E46 przednie tłoczki pilna pomoc

isolato

#11

Post autor: isolato »

Mariuszpol pisze:Te prowadnice co przykręca się zacisk TRZEBA SMAROWAĆ? :shock: ja rozmawiałem z jednym Panem i powiedział tam absolutnie nie może być smaru... bo poprzylepia się brud i pozalepia wszystko
Trzeba, trzeba. Pan Cie okłamał :D
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#12

Post autor: WKRENTEK77 »

Mariuszpol pisze:Te prowadnice co przykręca się zacisk TRZEBA SMAROWAĆ? :shock: ja rozmawiałem z jednym Panem i powiedział tam absolutnie nie może być smaru... bo poprzylepia się brud i pozalepia wszystko
Gość piepszy głupoty oczywiscie że te dwie długie śruby prowadnice którymi przykręca się zacisk się smaruje ! Ja to nawer w srodek tam gdzie sa te kapsle plastikowe głęboko paluchem nakładam smaru zeby te prowadnice swobodnie się poruszały może to jest własnie klucz do rozwiazania Twojego problemu moze wstrzymaj się z rozkładaniem tych tłoczków tylko dobrze przesmaruj te prowadnice uprzednio dobrze je czyszcząc z syfu tak żeby błyszczały się . Ja do smarowania używam smaru miedziowego .
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#13

Post autor: Mariuszpol »

hmm a można tam użyć pasty ATE?

[*Pasta Plastilube jest niezastąpionym środkiem do nakładania na prowadnice zacisków i klocków hamulcowych, smarując je i chroniąc przed korozją. Aby zapobiec piszczeniu hamulców należy posmarować stronę grzebietową klocka pastą Plastilube.]

czy taka pasta będzie okej? bo ja te prowadnice wyczyściłem tzn tam gdzie te gumy co w nie prowadnice chodzą to wyjąłem gumy i na błysk tam papierem ściernym wyczysciłem następnie posmarowałem ATE.Kolejno założyłem te gumy w te otwory a te prowadnice znów co w gumy wchodzą nic SUCHO tylko odtłuściłem je zmywaczem do hamulców i tyle i na sucho zamontowałem..
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

Mariuszpol pisze:hmm a można tam użyć pasty ATE?

[*Pasta Plastilube jest niezastąpionym środkiem do nakładania na prowadnice zacisków i klocków hamulcowych, smarując je i chroniąc przed korozją. Aby zapobiec piszczeniu hamulców należy posmarować stronę grzebietową klocka pastą Plastilube.]

czy taka pasta będzie okej? bo ja te prowadnice wyczyściłem tzn tam gdzie te gumy co w nie prowadnice chodzą to wyjąłem gumy i na błysk tam papierem ściernym wyczysciłem następnie posmarowałem ATE.Kolejno założyłem te gumy w te otwory a te prowadnice znów co w gumy wchodzą nic SUCHO tylko odtłuściłem je zmywaczem do hamulców i tyle i na sucho zamontowałem..
To źle!! Chopie smaruj te prowadnice może być ta ate ale chyba szkoda do prowadnic lepiej zużyc do tłoczków moze byćsmar miedziany grafitowy byle był odporny na wysoka tep.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#15

Post autor: Mariuszpol »

ok tylko,że do tłoczków znów jest inna ATE ta ATE co mam to tylko do klocków jest i prowadnic

no nic jutro jak dobrze pójdzie przesmaruje te prowadnice pasta ATE + jeszcze te kapturki co w nie prowadnice wchodzą(te gumy) palcem w środku tez posmaruje

i jeszcze dla pewności rozbiorę jeden zacisk jeżeli uda mi się go zrobić łatwo tzn poczyścić tylko i od nowa dać tam smar to zrobię drugą stronę też a na końcu wszystkie koła odpowietrzę

tylko hmm zastanawia mnie jedno na tłoczku jest guma co go trzyma jak wychodzi... ta guma jest zaczepiana na rowek tłocza+ na zacisk u góry(tutaj trzeba czymś płasik podważyć i ponaciągać ją)

pytanie tylko takie jeśli nie zdejmę sam tej gumy z góry tak by luzno na tłoczku zostało to przy wypchaniu tloczek wyleci rozrywając gumę dla tego czy da się tak zdjąć jak mówie?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#16

Post autor: WKRENTEK77 »

Ok to smaruj ta pastą ,jak niechcesz żeby układ się zapowietrzył po wyjęciu tloczka za bardzo to możesz zaprzeć pedał hamulca w pozycji wciśniętej jakimś kijem czy czymś o fotel ,ta guma co piszesz nie zabardzo trzyma tłoczek a go uszczelnia a jak tłoczek wypchniesz pedalujac ta guma nie pęknie tylko się rozciągnie przerabiałem to latem .Ale skoro chcesz pierw usunać tą gumę to musisz to robić b delikatnie zeby jej nie uszkod,ić .powinno się udać .
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#17

Post autor: Mariuszpol »

a mam pytanie czy nowe tloczki powinno dac sie reka cofnac? Jesli tak to co mogl zepsuc?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#18

Post autor: WKRENTEK77 »

Jak jest odkręcony przewód to owszem można ale kiedy zacisk jest podłączony do przewodu to jest niemożliwe żeby ręcznie wcisnąć tłoczek chyba że masz imadło w łapach :paker:
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#19

Post autor: piotrek1474 »

Siema

Podepnę się pod temat. Wczoraj zauważyłem że prawa tarcza ma wyższą temperaturę od lewej. Dzisiaj rozebrałem zaciski z obu stron i po naciśnięciu hamulca i puszczeniu widać że tłoczek z lewej strony cofa się bardziej. Chciałbym zastosować pastę do tłoczków tylko nie wiem która.

1 http://www.iparts.pl/czesc/pasta-montazowa-tloczkow-ham-180g-tuba-ate-03990205212,1-3-03990205212-1408138.html
2 http://e-autoparts.pl/smar-uniwersalny-plastilube-p-873768.html
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#20

Post autor: mariryb »

Przed smarowaniem sprawdz tloczek. Trzeba gumke zdjąć i sprawdzic czy nie koroduje.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”