E46 M43 wysoka temperatura na postoju

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#1

Post autor: dawid111 »

Witam mam mały problem jakim jest wysoka temperatura na postoju. Układ odpowietrzony dobrze, ciepłe powietrze z nawiewu leci, termostat się otwiera przy jakoś 107C bo wąż od niego staje się ciepły. Jak jeżdżę to temperatura utrzymuje się na poziomie 108/110C ale jak już postawie auto to rośnie do 116C i wskazówka wychodzi poza pion. Nie wiem czy to pompa nie domaga czy co :/
Wentylator załącza się przy otwarciu termostatu na krótki czas później przestaje działać. Jak zobaczyłem temperaturę 116C wyszedłem sprawdzić czy wentylator działa i okazało się, że przed chwilą się wyłączył.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Była wymieniana pompa i teraz mam zagwozdkę? Czy przy odkreconym korku zbiorniczka na luzie bez gazu płyn powinien swobodnie lecieć przez tą dziurkę. Dopiero jak dodam gazu to zaczyna mocno lecieć.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Płyn powinien się przelewać jak dodasz gazu albo na ssaniu, na wolnych obrotach nie musi.

Wiatrak ma 2 biegi. Możliwe, że spalił Ci się 1 bieg i wiatrak chłodzi dopiero jak temperatura sporo podrośnie. Niestety te wiatraki często padają.

Jak temperatura zacznie Ci rosnąć to włącz klime, wtedy wiatrak się włączy i schłodzi Ci silnik.
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#3

Post autor: dawid111 »

Tak się dzieje jak opisujesz, tzn. włączam klime i wiatrak chodzi. Ale dziwi mnie fakt dlaczego ta temperatura tak rośnie na postoju :/
Możliwe jest to, że jeszcze jest zapowietrzony układ?
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Rośnie na postoju bo nic nie chłodzi płynu. W czasie jazdy pęd powietrza schładza chłodnicę, na postoju wiatrak. Jeśli na postoju wiatrak nie działa to temperatura rośnie
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#5

Post autor: dawid111 »

Czyli może być winny wiatrak?
Dodam, że przed wymianą pompy taka sytuacja nie miała miejsca.
To jakieś fatum czy co?! Odpowietrznik się ukręcił nosz kurde :/
Ale przed 22 mam mieć nowy i prawdopodobnie wiatrak z dawcy na podmiane ;)
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#6

Post autor: wandii »

Może to być przypadek, jak masz na podmiankę to sprawdź
Skoro masz strumień w zbiorniczku to pompa działa
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#7

Post autor: dawid111 »

No pompa była nowa zakładana, strumień po dodaniu gazu jest.
Może faktycznie być winny sterownik wentylatora.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Jaką pompe założyleś?
Układ szczelny bez wycieków?

Pytam bo miałem identyczną sytuacje u siebie pod koniec ppsiadania tego silnika.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#9

Post autor: dawid111 »

Kupiłem z Dolz'a ale niestety nie pasowała na rozstaw śrub, jedyna dostępna na sklepie mieli FAI autoparts. Tak układ szczelny. Przed wymianą wszystko było ok. Temperatura była w normie i wg nawet ze starym wentylatorem. Tak myślę, że może faktycznie być jeszcze zapowietrzony :/
Znalazłem mały błąd, nie wiem czy to moje niedopatrzenie. Mianowicie pod korkiem od odpowietrzania nie było oringu. Czy tamtędy mogło dostawać się lewe powietrze?
Jutro wszytko jeszcze raz odpowietrzę i sprawdzę czy jest to samo. Najwyżej będę szukał przyczyny gdzie indziej.
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#10

Post autor: dawid111 »

Witam ponownie, tym razem z uśmiechem na twarzy jak na razie :)
Myślałem i myślałem wczoraj, aż w końcu postanowiłem kupić termostat. Wyczytałem chyba tutaj a forum albo na sporcie, już nie pamiętam. Ktoś miał dokładnie taki sam problem. Temperatura rosła i wg. Dzisiaj zabrałem się do roboty, ściągam termostat a tam pusto :O termostatu brak! Wkurzyłem się, dzwonię do mechanika co on z nim zrobił. Okazało się, że jego kolega akurat składał moje auto bo jego nie było i wyciągnął termostat ze środka dlaczego? Tego nie wiem :(
Sprawa załatwiona, zwrot kasy za nowy termostat ;)
Ale powracając do tematu włożyłem termostat, później zabrałem się za inne rzeczy przy silniku (łapa alternatora urwane mocowanie rolki prowadzącej) pod wieczór postanowiłem napełnić układ świeżym płynem i go odpowietrzyć. Udałem się w trasę około 60km. Zrobiłem test nr7 na zegarach, temperatura podczas jazdy max 105C (wcześniej 108/110C) po około 30km sprawdzam węże. Górny gorący i da się go ścisnąć czyli ok natomiast dolny zimy. Wróciłem do domu jeszcze musiałem postać około 8min na przejeździe kolejowym bo pociąg [emoji14] temperatura nadal w normie 103/104C !
Przyjechałem do domu otwieram maskę, sprawdzam wąż od termostatu, ciepły czyli termostat się otworzył, wentylator załączył.
Jeszcze jutro sprawdzę płyn i uzupełnię ewentualne braki :)
Myślę, że mój problem rozwiązany.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”