E46 m54 czasem twardy czasem miękki hamulec

Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#1

Post autor: Err »

Witam, ostatnio pojeździłem trochę więcej i jestem przekonany o powyższych objawach,czasem mam tak że hamulec jest twardy, powiedzmy że po naciśnięciu 1cm już fest hamuje i wtedy jak tak mam fura zapierdziela jak rakieta, 1 i 2 po dodaniu gazu zapala się esp i wogóle czuć że samochód ma werwę, chce jechać, a czasami jest tak że jak chce zahamować to pedał jest luźniejszy taki jakby nie zwarty, i na pewno muszę wciskać bardziej żeby się zatrzymać (pedał schodzi wtedy do połowy lub dalej), czuje wtedy że auto jest słabsze, gorzej wchodzi na obroty i nie przyspiesza tak jak powinno.

Ostatnio po około tygodniowym postoju w garażu strasznie wypadał zapłon, z jednej rury spaliny wylatywały równomiernie a z drugiej takie cykliczne "pierdy" jest to już drugi raz kiedy zapłon wypada tak że cała karoseria się trzęsie, ale wtedy po zagrzaniu zaczyna chodzić dobrze i zapierdziela jak wściekły, z czasem zaczynają się zamuły. I przez jakiś czas nie ma wypadania ewentualnie znikoma nierówna praca.

Czasem odpala od tyknięcia a czasem kręcę z 2sec i nie złapie, kluczyk odpuszczam z automatu, zastanawiam się czy to może czujnik wału jest walnięty, na kompie 0 błędów , dochodzą do tego jeszcze hamulce, w prawym tylnym kole jak jade do 30-40km/h słychać popiskiwanie ale jak musnę hamulec to na chwilę to ustaje. sprawdzałem temperaturę wszystkich felg po trasie, po jeździe w mieście i felgi się nie nagrzewają, coś tam czuć ciepłotę na tylnych kołach jednak u kolegi który ma e39 temperatura taka sama więc obstawiam że klocki nie trzymają, poza tym czułbym smród palonego klocka.

Gdzie szukać? czytałem że jest jakiś zaworek zwrotny pod kolektorem ssącym i tam chyba idą wężyki do serwa, może on się zacinać i powodować takie problemy? Może ktoś coś podpowie.
silnik m54b22. Pozdrawiam
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

ja bym zaczal tak jak mowisz, okolice serwa, caly uklad podcisnienia itd.
to pewnie powoduje ze czasem hamulec dziala inaczej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jak czuć smród klocka to nie ma opcji żeby nie blokował się, idź za smrodem :D i zajmij się tym zaciskiem. Wklej błędy z dme.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#4

Post autor: Err »

Witam po długiej przerwie, problemem niewłaściwie działającego hamulca były zużyte tarcze i klocki, tarcze miały ranty i czasem klocek tak się ułożył że było czuć opór wcześniej raz później, po przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków jest git :) co do zamulenia też wyszło po czasie, doszedłem do tego że auto już w ogóle nie przyspieszało wraz z naciskaniem gazu samochód jechał coraz słabiej, chciałem zrobić podgląd parametrów silnika ale okazało się że ecu wyłapał błąd nr 8 w inpie i z opisu wynikało że nie mam na wtyczce masy lub przerwę gdzieś w obwodzie, po wyjęciu wtyczki od przepływki rzeczywiście jeden styk w kostce miał inny kolor, podgiąłem styki w przepływomierzu, wtyczka bardzo ciasno weszła, skasowałem błąd i poszedłem się przejechać, od razu było czuć że samochód ma werwę, i jeżdżę już tak z 2-3 tygodnie a może nawet i miesiąc i ani razu nie złapał muła, jak sie okazało w moim przypadku komputer nie od razu zarejestrował błąd, tylko po czasie jak problem naprawdę się nasilił także nie ma co ufać bezgranicznie. Pozdrawiam
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”