[e46 m52tub20] Wypadanie zapłonu

GerkhaN
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 18, 16:04
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Puck
VIN: JM48176

#1

Post autor: GerkhaN »

Witam.
Otóż mam z samochodem kilka problemów, lecz w pierwszej kolejności chciałbym zająć się wypadaniem zapłonu.

Zakupiłem go jakieś 4 miesiące temu, praktycznie od razu po kupnie stojąc w korku poczułem, że lekko się ''trzęsie'', po chwili zapalił się check, silnik zaczął bardzo dziwnie pracować, zaczął trząść się jeszcze bardziej, odczuwalny był spadek mocy, po tej sytuacji check zapalał się samoczynnie i gasł po jakimś czasie (po czym pracował prawidłowo) i tak w kółko, aż do wizyty na warsztacie. Po wizycie w WFK, w Wejherowie okazało się, że popękany jest lekko kolektor wydechowy (niestety jest on aż czerwony prawdopodobnie przez poprzedniego właściciela), powiedzieli mi że w pierwszej kolejności mam go pospawać bo to może być przez niego (sondy wariują). Później okazało się też, że świece powinny być już dawno wymienione (wręcz wyśmiali), wymienili też niesprawną cewkę zapłonową i fajki świec. Jeździłem jakiś miesiąc, było wszystko w porządku, żadnego checka (może dlatego że w tym czasie nie stawałem nigdzie na dłużej), po tym czasie stojąc dłużej na światłach znowu zapalił się check i praktycznie świeci się do teraz (jakieś dobre już 3 tygodnie). Silnik nie pracuje prawidłowo, falują lekko obroty, jadąc czuć jakby takie wibracje. Niestety nie sprawdzałem czy wypada mi zapłon na zimnym, dzieje się to najczęściej na dłuższym postoju powiedzmy gdzieś na światłach i na rozgrzanym.

Aktualnie check świeci się cały czas, nie jest tak jak poprzednio, ze samo się gasi i zapala, świeci się cały czas lecz właśnie na tych dłuższych postojach nagle zaczyna się trząść mocno, obroty mocno falują i nie ma kompletnie mocy. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie.

ps. nie pospawałem jeszcze tego kolektora, będę się umawiał na dniach lecz czuje, że przyczyn może być więcej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak będziesz miał szczelny kolektor i wkleisz błędy odczytane w inpa to będzie można coś wywnioskować, teraz to gdybanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1679
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#3

Post autor: Szczurson »

Mam prawie dokładnie tak samo. Jak samochód chodzi na obrotach jałowych to po chwili zaczyna coraz to mniej równo pracować aż zacznie palić na nie wszystkie cylindry. Co ciekawe nie zawsze tak jest, czasami działa idealnie. Doraźnie pomaga trzymanie powyżej 900 obrotów.
Druga rzecz to, że jak już nie pracuje jak należy, to jedyne co pomaga, to tylko wyłączenie silnika na jakieś 20 sek (aż charakterystycznie cyknie i skasują się wszystkie krótkotrwałe ustawienia) oraz usunięcie błędów (to pomaga natychmiast, na włączonym). Jedyna różnica to Check Engine, który u mnie się nie świeci, ale u mnie nawet na zapłonie go nie ma (choć sama kontrolka działa, bo w teście zegarów jest ok).
Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
GerkhaN
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 18, 16:04
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Puck
VIN: JM48176

#4

Post autor: GerkhaN »

maniek21112 pisze: 18 paź 18, 6:44 Jak będziesz miał szczelny kolektor i wkleisz błędy odczytane w inpa to będzie można coś wywnioskować, teraz to gdybanie.
Rozumiem, lecz przeglądając fora widzę, że ciężko będzie z samym wyjęciem kolektora, nie wiem czy firmy od układów wydechowych będą chciały się tego podjąć, jak pisałem bede dzwonił na dniach i popytam.
Szczurson pisze: 18 paź 18, 8:51 Mam prawie dokładnie tak samo. Jak samochód chodzi na obrotach jałowych to po chwili zaczyna coraz to mniej równo pracować aż zacznie palić na nie wszystkie cylindry. Co ciekawe nie zawsze tak jest, czasami działa idealnie. Doraźnie pomaga trzymanie powyżej 900 obrotów.
Druga rzecz to, że jak już nie pracuje jak należy, to jedyne co pomaga, to tylko wyłączenie silnika na jakieś 20 sek (aż charakterystycznie cyknie i skasują się wszystkie krótkotrwałe ustawienia) oraz usunięcie błędów (to pomaga natychmiast, na włączonym). Jedyna różnica to Check Engine, który u mnie się nie świeci, ale u mnie nawet na zapłonie go nie ma (choć sama kontrolka działa, bo w teście zegarów jest ok).
Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem.
U mnie z początku check się zapalał i gasł, po jego zgaśnięciu silnik chodził normalnie, po zapaleniu masakra. Aktualnie check świeci się cały czas a zapłon wypada tak jak wypadał, na dłuższych postojach np. na światłach i też nie zawsze, ale przeważnie wypada. Ogólnie mam wrażenie, że silnik nie chodzi prawidłowo, nie wiem może już głupieje. Podejrzewam, że przyczyn może być więcej niż jedna, gdyż check świeci się cały czas i tak jak pisałem, mam wrażenie że silnik nie chodzi prawidłowo. Zresztą podeślę linka bo to nagrałem:
https://www.youtube.com/watch?v=T1k-IAuqT1c

PS. zapomniałem dodać, że ostatnio na rozgrzanym silniku, na postoju dałem mu gazu, obroty doszły do czerwonego pola i samochód buchnął raczej czarnym dymem chyba gdzieś z okolic kolektora (kolega widział). Oczywiście z rury też trochę poszło.

Tutaj jeszcze dwa filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=azCHoLzXdNQ
https://www.youtube.com/watch?v=kZAqehkH2-g
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nieszczelność kolektora ma tu ogromne znaczenie, bez zrobienia tego nie ma co się brać za diagnostykę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”