E46 m52b28tu - zwiększenie mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#1

Post autor: michaal19995 »

Witam! Chciałbym zwiększyć moc w moim samochodzie w granicach 15km~, e46 2.8 na podwójnym vanosie przedlift z gazem, seria, dołoży wydech końcowy i stozek w boxie.Dużo czytałem, jedni piszą żeby wymienić kolektory wydechowe, drudzy kolektor ssący z m50, do tego chip, usunąć sondy, przesunąć odcinke itp...
Jeśli chciałbym uzyskać coś około tych 15 km, co najlepiej byłoby zrobić, zmieszczę się w 1000zl z taka modyfikacja czy mogę pomarzyć? Mogę dołożyć więcej, ale tez nie chce dawać majątku, skoro dużo koni nie przybędzie. Bardzo proszę o podpowiedzi, pozdrawiam:)!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

nie chce byc zlosliwy, ale nawet skoro sam to przyznajesz, ze dojdzie moze z 15KM wiecej
to pytanie sie nasuwa - po co Ci to tak wlasciwie? wydasz tysiaka na moc ktorej i tak nie odczujesz
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#3

Post autor: D3jw »

http://e46forum.pl/e46-320ci-swap-z-m54b22-na-m52b28tu-23066
227km/290nm robi już przeciąg w porównaniu do serii , dla mnie różnica spora ale co ja tam wiem 😃
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#4

Post autor: michaal19995 »

Myśle nad ostrzejszym wałkiem i chipem (przesunięcie odcinki ) i teraz możecie nie ytlumaczyc jak to jest z tymi sondami? Sondy mogę sobie wyłączyć kiedy chce, jeśli robię tego chipa? Czy wyłączam 2 żeby 2 zostały, jeśli wymieniam kolektor wydechowy? Ostatnio wymieniałem Jeszcze sondę za katem, bo miał troszkę słabszy dół, majtek to nie był No ale zawsze coś, to wlasciwie po co są te sondy skoro ja się wyłącza? Myśle ze jak bym wymienił ten wałek na ostrzejszy + chips, może być te 15 koni, fajnie byłoby pomyśleć nad kolektorem wydechowym, ale tez droga sprawa jeśli chodzi o nowy, ale z tego co tam czytałem to m50 kolektor podobno tez spoko i coś tam może dać, a używka jednak nie jest aż taka droga... Co wy na to? 🤪
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

W ten link co wkleil D3jw w ogole klikales? Czytales? Masz tam wiele napisane w temacie a wydaje mi sie ze ponownie zapytales o to samo co w pierwszym poście.
Obrazek
Bemben
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 17 paź 13, 7:46
BMW: 330CiT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
VIN: jt66708
Płeć:

#6

Post autor: Bemben »

Ostrzejsze walki wyniosa napewno wiecej jak 1000zl
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#7

Post autor: michaal19995 »

Broder pisze: 1 paź 18, 22:30 W ten link co wkleil D3jw w ogole klikales? Czytales? Masz tam wiele napisane w temacie a wydaje mi sie ze ponownie zapytales o to samo co w pierwszym poście.
Autor postu nie napisał nic o kolektorze wydechowym, tylko ssacym, nie napisał tak samo usunął te 2 sondy, a ja zadałem pytanie o wałku ssacym i kolektorze wydechowym. Pytam o to, bo autor wymienił cały kolektor ssacy z disa, przepływka, itp... Także nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie, a prześledziłem 3 razy dokładnie wszysktie strony. Jedyne co wyczytałem w necie, to jest to, ze gdy usune sondy z tylu, główna role spalania bedzie ogarniał przepływomierz, ale co mi to daje? Lepsze osiągi, reakcje na gaz? Za chipa mi policzyli 700 zł, niby około 8-10 koni ma dostać, a usuniecie sond 200zł, tylko nie wiem czy jest sens to w ogole robić (te sondy).
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#8

Post autor: michaal19995 »

Bemben pisze: 3 paź 18, 11:46 Ostrzejsze walki wyniosa napewno wiecej jak 1000zl
Wiesz co.. Chciałem zalozyc te walki od b30, jedyne jakie znalazłem to te co sa na olx- za 265 zl.. Niby w spoko stanie, jak sie kontaktowałem z sprzedajacy, także myslalem ze po tyle chodza, mowa o uzywanych w dobrym stanie. Co w takim razie mógłbym w skrócie zrobić, do tych 1400 zł około, oprócz chipa, który mnie bedzie kosztować 700 zł ? Czy może tego chipa w ogole nie robić? Widzialem, też ze kolektory wydechowe od m50 mozna przelozyc.. Tyle tego jest, ze az czlowiek sie w tym gubi.. Sorry za zawracanie glowy chlopaki, ale nie jestem ogarniety w tych sprawach, a chciałbym coś popróbować z tym wszystkim, zeby dostał troche tej mocy, z 15 koni i troszke niuta.. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

michaal19995 pisze: 3 paź 18, 17:44ja zadałem pytanie o wałku ssacym i kolektorze wydechowym. Pytam o to, bo autor wymienił cały kolektor ssacy z disa, przepływka, itp... Także nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie, a prześledziłem 3 razy dokładnie wszysktie strony
w pierwszym poscie juz jest info ze zalozony zostal walek z b30, na pozostalych stronach jest jeszcze kilka razy informacja ze warto zalozyc
Obrazek
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#10

Post autor: michaal19995 »

Broder pisze: 3 paź 18, 20:43
michaal19995 pisze: 3 paź 18, 17:44ja zadałem pytanie o wałku ssacym i kolektorze wydechowym. Pytam o to, bo autor wymienił cały kolektor ssacy z disa, przepływka, itp... Także nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie, a prześledziłem 3 razy dokładnie wszysktie strony
w pierwszym poscie juz jest info ze zalozony zostal walek z b30, na pozostalych stronach jest jeszcze kilka razy informacja ze warto zalozyc
Okej, rozumiem. Ostatnie pytanie mam i nie zawracam więcej głowy ;p.. Jeśli zdecyduje się na wymianę tego walka od b30, robi to czy przed lift czy po lift czy pasuje od każdego i ogólnie muszę coś zrobić po tym jak go już założę? Czy zakładam i jeżdżę ?? Pozdraiwam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”