E46 polift 320d Problem z turbiną?
-
- Bywalec forum
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: CH39061
Witam, ostatnio diagnozowalem turbinę, bo wokół niej jest dość dużo oleju. Sprawdzałem wirnik i ma niezauwazalny lecz wyczuwalny luz. Domyślam się że dla turbiny to i tak za dużo i jest do regeneracji. Jeśli sie mylę, poprawcie mnie proszę. Następna sprawa to rura wychodząca z turbo do IC. Jedyne co znalazlem to ten numer 11617786865, jednak odnosi się tylko do części gumowej, a potrzebuje calosc wraz z uszczelkami aby sprawdzić czy w IC jest dużo oleju. Pytanie jest takie. Jak płukać IC, czy sa jakieś inne dane tego węża i co jeszcze sprawdzić aby się upewnić że z turbo i laniem oleju już będzie ok. Pod spodem kilka fotek.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie rozumiem po co Ci ta rura? Żeby sprawdzić IC?? Po wirniku turbo widać, że już dłuższy czas przepuszcza oliwę, jednak to może być spowodowane także zapchaną odmą. Delikatny luz poprzeczny może być, wzdłużny już nie. Widać że tam jest ostro zalane starym olejem. Zdemontuj rury i intercooler i umyj benzyną ekstrakcyjną dobrze, możesz też przy okazji zdjąć i umyć zawór EGR i separator odmy. Robota nie jest skomplikowana, ale zakryje otwory czymś żeby żaden syf się nie dostał do turbo czy silnika.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: CH39061
Chodzi mi o drugie zdjęcie, czy nie powinna ta rura przylegać bardziej szczelnie? Poza tym, rura ta (nie widac na 1 zdjęciu) jest w miejscu zgięcia jakby ściśnięta przez co zrobił się większy kąt niż powinien. Podejrzewam że tak tez nie powinno być i przez to jest ta dziura.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Masz tam nieszczelność jak cholera, tak nie może być... Rozwalisz turbo..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: CH39061
Dlatego w oczekiwaniu na czesci chciale sie upewnic co jeszcze poza samą turbo. Efekt na zdjęciu jest po dokreceniu srub... dlatego sie zastanawialem nad cala nowa rura, bo przeciez uszczelka by sie raczej w miare poddala.
-
- Bywalec forum
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: CH39061
Ok Panowie, po mordęgach wyciągnąłem turbo. Oczywiście wyszło po drodze 5 innych rzeczy. Turbo jest zatarte i piszczy, także nsjwyzszy czas... dodam że śruby od wydechu i kolektora były w takim stanie itak ciężko było je odkręcić iż podejrzewam że jestem pierwszym który to robi. Okazało się, że ten dolot do IC jest zgiety tak o 30 stopni, a uszczelki sa w strzepach twarde jak plastik. Dlatego też czekam na całą rurę... zajrzalem w odme, dookola niej olej... także też do roboty. Rozebralem EGR i nie spodziewałem się że tak może Wogole wyglądać...
Oczywiście kolektor bedzie również do ściągnięcia i wyczyszczenia bo wygląda tak samo... niepokoi mnie obecność oleju również w okolicach filtru oleju a bardziej między filtrem a egr. Wiecie może co może być przyczyną? Było już ciemno i ciężko było zrobić jakieś dobre zdjęcia.
Niestety teraz czekam na części... a niektóre rzeczy zamowie w poniedziałek. Takze bunia chwile odpocznie... a w miedzyczasie zajmę sie dokonczeniem czyszczenia egr ktory trzeba było wręcz skrobać. Ic i węże do ic... kolektor musi poczekać na lepsze czasy...
Oczywiście kolektor bedzie również do ściągnięcia i wyczyszczenia bo wygląda tak samo... niepokoi mnie obecność oleju również w okolicach filtru oleju a bardziej między filtrem a egr. Wiecie może co może być przyczyną? Było już ciemno i ciężko było zrobić jakieś dobre zdjęcia.
Niestety teraz czekam na części... a niektóre rzeczy zamowie w poniedziałek. Takze bunia chwile odpocznie... a w miedzyczasie zajmę sie dokonczeniem czyszczenia egr ktory trzeba było wręcz skrobać. Ic i węże do ic... kolektor musi poczekać na lepsze czasy...
-
- Bywalec forum
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: CH39061
Nie mam pojecia czy dzialal, jak to sprawdzic? Zeby zalozyc zaslepke to chyba widzialem takie specjalne zamienniki za egr, tak? A jakie sa skutki zaslepienia? Podejrzewam ze jak proponujesz to nic szkodliwego nie chce sie osmieszyc ale jak dobrze kojarze to egr jest bardziej dla ekonomii spalin, niekoniecznie zdrowy dla silnika, tak?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FasTeRsKi
-
- 0 Odpowiedzi
- 956 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 3 Odpowiedzi
- 1732 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 0 Odpowiedzi
- 1392 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tymec
-
- 4 Odpowiedzi
- 2168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 538 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1454 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sylwek1001
-
- 11 Odpowiedzi
- 2028 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3213 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: benny169
-
- 4 Odpowiedzi
- 1313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+