E46 M54 3.0xD 2001r problem z temperaturami płynu - zwraca płyn

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
zarzyk
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 17, 11:58
BMW: E46 320D 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: zarzyk »

Cześć.

Mam taki problem. Opiszę wszystko po kolei i chciał bym by ktoś sprostował czy dobrze myślę ewentualnie powiedział jak ma u siebie i czy tak jest dobrze.

Zacznę od początku.

Silnik przestał się dogrzewać. Kupiłem termostat, jakiś nie plastikoway tylko stop czegoś tam. Wymieniłem razem z czujnikiem wody wychodzącej z chłodnicy. Trochę płynu uciekło ale, że używam koncentratu zazwyczaj 2 do 1 to dolałem z 4litry wody z kranu bo taką miałem pod ręka. Płyn i tak wymienię na odpowiedni a przynajmniej na borygo zimowe bo w fajnej cenie jest w marketach teraz.

Od tego momentu zauważam, że na zegarach 90stopni a po podpięciu komputera (nie impa) mam inny interfejs (delphi) pokazuje 105 stopni czasami 110 i dopiero wtedy otwiera sie termostat b czujnik z wylotu wody w chłodnicy zaczyna pokazywać inna temperaturę. termostat ma temp otwarcia 95 stopni. Wentylator jeszcze się nie włącza. Jak odkręcę korek od wyrównawczego to rzyga wodą (kolorową bo wymieszała się z pozostałym płynem.) Czy to jest normalne? Kiedyś coś mi sie kojarzyło, że odkręcenie korka nie powodowało wylatywanie płynu. Czy to znaczy, że mam nieszczelność? może za mało płynu i woda się gotuje? Jak to jest z tym układem? w starym oplu wiadomo na gorącym silniku jak sie odkręca korek to płyn ucieka a tu tak o ile pamiętam nigdy ie miałem. Filmów się na YT naoglądałem to ludzie różnie mają... raz tak raz nie. Czy to normalne, że komputer pokazuje inne temperatury niż zegary? jak wygląda poprawnie ukłąd chłodzenia w tym silniku? może nie jest odpowietrzony? może to wina termostatu, że się nie otwiera na czas lub czujnika wentylatora czy co?

proszę o rzeczową pomoc. Ewentualny film też mile widziany jak wygląda na zimnym silniku odkręcenie korka i na ciepłym po jakiejść dłuższej przejażdżce :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie odkręca się korka ma rozgrzanym silniku, jest ciśnienie w układzie i to normalne, że wywala płyn. Podaj rzeczywistą temperaturę z testu 7.0, pion jest od 75 do 115.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

w sam naprawiam jest napisane zeby nie odkrecac na goracym bo moze wyrzucac plyn, wiec to w zasadzie normalne
chociaz mi np nigdy nie wyrzucilo :lol:
temperatura na zegarach i na komputerach jest z tego samego czujnika, jak pokazuje rozne wartosci
to ja bym wierzyl temu na zegarach
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#4

Post autor: medoff »

jeżeli to pojawiało się po grzebaniu w układzie, a wcześniej tego nie było to ja bym stawiał na źle odpowietrzony
zarzyk
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 17, 11:58
BMW: E46 320D 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: zarzyk »

podjechałem do znajomego z imp-ą. temperatury pokazuje jak u mnie na delphim. nie robiłem testu 7,0 bo pokazuje to co czujniki a jak mam komputer to podepnę się bezpośrednio. Wykręciłem termostat i sprawdziłem go w domu na stole. działa jak powinien. Przy składaniu ponownie zobaczyłem, że kapie płyn. i pewnie przez to po odpowietrzeniu układu kilka razy zgodnie z instrukcją auto po przejechaniu kilku km wraca do tego co było. Jest dziurka kapie to i się woda gotuje bo nie to ciśnienie w układnie. Dzięki za pomoc. większość rzeczy się przydała.

Co prawda jestem zdania, że na ciepłym silniku nie powinno zwracać płynu przez korek wyrównawczy jak np w audi c5 czy oplu vectrze. Powinien sie przelewać ale mogę się mylić. to przez te filmy na YT u połowy działa tak a u drugich inaczej. nie wiem kto ma dobrze.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Przelew sprawdza się po odkręceniu korka na zimnym i podkręceniu obrotów. Usuń nieszczelność, odpowietrz układ i będzie ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”