E46 poniżej 9000 zł

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Nooob
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 18, 14:49
BMW: E36
Rok produkcji: 1995
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Nooob »

Cześć wszystkim. Szukam auta w podanym budżecie i jeśli chodzi o auta powyżej 110KM to wokół mnie cała masa ogłoszeń dotyczących E39/E46. O ile 39 jest dla mnie zbyt duże, o tyle 46 to fajne auto. Pytanie tylko, czy dam radę kuoic w pełni sprawne E46 z silnikiem 1.8-2.0 za 8-9 tysięcy? Nie musi mieć full opcji wyposażenia, byle było sprawne, najlepiej z LPG, bo bieda here.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

kupisz bez problemu, skup się na m43 318i :)
Nooob
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 18, 14:49
BMW: E36
Rok produkcji: 1995
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: Nooob »

To silnik 1.8, 1.9 czy 2.0? Wybaczcie forumowicze, ale te wszystkie oznaczenia silników są dla mnie jeszcze niezbyt zrozumiałe...
Ogólnie boję się trochę kupić przedlifta ze względu na tylny wózek, który podobno jest problematyczny
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

318 przedliftowe to 1.9 118km.. bardziej problematyczny niż mocowanie wózka w przedlifcie będzie poliftowy silnik n42/n46 :D także tak jak napisałem, skup się na zadbanym przedlifcie w takiej wersji silnikowej to będzie dobrze.

na dole masz odnośnik do tematu mojego auta, to jeżdżący i namacalny przykład że za takie pieniądze można kupić moim zdaniem dobre auto.
Nooob
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 18, 14:49
BMW: E36
Rok produkcji: 1995
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: Nooob »

Ile zapłaciłeś za swój egzemplarz? Ile wyniosły koszty tych wszystkich, licznych napraw? Bo nie wydaje mi się, żeby było to niewiele :P
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#6

Post autor: D3jw »

Okolice 9 tysięcy po zarejestrowaniu i opłaceniu auta. Z koniecznych napraw, to chłodnica (300zł), tuleje wahaczy (180), przepływomierz (100), termostat (130) i kruciec wody + wąż chłodnicy ok 90 zł, czujnik temperatury - czyli około 1000 zł za konieczne naprawy które wyszły na przestrzeni 17kkm i półtorej roku posiadania auta. Tyle samo dla przykładu wyjdzie Cie pozakupowy serwis chociażby czegoś ze stajni VAG'a (wymiana rozrządu, pompy wody - czyli taka profilaktyka).

To nie są nowe auta i logiczne, że będą wymagać wkładu finansowego - kwestia, czy jesteś z tych co potrafią zaakceptować jakieś mankamenty auta i jeździć dopóki się nie rozpadnie, czy wymienić za wczasu żeby mieć pewne auto :)

Czy to dużo jak na 20 letnie auto? Moim zdaniem to śmieszne kwoty, jedni wypisują w internecie cuda i piszą jakie to serwisowanie BMW potrafi być drogie - drudzy najchętniej nic by nie dokładali do auta i później tylko narzekać :ROFL:
Nooob
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 18, 14:49
BMW: E36
Rok produkcji: 1995
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: Nooob »

Wiesz, dwa lata jeżdżę vagiem w dieslu, zrobione hamulce, rozrząd i w zasadzie nic więcej za bardzo nie trzeba było. Jakieś tam końcówki itd. Więc no, różnica dla mnie jest :p
A właśnie jak z rozrządem w tych silnikach, droga sprawa?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

Rozrząd jest na łańcuchu, wiadomo że wszystko się z czasem zużywa ale widziałem M43 z przebiegiem rzędu 300 tysięcy na liczniku (nie wiem ile w rzeczywistości) i nie było żadnych niepokojących odgłosów, sam łańcuch też nie był wyciągniety jest do niego dobry dostęp po zdjęciu pokrywy zaworów.
Nooob
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 18, 14:49
BMW: E36
Rok produkcji: 1995
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: Nooob »

Gorzej jak przyjdzie go wymienić, bo taki komplet pewnie pół tysiąca spokojnie kosztuje, co?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#10

Post autor: Szczurson »

Za tą cenę powinieneś mieć w miarę bezpieczny egzemplarz, więc nie ma co zakładać od razu najgorszego. Tym bardziej, że tak jak Dejw wspominał, rozrząd jest na łańcuchu i nie powinien wymagać wkładu finansowego.
Cała reszta została już wspomniana. Koszty utrzymania zależą głównie od tego ile zamierzasz wydać i co chcesz zrobić. Na cześć dolegliwości można przymknąć oko i naprawić w późniejszym czasie, bo to oczywiste, że w tak starym aucie na pewno coś do zrobienia będzie (i kolejne rzeczy też będą wychodzić).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”