E46 M54B25 kilka błędów sond

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: 3gary »

Cześć, po swapie klika błędów :D

Uprzedzając pytania, dolot szczelny, sama benzyna, motul 5w40, nie kopci, pracuje mega spoko, raz na jakiś czas drgną obroty- tak jak w moim n42 przed wymianą świec i chce to zrobić na dniach. No i właśnie, czy błędy grzałki sondy mogą pojawiać się przez za stare świece? 120 mnie interesuje bo nie mam pojęcia co to.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Zdjęcia, a nie screeny bo mój lapek do auta to cud techniki ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nagraj jak wygląda praca sond, przy okazji pokaż korekty paliwowe, oczywiście po rozgrzaniu. Nie spotkałem się z błędem 120 w tym silniku, coś z pedałem gazu. To też widać w inpa, jedna z pierwszych zakładek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#3

Post autor: 3gary »

Ok, nagrania poniżej, silnik nagrzany, nagrania na postoju, każde zaczyna się od obrotów neutralnych, do 3k rpm, z powrotem do neutralnych. W kilku przypadkach po kilka razy.

Dodam jeszcze że nie mam drugiej pompy powietrza. Ziomek od swapa mówił że to niepotrzebne, czytałem i wychodzi że niby nic nie szkodzi jak tego nie ma. Ten pisk na niektórych nagraniach to zasilacz samochodowy tego super lapka, także nie zwracajcie uwagi :lol:
Podstawy:
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=aotl_vTG5fE
Podstawy cd:
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=X19VDV5uTQ0
Sondy:
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=Z6edcBqErrA
Korekty:
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=KSc9BHM8aAw
Vanos:
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=e_kem6ox4OQ
PWG- co obserwuję na tej zakładce?
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=k8ScnqtGEAg
Rough- tutaj też mam to pytanie xd
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=LiNM88CbjT8
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Pokaż jeszcze na zimnym jak wyglądają sondy, najlepiej nagraj moment rozgrzewania, na tym co wkleiłeś grzeją a masz błąd od grzania sondy za katem bank 1 (79), problem z napięciem sondy za katem bank 2 (153) oraz jej grzaniem (191). Możesz również poruszać wiązkami od sond a druga osoba niech patrzy na wskazania, może jest gdzieś uszkodzona.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#5

Post autor: 3gary »

Ok, samochód był gorący, postał jakieś 4 czy 5 godzin i wtedy nagrałem film. Sondy za katem niby są nagrzane, ale po chwili spadają na wartości nie nagrzanych i w tych okolicach oscylują już do końca filmu.
[+] Pokaż spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=3daCXFG2fcU
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

O to właśnie chodziło :good: do wymiany sondy za katami.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#7

Post autor: 3gary »

Rozumiem że dlatego że właściwie leżą na 0.4? Kupować nowe czy może używki?
Dla pewności, 11781433940?
Jaki one mają wpływ na prace silnika? Badają ilość tlenu za katem, a na podstawie ich złych wskazań komputer podaje złą mieszankę?

Tak z ciekawości, jak sprawdzić sprawność odmy, jakie są objawy kwalifikujące ją do wymiany?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Napięcie zależy od warunków, tu skupiamy się na grzałkach, które są na wymarciu. Numer podałeś prawidłowy, Ja osobiście kupiłbym nowe vdo A2C59513233Z, znalazłem na superparts zza 318,- z darmową dostawą, ale mamy kilku forumowiczów, którzy sprzedają używane części i na taką ewentualność mógłbym przystać, tylko trzeba pamiętać, że nie wiadomo ile przetrwają, z tym, że cena pewnie będzie zdecydowanie inna. One, wbrew opinii większości, tak samo wpływają na pracę silnika, oczywiście w mniejszym niż regulujące, ale też, jest tak ja piszesz.
Odmę możesz sprawdzić przez odkręcenie korka wlewu oleju na wolnych obrotach oczywiście oraz po rozgrzaniu. Powinno pojawić się szarpnięcie (spadek obrotów) oraz cykliczne lekkie falowanie. Z tym, że to tak samo element eksploatacyjny i należy ją wymieniać co 3-4 serwisy olejowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#9

Post autor: 3gary »

A co sądzisz o jakichś chińskich wynalazkach z ali, albo ebaya po 15$?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

:shock: tyle sądzę :crazy: nie testowałem :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”