E46 m52b28tu - zwiększenie mocy
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
- BMW: 330CiT
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: J-w
- VIN: jt66708
- Płeć:
Przedlift i lift mialy takie same walki.
Wymien walek ssacy, zaloz kolektory wydechowe z m52, zrob program i powinno Ci te 15-20 km dac.
Wymien walek ssacy, zaloz kolektory wydechowe z m52, zrob program i powinno Ci te 15-20 km dac.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 paź 18, 10:39
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
z wolnossącym silnikiem zbyt wiele nie zdziałasz najprościej i najtaniej będzie zakupić kolanko silikonowe https://fmic.pl/kolanka-silikonowe-23/697-76mm.html oraz filtr stożkowy https://fmic.pl/filtry-powietrza/888-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.html
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
+20 kuni gwarantowane
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
To ciekawe bo ludzie dobijaja do 240KM+ w tym silniku...bmwcrazyfan123456 pisze: ↑17 paź 18, 10:54 z wolnossącym silnikiem zbyt wiele nie zdziałasz najprościej i najtaniej będzie zakupić kolanko silikonowe
https://fmic.pl/kolanka-silikonowe-23/697-76mm.html oraz filtr stożkowy https://fmic.pl/filtry-powietrza/888-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.html
-
- Bywalec forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
WItam! Wymieniłem kolektor ssacy z disa od b25 oraz wydechowy bez katów, oraz koncowy ultera. Wyszło 199,6km i 275nm. Nie mierzyłem przed modami- mój bład.. oprocz tego mam stozek simoty w boxie (ale musze go jakos w dol skierowac przy zderzaku bo mimo wszystko zaciaga troche cieplego). Bede wymieniał swiece (zrobilem na forum osobny temat o tym w dziale z lpg), gdyz nie sa idealne. Wiecie czego to moze byc wina, ze wyszło tylko 200km? vanosy sa zdrowe i ogolnie silnik naprawde bardzo ładnie pracuje, po modach czuje roznice i to sporą, widocznie PRZED modami musiała miec ze 180.. ale czemu? Silnik z rana lubi pocykac troche, na ciepłym tak nie ma, robiona była uszczelka pod pokrywa i mam zdjecie wałka ktory tez podeśle na dole.
@dodam ze nie mam wystrojonego jeszcze gazu, a na gazie czasem ja zdlawi, przed hamownia jakies 200m przelaczylem dopiero na benzyne, gdzie na niej odczuwalnie idzie lepiej, moze za pozno przelaczylem i dlatego tez troche zanizony wynik? Jesli macie jakies pomysly na co zwrocic uwage to prosze pisac, myslalem jeszcze zeby zobaczyc przeplywke na kompie..
http://e46forum.pl/images/upload/719bdeaa4c909cb6924e56027f6c10e6.jpg - wykres z hamowni
http://e46forum.pl/images/upload/30dded4048455290477dc751977a9f45.jpg - zdjecie swiec
http://e46forum.pl/images/upload/6add8b62e4cb17494cc2b6372e9e004f.jpg - zdjecie pod pokrywa
http://e46forum.pl/images/upload/83afa12e1b0835504d17037f086b1d00.jpeg - zdjecie kolektorów wydechowych
@dodam ze nie mam wystrojonego jeszcze gazu, a na gazie czasem ja zdlawi, przed hamownia jakies 200m przelaczylem dopiero na benzyne, gdzie na niej odczuwalnie idzie lepiej, moze za pozno przelaczylem i dlatego tez troche zanizony wynik? Jesli macie jakies pomysly na co zwrocic uwage to prosze pisac, myslalem jeszcze zeby zobaczyc przeplywke na kompie..
http://e46forum.pl/images/upload/719bdeaa4c909cb6924e56027f6c10e6.jpg - wykres z hamowni
http://e46forum.pl/images/upload/30dded4048455290477dc751977a9f45.jpg - zdjecie swiec
http://e46forum.pl/images/upload/6add8b62e4cb17494cc2b6372e9e004f.jpg - zdjecie pod pokrywa
http://e46forum.pl/images/upload/83afa12e1b0835504d17037f086b1d00.jpeg - zdjecie kolektorów wydechowych
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Winny jest ssący z b25 który daje +-10 a z b30 +-15 , w tej modyfikacji powinien iść jeszcze wałek ssący z b30. A co do samego silnika to pewnie nie był w idealnym stanie , może warto by zalać cerateka ? + Tak jak powiedziałeś stożek zaciąga ciepłego powietrza , no i b28 ( w sumie chyba w m52) kombinując z wydechem łatwiej ująć koni niż dodać
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Bywalec forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
Myśle ze ssący nie jest winien, bo 5 koni to już w maxie, a po tych kodach myśle ze z 215 powinna by mieć.. Nad wałkiem ssącym myślałem, ale podobno może dużo Nm spac i jak szukałem do za dużo ich nie ma wlasciwie...;/ Mimo wszystko myśle ze i tak powinna wyciągnąć więcej.. po takich kodach 6km więcej od serii? Różnica jest odczuwalna, wiec na pewno więcej przybyło, ale wcześniej musiała mieć ze 180 km, tylko czemu? Do tego tez chciałbym dojść...
oprócz wymienionych rzeczy był robiony chip ja sterowniku, gdzie zostały zmienione rzeczy takie jak:
-modyfikacje map paliwa i zaplonu
-wyłączenie sond lambda
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-przesunięcie odcięcia obrotów
-zmiana charakterystyki odcięcia (szybka odcinka)
-poprawa reakcji na gaz
-wyłączenie disy przy określonych obrotach (obciecie mocy przy 6000rpm)
-zmiana ustawień termostatu i wiatraka chłodnicy aby chronić silnik przed przegrzaniem
Wałek ssący swoją droga, ale cieszyłoby mnie gdyby te 210 miała, bo myśle ze powinna tyle mieć spokojnie, a nie ledwo 200...
oprócz wymienionych rzeczy był robiony chip ja sterowniku, gdzie zostały zmienione rzeczy takie jak:
-modyfikacje map paliwa i zaplonu
-wyłączenie sond lambda
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-przesunięcie odcięcia obrotów
-zmiana charakterystyki odcięcia (szybka odcinka)
-poprawa reakcji na gaz
-wyłączenie disy przy określonych obrotach (obciecie mocy przy 6000rpm)
-zmiana ustawień termostatu i wiatraka chłodnicy aby chronić silnik przed przegrzaniem
Wałek ssący swoją droga, ale cieszyłoby mnie gdyby te 210 miała, bo myśle ze powinna tyle mieć spokojnie, a nie ledwo 200...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 13353 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarrrecki
-
- 2 Odpowiedzi
- 1520 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 2612 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcinxBMW
-
- 0 Odpowiedzi
- 2510 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Saszu
-
- 7 Odpowiedzi
- 4116 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800
-
- 1 Odpowiedzi
- 1371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 1 Odpowiedzi
- 2234 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 0 Odpowiedzi
- 673 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Saszu
-
- 0 Odpowiedzi
- 1243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 4 Odpowiedzi
- 2622 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefer4