważyć go łyżką do opon albo czym podobnym.
Teraz druga część zadania...
Rozbiórka i regeneracja...
Odkręcamy dwie nakrętki
Ukazuje się nam taki oto widok nieszczęsnego regulatora...
Trzyma się ok na dwóch śrubkach, odkręcamy go...
Jak widać szczotki były bardzo małe, nowe są co najmniej dwa razy dłuższe
Jeżeli chcemy wymienić sam regulator to nasze prace kończą się teraz, ponieważ wkręcamy nówkę sztukę na miejsce starego i po kłopocie...
Natomiast aby wymienić łożyska tak jak ja to chciałem zrobić to trzeba go rozpołowić...
Skręcony jest czterema długimi śrubkami na klucz 8 bądź 10
Są one widoczne od zewnątrz
Po rozpołowieniu ukazuje się nam taki oto widok:
Łożysko mniejsze wraz z plastikową osłoną
Ściągamy osłonę
Pod nią kryje się sporo brudu, jak widać nikt nigdy przede mną tu nie zaglądał...
Teraz bierzemy się za wyciąganie łożyska za pomocą ściągacza, następnie rozkręcamy drugą stronę alternatora.
Rolka trzyma się dzięki nakrętce na klucz 24, przydatny tu jest klucz pneumatyczny, odkręcamy ją, i wychodzi nam rolka 2 dwiema podkładkami.
Teraz czekają na nas 4 śrubki który trzymają osłonę drugiego łożyska, na zdjęciu widzimy już zdjętą rolkę oraz odkręcone owe śrubki
Zdejmujemy drugą część obudowy
Wnętrze...
Łożysko nr 2
Jest ono wprasowane w obudowę.
Tu już widzimy wprasowane nowe łożysko
Teraz czeka nas tylko montaż w odwrotnej kolejności...
Zakupiłem regulator firmy AS czyli auto starter, ponieważ oryginalny nie jest już produkowany...
Oto foto z INPY po cały zabiegu, jak widać ładowanie jest na poprawnym poziomie.
Dziękuję za uwagę, życzę miłej pracy.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Poniżej 100zł... Ma on 2 lata gwarancji...kubota pisze:Świetna fotorelacja ,czeka mnie to samo u siebie bo też mam ładowanie 13.6v
MARC powiedz ile kosztował regulator?
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 13, 19:13
- BMW: E46 320D M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Inowrocław
- VIN: PE62613
- Lokalizacja: Inowrocław
Można też przelutować same szczotki - koszt 20 zł U elektromechanika 60 zł
HONITON na plus - też mam
HONITON na plus - też mam
Moja Bawarka http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13550
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rokietnica
Super dzieki MARC.MARC pisze:Poniżej 100zł... Ma on 2 lata gwarancji...kubota pisze:Świetna fotorelacja ,czeka mnie to samo u siebie bo też mam ładowanie 13.6v
MARC powiedz ile kosztował regulator?
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Jeżeli masz kiepskie dojście do alternatora to z wymiana rownież może być problem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 11 Odpowiedzi
- 2588 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 3 Odpowiedzi
- 1304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 13 Odpowiedzi
- 8348 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: radek210579
-
- 13 Odpowiedzi
- 5393 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 6 Odpowiedzi
- 17257 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 0 Odpowiedzi
- 1692 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pierozek4
-
- 7 Odpowiedzi
- 7027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 28192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek
-
- 2 Odpowiedzi
- 1368 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: compix