E46 m52b28tu - zwiększenie mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#11

Post autor: Bemben »

Przedlift i lift mialy takie same walki.

Wymien walek ssacy, zaloz kolektory wydechowe z m52, zrob program i powinno Ci te 15-20 km dac.
bmwcrazyfan123456
Posty: 3
Rejestracja: 17 paź 18, 10:39
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#12

Post autor: bmwcrazyfan123456 »

z wolnossącym silnikiem zbyt wiele nie zdziałasz najprościej i najtaniej będzie zakupić kolanko silikonowe https://fmic.pl/kolanka-silikonowe-23/697-76mm.html oraz filtr stożkowy https://fmic.pl/filtry-powietrza/888-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.html
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

+20 kuni gwarantowane :lol:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#14

Post autor: rafał18 »

bmwcrazyfan123456 pisze: 17 paź 18, 10:54 z wolnossącym silnikiem zbyt wiele nie zdziałasz najprościej i najtaniej będzie zakupić kolanko silikonowe
https://fmic.pl/kolanka-silikonowe-23/697-76mm.html oraz filtr stożkowy https://fmic.pl/filtry-powietrza/888-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.html
To ciekawe bo ludzie dobijaja do 240KM+ w tym silniku...
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#15

Post autor: michaal19995 »

WItam! Wymieniłem kolektor ssacy z disa od b25 oraz wydechowy bez katów, oraz koncowy ultera. Wyszło 199,6km i 275nm. Nie mierzyłem przed modami- mój bład.. oprocz tego mam stozek simoty w boxie (ale musze go jakos w dol skierowac przy zderzaku bo mimo wszystko zaciaga troche cieplego). Bede wymieniał swiece (zrobilem na forum osobny temat o tym w dziale z lpg), gdyz nie sa idealne. Wiecie czego to moze byc wina, ze wyszło tylko 200km? vanosy sa zdrowe i ogolnie silnik naprawde bardzo ładnie pracuje, po modach czuje roznice i to sporą, widocznie PRZED modami musiała miec ze 180.. ale czemu? Silnik z rana lubi pocykac troche, na ciepłym tak nie ma, robiona była uszczelka pod pokrywa i mam zdjecie wałka ktory tez podeśle na dole.

@dodam ze nie mam wystrojonego jeszcze gazu, a na gazie czasem ja zdlawi, przed hamownia jakies 200m przelaczylem dopiero na benzyne, gdzie na niej odczuwalnie idzie lepiej, moze za pozno przelaczylem i dlatego tez troche zanizony wynik? Jesli macie jakies pomysly na co zwrocic uwage to prosze pisac, myslalem jeszcze zeby zobaczyc przeplywke na kompie..

http://e46forum.pl/images/upload/719bdeaa4c909cb6924e56027f6c10e6.jpg - wykres z hamowni
http://e46forum.pl/images/upload/30dded4048455290477dc751977a9f45.jpg - zdjecie swiec
http://e46forum.pl/images/upload/6add8b62e4cb17494cc2b6372e9e004f.jpg - zdjecie pod pokrywa
http://e46forum.pl/images/upload/83afa12e1b0835504d17037f086b1d00.jpeg - zdjecie kolektorów wydechowych
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#16

Post autor: Analogowy13 »

Winny jest ssący z b25 który daje +-10 a z b30 +-15 , w tej modyfikacji powinien iść jeszcze wałek ssący z b30. A co do samego silnika to pewnie nie był w idealnym stanie , może warto by zalać cerateka ? + Tak jak powiedziałeś stożek zaciąga ciepłego powietrza , no i b28 ( w sumie chyba w m52) kombinując z wydechem łatwiej ująć koni niż dodać
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#17

Post autor: michaal19995 »

Myśle ze ssący nie jest winien, bo 5 koni to już w maxie, a po tych kodach myśle ze z 215 powinna by mieć.. Nad wałkiem ssącym myślałem, ale podobno może dużo Nm spac i jak szukałem do za dużo ich nie ma wlasciwie...;/ Mimo wszystko myśle ze i tak powinna wyciągnąć więcej.. po takich kodach 6km więcej od serii? Różnica jest odczuwalna, wiec na pewno więcej przybyło, ale wcześniej musiała mieć ze 180 km, tylko czemu? Do tego tez chciałbym dojść...
oprócz wymienionych rzeczy był robiony chip ja sterowniku, gdzie zostały zmienione rzeczy takie jak:
-modyfikacje map paliwa i zaplonu
-wyłączenie sond lambda
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-przesunięcie odcięcia obrotów
-zmiana charakterystyki odcięcia (szybka odcinka)
-poprawa reakcji na gaz
-wyłączenie disy przy określonych obrotach (obciecie mocy przy 6000rpm)
-zmiana ustawień termostatu i wiatraka chłodnicy aby chronić silnik przed przegrzaniem
Wałek ssący swoją droga, ale cieszyłoby mnie gdyby te 210 miała, bo myśle ze powinna tyle mieć spokojnie, a nie ledwo 200...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”