[e46] Problem z nawiewem

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#41

Post autor: mariryb »

Skoro zamknąłeś obieg wewnętrzny i nie śmierdziało to też zapach musi pobierac spod maski. Jak poczujesz ten zapach to sie zatrzymaj i otwórz maskę i zobacz czy coś sie dzieje. może coś obciera, może coś dotyka kolektora wydechowego i sie topi, mogło coś spaść mechanikowi jak coś robił, albo jakiś przewód przesunął.

Falujące obroty to wina jeża. Zaczyna umierać. Jak padnie całkowicie to nie będzie wogole działać nadmuch. Nowy bez ok 200zl, używany od 50zl,ale różnie z tym bywa. Nie wiem jakie są Twoje umiejętności mechanika ale można to samemu wymienić, trzeba wyjąć schowek pasażera, plastik, który jest nad nogami. Jez jest w obudowie nagrzewnicy. Trzeba sie nagimnastykować, ale do zrobienia bez specjalnych umiejętności i narzędzi.

Jeśli na Auto nie wieje ciepło, to albo szwankuje jakiś czujnik temperatury, albo masz ciepło w samochodzie np 24st a masz ustawione 25 to klimatronik nie będzie wiał gorącym bo tylko o jeden stopień ma wyrównać. A jak robisz różnice dużą to daje gorące. A moze wsiadz jak jest wystudzony wewnątrz ( przewietrz go żeby w środku było z 10st) ustaw 25 i zobacz czy daje ciepły nadmuch.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
rafaleb
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 13, 20:42
BMW: BMW 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lipnica Wielka

#42

Post autor: rafaleb »

szukałem ale niestety nie znalazłem - nie wiem jak ten jeż wygląda.. nie masz może jakiego zdjęcia żebym mógł to zamówić? i czy jeż to poprawna nazwa tej części? Bo jestem obecnie w Niemczech i chciałbym to tu zamówić ale jak nie wiem jak to wygląda i ja się to nazywa to nie bardzo możliwe..

a auto przewietrzyłem jak jechałem, później jak juz pozamykałem szyby to ustawiłem tak jak mówiłeś i wszystko działa jak należy.

Śmierdzenia nie czułem podczas jazdy więc narazie nie zaglądam pod maskę. Choć myślę że i tak nic nie znajdę bo mam tam wszystko obudowane. Ale będę chciał w tygodniu rozebrać osłony i pooglądam czy się tam coś nie zjarało już:) Mam nadzieje nie wiele..
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#43

Post autor: mariryb »

Jez. Rezystor oporowy dmuchawy. Później dodam jakieś zdjęcie lub link do aukcji
Ostatnio zmieniony 13 paź 13, 19:43 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#44

Post autor: paleta »

znibi
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 13, 18:33
BMW: e46 318i n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: lubin

#45

Post autor: znibi »

Rafał jak masz silnik n42 czyli 143 km to na 99%ten smród to palony olej, kapiacy z pompy vacum na kolektor wylotowy :-)
zbieran
Bywalec forum
Posty: 396
Rejestracja: 27 sty 13, 18:59
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września
Lokalizacja: Września

#46

Post autor: zbieran »

U mnie problem tego typu że mam tylko nawiew na szybę i na nogi. Obojętnie na co ustawie nadmuch na panelu klimatronika to i tak dmucha tam gdzie dmuchało. Jeśli chodzi o moc nawiewu to mogę regulować. Czy to będzie może problem z którymś z silniczkiem krokowych lub panelem klimatronica? Jakieś propozycje?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4026
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#47

Post autor: GUMMISS »

To będzie problem z silniczkami przestawiającymi klapy......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#48

Post autor: Krzysiek669 »

Podepnij pod kompa i zobacz co się dzieje w panelu - czy są jakieś błędy ? Jeśli silniczki zepsute to wyskoczą błędy...druga sprawa to podmień panel, kosztuje grosze, osobiście nie spotkałem się jeszcze by u kogoś padły silniczki, prędzej panel :)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#49

Post autor: mariryb »

Można jeszcze tak po "chłopsku" powyłączać wszystko i słuchać czy otwierają/zamykają się klapy przy zmianie kierunków nawiewów. Oczywiście nie jest to precyzyjny i fachowy sposób ale też coś da.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
maciek_m
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 12, 10:12
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#50

Post autor: maciek_m »

Witam, czy ktoś z użytkowników spotkał się z sytuacją aby przez psującego się "jeża" co jakiś czas w aucie rozładowywał się akumulator?
dzieje mi się tak od pewnego czasu, nie jest to regularnie, raz auto stoi tydzień albo dwa i wszystko jest ok, czasami zostawiam auto po jeździe wieczorem, a rano na drugi dzień akumulator jest rozładowany...
słyszałem opinie ze jak właśnie jeż jest uszkodzony lub się psuje to potrafi sam coś tam włączać i wtedy ciągnie prąd... może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?
wydaje mi się że właśnie nie długo będzie mnie czekała jego wymiana bo czasami zaczynają falować obroty dmuchawy, i przygasać wyświetlacz od klimatronika wraz z częścią licznika (tylko ten prostokąt który wyświetla przejechane km, temperaturę itp, zegary natomiast świecą normalnie jak zawsze)
czy to też są objawy uszkodzonego jeża?

z góry dzięki za pomoc
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”